FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ikke nog niet snappen niet helemaal.
    Als bij de PRO´s alleen het slechtste resultaat wordt weggestreept (best of 11 out of 12) en bij de Class-2 alleen de beste 8 resultaten tellen (en er drus 4 resultaten worden geschrapt) dan is het toch ondoenlijk om een PRO in te halen?
    EDIT:
    Ik snappem al. Het is niet het doel om als Class-2 tegen de PRO's te strijden, maar om onderling te strijden. Met een best-of-8 wordt Bassie e.d. de mogelijkheid geboden om nog lekker mee te strijden! Mooi!

Voor mij wordt het vermoedelijk Laguna Seca die niet mee zal tellen; vanwege de verjaardag van m'n peetom kan ik er bijna 100% zeker niet bijzijn zondag. :):

Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Yes! De poorten staan open.

Het lag aan het modem die was verouderd. Vandaar

Top opgezet jongens die Class 2, Zo heb ik misschien nog kans ja :)

Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    goed om te horen... zondag er dus bij?

4. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Zoals het er nu naar uit ziet zondag er gewoon bij :thumbs:

5. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Gave aanpassingen zo. Hopelijk geeft dat de ïntroduceés wat meer moed. Ik heb zelf nog geen meter gereden deze week dus ik hoop morgen nog even te kunnen oefenen.

6. BIGGA84

BIGGA84 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Worden er nog rondjes gereden vanavond?

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Heb een bruiloft feest. Daarna morgen een ochtenddienst.
    Ben morgenmiddag/avond brak.

8. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    LET OP Laguna Seca: Flavour zal hosten.

Indien je gaat pitten houdt dan rekening met de pit excit, Je mag niet gelijk het rechte stuk op maar moet eerst de 180 gr bocht via de pit uitgang nemen.

M.a.w. bij de pit excit niet over de witte lijn.

Tot straks, ik ben er toch bij.

grt A

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben vanmiddag bij m'n peetoom op visite geweest en net op tijd terug om toch mee te kunnen racen vanavond! :)

Ik heb er zin in, leuke baan!

Laatst bewerkt: 30 sep 2012
  10. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NAT instellingen weer!!

alles is kut!

11. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    En toen liep me xbox vast ...

Officiële wedstrijden iedegeval mee gereden en was weer zoals van ouds. Erg gezellig.

Al moet ik wel me race skills gaan verbeteren maar daar heb ik weer een week voor. Heb weer iedegeval weer motivatie om te gaan oefenen

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Prima races gehad op Laguna Seca!

Aan het begin van de kwalificatie had ik nogal moeite om het tempo van vooral Bigga en Nori bij te benen maar op het eind wist ik er tot mn eigen verbazing een rondje 1.25.9xx uit te persen waarmee ik vooraan achteraan mocht starten!

Start verliep netjes vond ik, maar liep in rondje 1 wat aero-schade op toen Asjemenou voor me op dook nadat die licht contact met Coldzero had gehad. De schade was wel merkbaar aan de auto maar de besturing bleef gelukkig redelijk OK.

In de rondjes daarop wat mensen kunnen inhalen en langzaam steeds dichter naar Coldzero toegereden, met Nori op m'n hielen. In rondje 6, bocht 5, een inhaalpoging gewaagd aan de binnenkant bij Coldzero waarbij we met elkaar in aanvaring kwamen.
    VIDEO
    Mijns inziens een raceongeluk waarvan uiteindelijk vooral Nori wist te profiteren, die op het vinkentouw zat en Coldzero helaas de meeste last had. De race vervolgend kon ik Nori niet meer bijhalen maar lukte het nog een plaatsje te winnen op Denvan (in m'n replay lagte Denvan enigszins waarna hij van de baan spint) + Flavourlicious waarna ik als 5e finishte.

O.b.v. kwalificatie & sprintrace mocht ik de hoofdrace als 1e aanvangen :). De eerste rondes onder zware druk van Bigga gestaan, maar nadat ik een klein gaatje wist te creëren lukte het me om die vast te houden en de race ook als 1e te finishen :)

Complimenten aan Bigga en Nori voor hun snelheid de hele race en de manier waarop de druk erop bleef staan, en complimenten voor de manier waarop met blauwe vlaggen werd omgegaan; goed bezig!

