De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dunner, mooier, volgens mij wel iets mindere batterij en volgens de sonymobile site van belgie, komt hij in belgie uit.... :+

http://www.sonymobile.com/global-fr/products/phones/

Xperia T met die lelijke achterkant (klepje) en de dikke onderkant

Xperia TX

Xperia V Vet sexy toestel, net zo groot scherm als de Xperia S (alleen geen camera-button aan de zijkant) maar wel water-resistant! Kan op een diepte van 1m 30 minuten volhouden!

Laatst bewerkt: 22 sep 2012
  2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Hmm, word nog lastig kiezen :9.

Vind een groot voordeel aan de T/TX dat het scherm bijna de hele voorkant inneemt waardoor het toestel erg compact blijft met een groot scherm, bij de V is dat helaas niet zo.
    Ik heb eigenlijk ook een zo groot mogelijke batterij die je kunt verwisselen, kun je die van de T/TX/V ook verwisselen?
    Dat die V goed tegen water bestand is is ook een erg groot pluspunt.
    Het ligt ook een beetje aan de prijs van Xperia en Lumia toestellen welke ik ga kopen.
    Ik denk dat de TX net wat duurder gaat worden dan de T en de V het goedkoopst,de Lumia 920 ongeveer net zo duur als de T/TX en de 820 net zo duur als de V.

3. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xperia lovers hier :) nice, heb zelf ook veel plezier van mijn Xperia

4. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraagje over WhatsApp (GS2 met ICS): is het normaal dat de berichten via Wi-Fi (3G werkt perfect) soms later (sosm wel een kwartier) later binnenkomen als je je telefoon even niet gebruikt hebt? Zeer vervelend. :+

En dan nog iets: is het een bekend probleem dat de Galaxy S2 met ICS problemen met de speaker heeft (mp3-speler) nadat je met oortjes hebt geluisterd? Luister vaak muziek met oortjes in, maar als ik daarna muziek op speaker wil luisteren is het meer gekraak en lagg dan muziek. Na een reboot werkt dat laatste dan weer normaal.

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.939
    Heb soms ook wel dat mn whatsapp berichten later binnenkomen als ik met wifi ben verbonden, dan connect ik gewoon ff opnieuw en dan komt t binnen..wellicht ligt het gewoon aan je connectie?

6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, ben blij dat ik een goede deal 1-jarig contract heb... Er komt voor mij zeker wel een nieuwe Xperia! :) Iemand mijn Xperia S overkopen? :p

Ik ga dan wel de verlichte transparante balk missen, blijft mooi! :cool:

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.939
  8. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat zijn oplichters, op MP/eBay krijg ik nog makkelijk rond de 300 piek... Er zit nog geen krasje op! :)

9. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Op Tweakers ben je m zo kwijt :).

10. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Joah, denk 't ook wel. :)

11. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    idd, moeilijk kiezen....

Batterijen zijn volgens mij NIET te verwisselen, heb al een lichte voorkeur voor de TX en de V, helaas las ik vandaag op xda dat de Xperia V mogelijk pas in december komt.

Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    #DHD2OneX actie – spec.deal: HTC One X 16GB vanaf EUR 349,- (zndr abo) bij inruil goede Desire HD. Vanaf 3 Okt, excl bij BelCompanyNL

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Mensen, ik zit hier met een vraag....

Tot dusverre heb ik nog nooit een abonnement afgesloten, omdat ik er niet van hou om ergens aan vast te zitten. Zo ben ik nou eenmaal :+. Toch heb ik steeds meer de behoefte om een keer een abonnement af te sluiten en nu heb ik hiervoor een aantal vragen.

Mijn oog is op dit moment gevallen op de Sony Xperia S en de HTC One V. Nu moet ik zeggen dat ik er totaal geen verstand van heb welke telefoon beter is en welke niet, dat ligt mij gewoonweg niet 8).

