Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Phoe, die mixed reviews maken het beslissen wel/niet kopen er niet makkelijker op... Wat op zich al heel wat zegt, want vroeger had ik iedere RE game blindelings gekocht.

Weet iemand waar je hem het goedkoopst kunt krijgen? :p

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Meestal kun je het beste hier kijken

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/resident evil 6_Xbox360.html

Maar opvallend genoeg zie ik geen enkele winkel erbij staan die em voor 45 ofzo verkoopt.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Kijk niet alleen naar de cijfers, maar ook naar de inhoud van de reviews. Naar wat voor Resi game ben je op zoek? Hoeveel ervaring heb je al met de serie?

==================================
    "Just like Raccoon, then? A tribute act to Resident Evil, this generous homage nevertheless lacks authenticity, warmth and bite. It's inspired by rather than inspired - the damning truth that haunts every impersonator.

The game represents a tremendous amount of effort and investment and, for those impressed by such things, Resident Evil 6 may delight. But all the effort in the world won't make up for a lack of vision. This game is blind to imagination and focus. Capcom's uncertainty about the series' identity post-Mikami (and post-Uncharted) is hardcoded into its structure: four campaigns offering different, flawed expressions of that potential. And the inevitable price for this wavering is a lack of coherence. Resident Evil 6 is an unwieldy tribute to the series' past, an uneven expression of its present and an unwelcome indication of its future.

6 / 10"

==================================
    Bron: Eurogamer.net

Bij dit soort teksten weet ik al voldoende. No buy.

4. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    budgetgaming.nl

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Grappig genoeg trekt IGN bijna dezelfde conclusie als Eurogamer, behalve dat hun cijfer bijna twee volle punten hoger eindigt. Het is volgens mij maar net waar je het meeste op let bij deze titel. Vergane glorie of een nieuw begin?

==============================
    "The Verdict

Evolution and ambition are only natural for a franchise as old as Resident Evil, as is the need to respect a long-lasting legacy and the fans that have come to appreciate it. But in trying to serve all masters, Resident Evil 6 loses focus and fails to accurately assess which of its elements are truly worthy of being included. When this game is at its height, it sets new standards for the series in every way. Unfortunately, there are no shortage of lows either, taking what could have been an excellent experience and making it something considerably lesser."

==============================
    Bron: IGN.com

Ben toch wel benieuwd geworden naar dit Resi experiment na het lezen van de IGN review. Misschien toch wel kopen, al is het maar om er een keer co-op doorheen te spelen.

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  6. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Ik kan alleen zeggen dat de Leon en Ada campaigns geweldig zijn. Met name de campaign van Ada is een aangename verrassing (daar hoor je niets over in die negatieve reviews).

De Leon campaign is nog steeds best fast paced. Maar qua sfeer kan je het zeker met RE4 vergelijken (en dan overdrijf ik niet eens). Zeker na chapter 1.

En ook de level designs zijn top.

Als ik de Leon en Ada campaign een cijfer moest geven dan zou je toch moeten denken aan een 8.5.

De overige 2 campaigns (met name de campaign van Jake) halen het cijfer naar beneden.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik wacht wel even. Ik heb zo'n idee dat de game met zulke mixed reviews binnen de kortste keren in de budgetbak ligt.

8. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Daar heeft Resident Evil denk ik een te grote naam voor. Zal wel eventjes duren denk ik zo.

9. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Deus Ex was na 2 maanden ook gewoon 11eu bij Zavvi. Dus mensen die twijfelen kunnen idd beter wachten. Deus Ex verkocht niet heel slecht... dus ik weet niet precies waarom het spel ineens zo goedkoop was.

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wacht Zavvi wel af, RE6 boeit me momenteel niet genoeg om ervoor de volle mep te betalen. (heb Borderlands 2 + The Witcher 2 nog liggen)

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ai... een 4.5 van Gamespot en door niemand minder dan Kevin VanOrd. Pijnlijk, Kevin is vaak spot on met zijn reviews. Prima gemonteerd weer overigens.

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nou, Resident Evil 5 lag al heel snel voor heel goedkoop in de bakken, hoor. ;)

13. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    Te weinig naamsbekendheid, en daarom toch te weinig verkopen in de eerste paar weken. Zie je vaak met nieuwe IP's (ja ik weet dat het een sequel was, maar voor deze generatie is het een nieuwe titel, net als Xcom)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is soms ook gewoon een keuze van de uitgever volgens mij.

Price drop is natuurlijk vaak vrij direct een sales boost. Dus ook succesvolle games hebben wel eens vlak na release een pricedrop als de uitgever bijvoorbeeld voor het einde van het fiscale jaar de sales nog wat wil boosten.

