[XOne] GRID 2

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2012.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.073
    Maar als RACE game is Forza in de SP toch veel minder uitdagend dan GRID!?

In GRID heb je echt het gevoel dat je RACED, en is het iedere wedstrijd SPANNEND.

In Forza heb je nauwelijks het gevoel dat je snel gaat, en als er al een keertje een lastige wedstrijd tussen zit, dan krik je je auto gewoon wat op met betere onderdelen, en rij je met groot gemak weg van de rest, en dan hoef je alleen 4-5 rondjes op de baan te blijven en er is niets aan de hand.

Dan zal het best betere 'physics' hebben, en is het wellicht een goede 'simulatie' van de desbetreffende auto's, maar ik heb echt nergens het gevoel dat het het RACEN goed simuleert. Dat gevoel ontbreekt eigenlijk compleet.

Ik zeg niet dat Forza een ruk game is. Het is een uitstekende game, maar ik vind het wel meer een game die gaat om het plezier van het unlocken en ontdekken en tweaken en modden van nieuwe auto's, en niet zozeer om het plezier van het RACEN zelf.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan goed. Die vergelijking wilde ook niet maken. :)

3. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie maken wel weer leuk een bruggetje naar Forza maar ik bij Forza heb ik echt het gevoel dat ik race, even rewinding buiten gelaten, omdat Grid arcade is en arcade games zijn nou eenmaal makkelijker omdat het toch niet op de echte handling draait dus alles wordt jou makkelijker gemaakt. Bij Forza kan je niet zomaar even de hoek om draaien plus dat ik het model, ik bedoel hier de kleurafstelling en alle physics beter zijn.

4. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Forza kan je zelf zo uitdagend mogelijk of zo makkelijk mogelijk maken. Dat is de hele bedoeling van Forza, om het voor iedereen toegankelijk te maken.
    Maar om te zeggen dat je in Forza niet het gevoel van echt racen hebt omdat het te makkelijk is (geen uitdaging), terwijl je zelf de auto's en de instellingen zo instelt, dat alle uitdaging inderdaad weg is, is foute logica.

En het gevoel van snelheid weet codemasters zeker overtuigend over te brengen, maar Forza kan daar zeker ook wat van. Ga maar eens met de klasse 2 of 1 auto's op volle snelheid in cockpit view rijden op snelle tracks zoals Nordschleife.

Maar Forza en Grid is over het algemeen appels en peren met elkaar vergelijken.

5. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Grid was de eerste game waar ik echt met zwetende handjes een race zat te spelen.. Fuck sim, fuck arcade, gewoon een briljante game! Dat er een deel 2 van komt is dan ook het beste nieuws sinds het nieuws dat REM uit elkaar gaat. Kan niet wachten!

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    En dat is console? holy cow das mooi

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ziet er wel cool uit. Wel jammer alleen dat in-car er niet in zit.

10. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Zo dat ziet er wel al zeer goed uit, ben wel benieuwd. :cool:

Dan even over de Forza vergelijking, persoonlijk vind ik Forza de game als je echt van auto's houd net als Gran Turismo, alleen maakt Forza het een stuk sierlijker en persoonlijker door de bestickering en garage opties met commentaar etc. Wat het racen betreft vond ik Forza 4 een goede game, te danken aan de tegenstand, maar ik vond het rijden van de wagens een beetje droog wat pas een beetje veranderde als je begon te upgraden. Tegenwoordig speel ik meer motor en rallygames, maar ik heb nog steeds zin in een goede snelle en leuke autogame, naja dan bedoel ik een GT of straatracer.

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  12. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
  13. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    KTM X-Bow vs Ariel Atom vs BAC Mono = +1
    Verder ziet het er allemaal weer strak uit. Grid 1 was destijds een verrassing tov de DTM race driver serie. Ze zetten de lijn in ieder geval door en het racegame genre heeft weer een hoop om naar uit te kijken.

14. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil eigenlijk nog wel GRID (1) Reloaded spelen. Heeft iemand deze toevallig nog ergens (goedkoop) in de winkels zien liggen? Denk dat ie moeilijk verkrijgbaar is.

15. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.073
    Grid Reloaded ligt momenteel bij sommige E-Plaza's in de aanbieding voor 5 euro, ipv het sluiten van die winkel. Maar goed, de actie is al bijna 2 weken bezig, dus je moet wel mazzel hebben wil hij er nog liggen.

16. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    [yt]ULIJ0FI2I00[/yt]

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik vindt dat deze dude altijd op zoek is naar de juiste elementen in een race game. is het een sim, semi-realistisch of arcade. Hoe voelt alles aan enz.

volgens mij is dit nog iets erger dan wat project cars heeft. Goede graphics en ervaring is gaaf, maar physics zijn niet 'echt'. Zowel Shift als Grid hadden beide glijende twitchy besturing waardoor je nooit echt met de auto en de weg verbonden was.

Maar aan de andere kant zeggen ze dat ze geen assists zoals abs erin doen om het echt te laten voelen qua racen. (raar dat elke developers assists arcade noemen. Mijn pa zn auto heeft ook abs, maar dat is dan ook niet arcade als hij rijdt? :p)

Het lijkt dus een beetje PGR te worden. Wat in principe als game niet slecht is. Maar zonde dat Codemasters nooit verder is gegaan met de DTM/Race Driver series. Daar had je echt elke discipline die je kon bedenken op 4 wielen.

Laatst bewerkt: 14 feb 2013
  18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Volgens mij had ik zojuist een klein stijfje bij het bekijken van die ingame beelden. Grid is imho een van de allertofste racegames ooit gemaakt. Wat het precies was weet ik niet, maar een van de weinige games waarbij ik letterlijk met het zweet in mijn handen aan het gamen was.. Geniaal. Tuurlijk was het 80% arcade, maar wat boeit dat als de gameplay gewoon piekfijn in elkaar steekt.. Dit moet haast wel een topper worden.

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Paar dagen geleden een comment op hun filmpje gepost:

"We organize a lot of competitions in Forza 4, and Grid really does have potential for some good online competition fun. Is there any word on the online part yet? How many players, lobby settings etc.?"

Krijg ik als reactie van hun officiele youtube pagina:

"Also..be sure to get in touch (drop us a pm here / Twiiter / Facebook etc) regarding your online competitions, we'll happily support where we can :)"

En laatst met Loyall geklets over Grid en hoe we benieuwd waren naar cicuit racen. Van 1:30 van dit filmpje wordt ik blij! :)

[yt]yC-MljMQtoI[/yt]

[yt]cRsNc-rB-Vs[/yt]

[yt]f-pLHG-xJI4[/yt]

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat leuke nieuwtjes (multiplayer details! :)):

- Splitscreen.
    - Online circuit mode max. 5 laps.
    - Online endurance mode max. 40 minuten. (Competities hier op XBWRacing gaan dus endurance races worden en niet meer races met rondes.)
    - Singleplayer van 30+ uur.
    - Online verdien je geld, waarmee je upgrades zoals motoren en versnellingsbakken kan kopen.
    - RaceNet is eensoort Grid versie van de Rivals Mode van Forza.
    - Er zijn multiplayer sessions met 'heel veel opties' en modus zoals Circuit, endurance, checkpoint, touge and drift.
    - Maximaal 12 spelers online.
    - Er zijn geen muren meer geplaatst om afsnijden te voorkomen. Dit zorgde eerder (Grid 1) voor chaos tijdens races. Er is nu een nieuw 'cutting detecting sytem' ontwikkeld. Als je dan afsnijd verlies je snelheid om de tijd te compenseren die je gewonnen zou hebben met afsnijden.
    - Online rankings en xp, en net als Dirt 3 ook een indicatie van clean rijden. Aan de indicatie kun je zien of een coureur heel clean is of juist veel crasht, achterwaarts rijdt of vaak de baan blokkeert.
    - De baan blokkeren of achteruit rijden maakt de auto een ghost om chaos te voorkomen.

Ondersteunde sturen en controllers:

Xbox 360 Controllers
    · Official Xbox 360 Controller
    · Xbox 360 Chat pad Messenger Kit
    · MadCatz Call of Duty Black Ops Gamepad
    · Wildfire 2

Official Xbox 360 Wheels
    · Official Xbox 360 Wheel
    · Official Xbox 360 Wireless Racing Wheel

Unofficial Xbox 360 Wheels
    · Logitech Drive FX Wheel
    · Fanatec Porsche 911 Turbo S Wheel