Na een goed aantal potjes gespeeld te hebben moet ik zeggen dat FIFA 13 / FUT13 geen hol verschild met FIFA12. Echt erg
Je speelt de sterren van de hemel en dan komen de rare momentjes weer de hoek om kijken. Een speler die voor open goal stopt met lopen, achteruit loopt, de bal schiet en vervolgens torenhoog over knalt. Frustrerend? Nogal. 19 kansen op goal, allen op de lat, paal of op de keeper. Vervolgens is je tegenstander aan de bal, lost een schot en vanaf een meter of 25~30 zie je de bal zo je goal invliegen. Of de bal word "weggewerkt" en komt miraculeus voor de voeten van je tegenstander die dan ook nog is even fijn je keeper poort.
Ik ben van 20-0-1 naar 21-0-8 gegaan. Het gevoel dat je de wedstrijd verliest "voel" je vanaf de eerste seconde al. Spelers bewegen sloom, of helemaal niet. Dan pas ik om de 2 wedstrijden een mooi moraal / fitness kaartje toe omdat dat er in FUT13 toe doet. Als ik dan zie hoe mijn tegenstander zo simpel combineert vraag ik me toch af waarom alles zo "scripted" aanvoelt?
Voeg dat allemaal toe aan bestaande glitches en de lag-switches en je hebt weer een spel vol met frustratie.
- Mensen kunnen in het pauze menu JOU spelers wisselen.
- Mensen kunnen weer de boel gaan "laggen" zodat jij niet meer aan de bal komt.
- Het wegwerken van de bal die eigenlijk nooit weggewerkt word.
Deze game moet drastisch afstappen van het scripted gevoel. De bal moet VRIJ zijn en niet constant voor de voeten van je tegenstander komen als hij toevallig 1-0 voor staat. Als jullie nog niet gehoord hebben van
FIFA Momentum raad ik jullie aan om het is op te zoeken ... gaat werkelijk nergens over. Geloofde er eerst ook niet in, maar het begint er zeer sterk op te lijken. Na één goal die ik maak valt alles ineens mijn kant op ... waardeloos.
Klik om te vergroten...