In het geval van Deus EX was het volgens mij niet perse omdat de verkopen zo tegenvielen, het had ook te maken met het feit dat ze de doorverkoop gewoon op gang wilden houden

Maar te hoge voorraden en minder vraag dan gehoopt is ook een gegarandeerd recept voor een pricedrop en dat zou met RE6 nog wel eens kunnen gebeuren. Capcom zet immers heel hoog in op deze titel

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Persoonlijk ben ik van mening dat Capcom de fanbase van de 'oude' RE games op de PSX en PS2 nogal onderschat. Op ieder forum, binnen en buitenland, is er een grote vraag naar een RE game zoals RE op de PSX. Je kunt best de besturing soepeler maken, zonder over the top te gaan met de besturing en toch heel veel van die oude spannende RE overnemen in een nieuwe titel. Ik voel het echt wel als er een fucking hond plots door het raam springt Capcom, al kan ik dan wat sneller reageren nu dan dat ik toen kon door een betere besturing.

De besturing nu is gewoon over the top, het gaat nergens meer over. Het is heel lief van Capcom om te proberen iedereen tevreden te stellen door een game te maken met zoveel verschillende speelstijlen. Echter, geen enkele stijl lijkt goed te zijn uitgewerkt, dat kan ook niet anders. Je kunt niet op 6 paarden tegelijk wedden en denken dat het zo wel moet lukken. Of maak een shooter of maak een survival horror. En kies het laatste, want dat is een genre waar niet veel meer voor wordt gemaakt. Er zijn teveel hele goede shooters, daar kan Capcom niet bijkomen met de RE reeks.

Check Resident Evil op de 3DS, die gasten kunnen het dus nog altijd. Wees niet bang en probeer niet mee te liften met de tendens van nu. Maak die fokking old skool RE en hij gaat ass-whoopen.. Geef me een landhuis, oud en vervallen, (te) weinig kogels en zorg dat ik weet dat ik die deur door moet maar het eigenlijk niet wil..... Dat is een RE game, deze troep is onzin en ga ik zeker niet kopen en dat zou niemand moeten doen. Een beetje RE verkrachten, shame on you Capcom

Laatst bewerkt: 2 okt 2012
  16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    eensch, het is echt niet zo dat de besturing kut moet zijn om het spannend te houden

kijk maar naar de eerste Dead space of bijvoorbeeld naar Left 4 dead. Je kan best een survival game maken met een hoger tempo en vriendelijkere controls

Maar ze kijken te veel naar Gears en COD en MGS en GTA en alles wat geweldig verkoopt en vergeten idd dat ze met hun eigen stijl zo'n beetje de best verkopende games op de PSX maakten

17. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Je kan zeggen over RE6 wat je wil.

Maar zeg nou eens eerlijk..

Een 3/10 geef je toch alleen aan games die zo slecht zijn dat ze bijna onspeelbaar zijn ?

Als je als reviewer RE6 matig vind dan denk ik meer aan een 6/10

Daarom vind ik die 4.5 en 3 gewoon niet geloofwaardig. En al helemaal omdat destructoid AC2 ook een laag cijfer heeft gegeven. En nee niet zomaar een laag cijfer, maar een 4.5 wat natuurlijk nergens op slaat.

Soms denk ik dat reviewers games bewust een te lage (of te hoge) score geven alleen voor pageviews.

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk ook zeker niet dat RE6 een slechte game is, dus qua dat vind ik Gamespot zwaar overdreven. Lijkt wel alsof de reviewer zo teleurgesteld in alles was dat ie het persé een gestoord laag cijfer wilde geven.

19. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    WTF?! Hoe hebben ze het weten te klaren bij Metacritic dat de user score een 0.1 is voor RE6? Er zijn toch altijd wel mensen die het positief ontvangen...

Maar een 0.1 gebaseerd op 1400 ratings? Damn...

http://www.metacritic.com/game/playstation-3/resident-evil-6

EDIT: Heb ook even zitten kijken bij de user reviews, maar blijkt een spam bot te zitten of iets die de game constant een 0 geeft. Lekker weer van dit soort mensen.

Laatst bewerkt: 2 okt 2012
  20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik kan de teleurstelling wel begrijpen van sommige journalisten, maar ze moeten wel objectief blijven. En een 3 of een 4,5 is natuurlijk complete onzin. Ik denk dat het cijfer van IGN het meest recht doet aan de kwaliteiten van het spel. Sommige journalisten beoordelen een spel anders omdat er Resident Evil op de hoes staat. Het voldoet niet aan hun verwachtingspatroon, maar ze hebben geen slecht spel in handen. Ik denk dat het één van de leukste spellen is die je in co-op kan spelen. Op de stream zie ik genoeg goede dingen. Ik ren niet gelijk naar de winkel, maar ik zou het spel wel een keer willen spelen. En als een spel echt een 3 verdiend, dan zou ik dat niet willen. Zoals Damnation, dat spel verdiend een 3. Resident Evil 6 niet.

Deel Deze Pagina