Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Je begint eerst met de prelude (leon).

Die is vrij kort en je speelt ook niet echt. Het zijn meer cutscenes en quick time events.

Daarna kom je in het menu terecht en kan je zelf bepalen met wie je gaat beginnen.

Als je 1 chapter van Leon hebt gedaan kan je daarna ook gewoon met Jake gaan spelen. Je kan zelf bepalen hoe je speelt.

Dit is de chronologische volgorde (stond op een buitenlandse forum):

Prelude Chapter
    Chris Chapter 1
    Chris Chapter 2
    Jake Chapter 1
    Jake Chapter 2
    Leon Chapter 1
    Leon Chapter 2
    Leon Chapter 3
    Jake Chapter 3
    Chris Chapter 3
    Jake Chapter 4
    Leon Chapter 4
    Chris Chapter 4
    Jake Chapter 5
    Chris Chapter 5
    Leon Chapter 5
    Ada's Campaign

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    ok thanks... misschien toch maar halen.. ik w8 nog heeeel ff af tot vrijdag

3. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  4. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    hmmm wat is wijsheid.. ik vond 5 al niet zo heel erg goed.. 4 wel.. campaign van chris zie ik erg tegenop.. 43euro uitgeven aan een mediocre game... of lekker mn geld bewaren. ik denk dat ik em laat varen en lekker borderlands 2, fifa, tekken tag 2 gewoon speel komende tijd tot xcom

5. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Ik zag net weer een RE6 review (3/10) oehhh.

Wat ik me dan afvraag als gamer.

Capcom heeft zoveel geld geïnvesteerd in deze game. Ze hebben alles uit de kast gehaald. En maar liefst 600 mensen werkten er mee aan Resident Evil 6.

Dit moest de grootste (dat is het zeker) en beste Resident Evil game (dat is het zeker niet) worden die alle fans vet zouden vinden (zowel de oldskool fans als de nieuwe fans)

Capcom verwacht zelf dat RE6 7 miljoen gaat verkopen. Opzicht is dat niet onmogelijk als je ziet dat RE5 6 miljoen keren is verkocht. Maar die kreeg niet zulke slechte reviews.

Maar dan nu mijn vraag...
    Als de verkoopcijfers net zo slecht zijn als de review scores is dit dan het einde van Resident Evil ?

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Veel gemixte reviews zo te zien. Ik ben vooral benieuwd naar de speelduur van de campaigns en dan vooral die van Leon, die toch echt nog wel enigszins Resi-getrouw is nog.

7. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    nee, dan gaan ze met een kleiner team gewoon terug naar dat wat de fans willen...en dat is een game in de stijl van RE4. Langzamere gameplay, geen co-op bullshit (of optioneel in mp), horror ipv aktie en betere controls. Dead Space got it right ..

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat zou ook echt geen verkeerd idee zijn als ze terug gaan naar dat. Dead Space heeft het idd goed, er is nog steeds langzame gameplay gemixt met wat action-packed dingen. Het level van Leon was nog het meeste RE getrouw maar daar is alles ook mee gezegd. De controls zijn eindelijk verbeterd en je kunt eindelijk lopen en richten/schieten tegelijk maar verder is het allemaal maar matig. Grafisch vond ik het ook echt geen hoogvlieger.

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet niet of Dead Space 3 ook goed wordt hoor. Die aktiescenes vind ik maar soso. Alles gaat die casual aktie kant op :-(

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Resident Evil 4 is toch juist de game waar de serie van de traditie begon af te wijken? Meer actie etc? :+

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Yup, eigenlijk wel

maar RE4 was voor zijn tijd tenminste nog een hele goede game

heel anders dan zijn voorgangers en al geen echte RE meer maar AAA+++ en beter dan de rest dus dan maakt het minder uit

wat ik uit de reviews haal is RE6 dat niet. De game is vooral ontzettend lang en groot en uitgebreid maar blinkt op geen enkel vlak uit

jammer maar helaas, ik haal m nog wel eens uit de budgetbak maar hoop wel dat Capcom nu toch echt weer terug naar de tekentafel en voor deel 7 er niet alleen geld maar ook wat lef en talent tegen aan gooit

