Persoonlijk ben ik van mening dat Capcom de fanbase van de 'oude' RE games op de PSX en PS2 nogal onderschat. Op ieder forum, binnen en buitenland, is er een grote vraag naar een RE game zoals RE op de PSX. Je kunt best de besturing soepeler maken, zonder over the top te gaan met de besturing en toch heel veel van die oude spannende RE overnemen in een nieuwe titel. Ik voel het echt wel als er een fucking hond plots door het raam springt Capcom, al kan ik dan wat sneller reageren nu dan dat ik toen kon door een betere besturing.
De besturing nu is gewoon over the top, het gaat nergens meer over. Het is heel lief van Capcom om te proberen iedereen tevreden te stellen door een game te maken met zoveel verschillende speelstijlen. Echter, geen enkele stijl lijkt goed te zijn uitgewerkt, dat kan ook niet anders. Je kunt niet op 6 paarden tegelijk wedden en denken dat het zo wel moet lukken. Of maak een shooter of maak een survival horror. En kies het laatste, want dat is een genre waar niet veel meer voor wordt gemaakt. Er zijn teveel hele goede shooters, daar kan Capcom niet bijkomen met de RE reeks.
Check Resident Evil op de 3DS, die gasten kunnen het dus nog altijd. Wees niet bang en probeer niet mee te liften met de tendens van nu. Maak die fokking old skool RE en hij gaat ass-whoopen.. Geef me een landhuis, oud en vervallen, (te) weinig kogels en zorg dat ik weet dat ik die deur door moet maar het eigenlijk niet wil..... Dat is een RE game, deze troep is onzin en ga ik zeker niet kopen en dat zou niemand moeten doen. Een beetje RE verkrachten, shame on you Capcom
Laatst bewerkt: 2 okt 2012