Mijn vragen zijn als volgt:

1. Welke telefoon is tussen deze twee het beste en zijn er nog betere in ongeveer hetzelfde prijsklassement.

2. Ik heb totaal geen idee welke provider ik moet kiezen. De ene zegt Hi, terwijl ik tot nu toe altijd met T-mobile heb gewerkt. Waarvoor zullen jullie gaan en waarom? Daarnaast heb ik een vraag omtrent toestelleasing van Hi... De ene zegt zus en de ander zo, maar wat gebeurt er als er bijvoorbeeld een barst in het scherm komt of dat je telefoon wordt gestolen? Kan je dan flink gaan dokken of is dat anders?

In ieder geval bedankt en jullie zullen mij er vast wijzer op kunnen maken!

14. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Experia S huh wat hoeveel?:p

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Weet nog niet, bied maar wat. :p Toestel zit in een case en screenprotector af-fabriek zit er nog op, dus toestel is z.g.a.n. :) Maar ik moet wel eerst zelf een nieuwe Xperia hebben voordat de mijne verdwijnt...

16. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Is dit te vertrouwen / aan te raden? :)

17. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    De Xperia S is eigenlijk op alle fronten beter, maar de Xperia S is dan eigenlijk ook een high-end toestel terwijl de One V een wat goedkoper toestel is.
    De Xperia S heeft een beter en groter scherm met een hogere resolutie ( 4,3" 1280x720 tegenover 3,7" 800x480), waarme de Xperia S nog steeds een van de beste schermen van alle smartphones heeft (misschien wel het beste).

De Xperia S heeft ook een nieuwere, snellere processor (de Snapdragon S3 dual-core op 1,5GHz) terwijl de One V een verouderde, langzamere processor heeft (de Snapdragon S2 single-core op 1GHz).

De Xperia S heeft ook een van de beste smartphone camera's, terwijl die van de One V echt een stuk minder is.

De Xperia S heeft ook meer werkgeheugen, meer opslaggeheugen en een NFC.
    Je kunt hele vette dingen met NFC zoals snel contactgegevens uitwisselen of betalen, maar bijvoorbeeld ook dit:

Een heel mooi alternatief is de Samsung Galaxy Nexus.
    Deze krijgt altijd als eerste toestel de nieuwste Android versie, omdat het toestel door Google en Samsung is gemaakt en er geen software van de fabrikant overheen zit waardoor je bij andere toestellen pas veel later updates krijgt of soms helemaal niet.

De Xperia S en de One V hebben beide nog Android 4.0 terwijl de Galaxy Nexus al Android 4.1 heeft.
    Hier zie je wat er allemaal nieuw is aan Android 4.1:

De processor van de Galaxy Nexus is ongeveer gelijk aan die van de Xperia S, maar omdat hij Android 4.1 draait is de Galaxy Nexus een stuk sneller, een van de snelste telefoons op dit moment terwijl er telefoons zijn met veel betere hardware.

Het scherm van de Galaxy Nexus is ook heel erg goed, ongeveer net zo goed als die van de Xperia S op wat kleine verschillen na, de ene vind het scherm van de Xperia S beter en de ander die van de Galaxy Nexus.

Het enige nadeel van de Galaxy Nexus is dat de camera niet heel erg goed is, maar als ik jou was zou ik wel voor de Galaxy Nexus gaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, als je nog vragen hebt help ik je graag :9.

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mocht je voor de Xperia S gaan, wacht dan even, er zijn nog 3 topmodellen van Sony die binnenkort leverbaar zijn, zoals de:

Xperia T
    Xperia TX
    Xperia V

Voordelen van deze modellen zijn dat ze dus nieuwer zijn en ze hebben een micro sd slot, waarbij je zelf het aantal gig dus kunt bepalen.... Tevens is er ook binnenkort een update van de Xperia S, namelijk de Xperia SL.

19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    En waarschijnlijk komt er ook een lading aan nieuwe Nexus Smartphones :9.
    Maar goed, atm lijkt mij de Galaxy Nexus de beste keus al je niet de volle mep wil betalen, de T en de TX zijn toch een stuk duurder en de Xperia V is helaas nog niet uit. :mad:

20. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat de Nexus, die ik overweeg te kopen, Google Now heeft. Heeft deze ook ondersteuning om er Nederlands tegen te spreken en werken de sportuitslagen ook met bijvoorbeeld eredivisie-wedstrijden.

Deel Deze Pagina