12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt. Maar die game was geniaal. Dat was een vernieuwing die men nog de luht in prees. 5 was al minder, maar kon nog.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik vind die vlieg/zweef stukken ook maar gaar eruit zien en onnodig zoals in die laatst uitgebrachte video. Maar daarna al gauw zie je de typische langzame Dead Space gameplay met veel necromorphs en veel donkere gebieden, i can't hate :D en in de singleplayer heb je geen A.I. partner, nou helemaal goed.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik me dan afvraag is waarom je deze game zo de hemel in prijst? Het is met recht de slechste RE dus een cijfer 4 of 5 is ook op zijn plaats.

15. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    RE4 is nog steeds een fantastische game! Op XBL is er een "Hd" versie van verschenen ...helaas niet HD zoals het had moeten zijn, maar voor 20 euro is het samen met Crysis een van de beste full games die je op XBL kan kopen.

16. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909

Ik zit deze game niet de hemel in te prijzen.

RE6 heeft veel minpunten, maar ook veel plus punten.

Ik vind het nog steeds gewoon een goede game, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar echt TOP is hij ook niet. Daarvoor zijn de minpunten toch net iets te zwaarwegend

De cutscenes en de graphics zijn verder van zeer hoge kwaliteit. Maar gameplay-wise is het gewoon niet goed genoeg om als topgame bestempeld te worden..

Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet van kan genieten.

Je krijgt veel waar voor je geld. 4 volledige campaigns, er valt veel te unlocken, mercenaries mode.

En als Co-op game is hij ook zeer goed.

Kortom: RE6 is een goede actie game, maar een wat mindere RE6 game

Enerzijds hoopte ik als RE fan dat RE6 goede review scores zou krijgen (heeft het ook gekregen). Anderzijds hoopte ik op een aantal mindere scores van grote game sites, misschien gaat er dan een lampje branden bij Capcom.

Als ik echt objectief naar deze game kijk. Zou ik hem trouwens een 7.5 geven.

Ik heb een aantal reviews gelezen. En daar wordt alleen maar geklaagd over quick time events en dat er te veel cutscenes zijn etc etc. Maar dat is voor mij geen reden om een reviewscore drastisch te verlagen.

De grootste minpunten van RE6:
    -Camera en ongepolijste controls
    -Quick Time Events
    -Actie is te over-de-top
    -Erg Linear
    -Jake is een beetje boring
    -Resident Evil 6 is meer kwantiteit dan kwaliteit

+Level designs
    +Sfeer in de campaign van Leon
    +Bosses zien er gruwelijk uit
    +Veel content
    +Campaign van Chris is zeker niet zo slecht als in de demo
    +Puzzels in de Ada campaign
    +25 uren gameplay

7.5/10

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dus ongeveer 6,30 uur per campaign? Of reken je Ada er niet bij? Alleen zijn geld waard als Leon en Ada's campaign nog een beetje RE getrouw zijn gebleven.

18. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Elke campaign is 6-8u lang. De campaign van Ada 5-7u.

De sfeer in de campaign van Leon vind ik persoonlijk geweldig (zeker na chapter 1). En de Ada campaign is ook gewoon goed. Als je RE5 vet vond zal de campaign van Chris je ook bevallen. Storywise vond ik de campaign van Chris zelfs de beste campaign.

Jake is jammer genoeg wel een beetje boring.

Tja, het is mijn mening weet je. Maar ik vind dit geen slechte game. TOP is hij zeker niet, maar slecht kan ik het niet noemen.

Capcom heeft gewoon te hard geprobeerd om alle fans gelukkig te maken. En dan kan het wel eens fout gaan.

19. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
  20. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Die video review van IGN vind ik trouwens de beste review tot nu toe.

Als je geïnteresseerd bent in RE6 zou ik eerst die review checken.

Deel Deze Pagina