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  13. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Zou iemand de sprint race op zn storefront willen zetten of naar me willen versturen :+

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Vraagje:
    Geldt het reverse-grid principe ook voor de startvolgorde van de endurance-races (waar alleen een hoofdrace is en geen sprintrace) of starten we daar zoals in een reguliere race obv lobbypunten (is kwalificatie-resultaat)? Tweede leek me logischer maar was gewoon benieuwd :)
    kstuur m vanavond even door.

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  15. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    tja wat kan ik nou over gister avond zeggen.....

Kwali was naar mijn doen redelijk, 7 de plek ofzo dacht ik.
    Maar ivm de mensen die tactisch kwalificeren heb je daar niet heel veel aan.

Sprintrace begon met behoorlijk wat geduw en gebots, jammer.
    Uiteindelijk reed ik 10de en twee rondes voor het einde reed ik in mijn eentje in de server. (controller heeft weer vliegles gehad).

Hoofdrace ivm de uitval in de sprintrace moeten starten als laatste, dan ben je met dit veld al haast kansloos. Toch flink doorgereden en uiteindelijk Divimus weten in te halen, net toen ik dichtbij Assjemenou en blauwhok was spinde ik in "the corkscrew" waarbij Divimus weer op mijn bumper zat. Toen had ik nog 9 rondes te gaan waarbij ik uitendelijk assjemenou nog heb weten in te halen. als ik niet was gespint had ik blauwhok nog kunnen pakken maar helaas.

een klein puntje van kritiek, mensen die anderen"op een ronde zetten moeten dit goed communiceren. B tender gaf het goed op tijd aan waarbij ik veel achter me kon kijken en op een goede plek mijn teammaatje voor kon laten gaan. Bigga was al iets later waarbij ik toch schrok en op het grind kwam, maar ik dacht dat Nori daarna kwam en die zei naar mijn weten niks dar ik hem dus niet gezien of verwacht had en warbij ik in een stuk "traag" grind terecht kwam. No hard feelings maar graag goed communiceren waar en wanneer je er langs gaat komen en zeker welke kant etc....

Verder op zich een leuke race gehad met Pieke, wij zijn redelijk aan elkaar gewaagd waar bij Pieke wat meer rust en overzicht heeft.

16. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik heb een fijne avond gehad met een lange battle in de hoofdrace met Loyall, denk dat we minimaal 22 van de 26 rondjes op minder dan 2 seconden afstand hebben gereden. Heb alleen niet geoefend en dat betaalde zich uit in wat kleine foutjes, o.a. niet kunnen profiteren van kleine foutjes van Loyall en inderdaad die halve actie bij B-tender waar ik niet echt duidelijk kies tussen het gat dichtgooien en ruimte laten. Moet zeggen dat het me behoorlijk meeviel qua incidenten op zo'n tricky baantje met harmonica stukken dus wat betreft hulde aan allen. Vond dat Divimus ook leuk meedraaide dus die krijgt een extra complimentje, enige smetje is dat Blauwhok en Lircky eruit gegooid werden en dat Denvan een lagstoot had.
    Hopelijk gaat het qua racen volgende week weer zo mooi.

17. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Sorry hiervoor, ik heb inderdaad niks gezegd. Ik dacht dat het wel duidelijk was omdat er twee keer eerder over de chat was gegaan dat ik tegelijk met BIGGA kwam. Uiteindelijk had ik ook nadeel hiervan want ik kon de bocht niet aansnijden. Je had wel door dat ik er zat want je ging naar binnen toe, maar reed daarna net in m'n apex :p

Zal het volgende keer even duidelijker aangeven! :thumbs: Blijft altijd spannend om in te halen.

18. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kom dan, jongen! }:]

Leuke races gehad, het is even spannend geweest tussen mij en Lircky.

Helaas werd ik er dus ook uitgegooid tijdens de sprintrace. Vervelend dat dit nog wel gebeurt, alsook de lag-stoten.

19. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Alvast bedankt! :D

Bedankt, Heb nog een hoop te leren hoor haha. Het viel me wel op zodra ik iemand goed in zicht heb of achter mij rijd dat ik betere ronden tijden neer zet en dus ook lekkerder mee kan komen. Vanavond weer oefenen zowel voor de Rivals waar ik weer aan mee wil gaan doen als voor aankomende zondag. (Al is te hopen dat ik daar bij kan zijn. Geen idee eigenlijk aangezien in naar de Firstlook ga in utrecht)

20. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Endurance start o.b.v kwalificatie, dus geen reversed grid

Deel Deze Pagina