Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nee dat zeg ik ook niet, maar er werd voor de launch gezegd dat Jann Lee overpowered zou zijn en dat hij maar generfed moest worden, maar dat lijkt nu niet meer nodig te zijn. Van RyuJin werd verwacht in de Poll dat hij met een OP Jann Lee makkelijk zou gaan winnen, niet dus. Ook Vanessa is van Hitomi overgestapt naar Jann Lee maar dat hielp ook niet veel (Hitomi is wel degelijk afgezwakt). Master met Hayabusa, die normaal alles wint had ook moeite om plek te pakken en Busa lijkt ook wat zwakker te zijn geworden. Bayman is duidelijk sterker geworden, Rikuto speelde in DOA4 altijd al Bayman, ook was deze low/mid-tier en won ook nooit en nu staat hij meteen boven aan (Rikuto is gewoon een goeie speler, maar het helpt als je main nu hoger in de tier-lijst staat)

Helena is nog even goed als voorheen als je het mij vraagt, Brad heeft wat leuke moves, die nu nog goed uitpakken maar mogelijk doorzien mensen die in komende toernooien.

Het is allemaal nog heel vroeg en wat mij betreft moeten ze nog niet komen met balancing patches, laat ze eerst maar de gewone bugs eens fixen.. het zijn er heeeel wat!

2. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Even gauw een half uurtje gespeeld en moet zeggen valt zeker niet tegen.

Is weer ff wennen na SF en MK qua controls maar dat zit deze week wel weer goed :p

Mila en Rig zijn wel erg tof.
    Stages zijn cool
    Morgen er meer in verdiepen en weer de combo's leren.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Momenteel weinig tijd om te gamen anders had ik hem al gehaald. Wil hem wel nog kopen voor de LAN.

4. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik was bezig met wat Critical Bursts te zoeken voor mijn Hayabusa, op een gegeven moment had ik een stuk of 4-5 verschillende gevonden en een paar zijn zo snel op te zetten en onopvallend dat ik me afvroeg hoe het bij de andere characters werkt (Jann Lee is niet zo snel/ondoorzichtig wbt CB vind ik). Ik kwam op gamefaqs.com onderstaand samenraapsel van CB setups tegen:

Criticial Burst into Power Blow setups:

With almost everybody, you can start with the critical burst attack (for example Ryu's is P+K), do a couple normal punches (3-4 is usually enough), then do the critical burst attack again once or twice, depending on the character, and then you are set.

CB: Critical Burst, PB: Power Blow
    789
    456
    123

Akira:
    66P+K, 6PP, PP, 66P+K, Power Blow

Alpha-152:

Ayane:
    6K2K, 3P, 6P+K(CB), 1P+K(PB)

Bass:
    PP, (CB), (CB), PB
    PP, (CB), PP, (CB), (CB), PB

Bayman:
    3PP6KP, 7P (CB), 1P+K (PB)
    4P+K, PPP, 7P (CB), 1P+K (PB)
    PPP, PPP, (CB), (PB)

Brad Wong:
    2H+K, K, 66P,Power Blow

Christie:
    7P, 3P, 214P, 6P+K (CB), 4P+K (PB)

Eliot:
    6P+K, 3KP, 1P+K(CB), 4P+K(PB)

Gen Fu:

Hayate:
    7P, 6P, 7P, CB

Helena:
    33P, 8P, sidestepP, 7P, Power Blow
    8P+K, 2H+K, K, 7P

Hitomi:
    6P+K, PP, 6P+K, 6P+K, Power Blow
    6+P+K, 6+PPP, 6+P+K, Power Blow (1+P+K) +5dmg

Jan Lee:
    4PP, 6P+K, 6P+K, Power Blow

Kasumi:
    66K, 6P, 6K+P, 6K+P, Power Blow
    8K (66KK can work also), 6P, PP, 6P+K (CB), 4P+K (PB)
    4F+K, 66KK, 6P+K(CB), 4P+6(PB)

Kokoro:
    66P+K, 1PPP, (CB), (PB)

Leifang:
    PP, 4P, 1P, P (CB)(PB)

Lisa:

Mila:
    6P+K, PP, 6P+K, 6P+K, Power Blow
    4PP, 7K, 6P+K(CB), 4P+K(PB) Just like with Tina, I don't use her but I figured this simple one out to use on Easy mode AI.

Pai:
    4P, 9K, P, 2H+K, 66P,Power Blow

Rig:
    8p, f+k, 6kk, p+k, Power Blow

Ryu Hayabusa:
    8P, 6P, 4P, P+K, Power Blow
    4K, 6P, P, P+K, Power blow

Sarah:

Tina:
    9PP, 6P+K, 6P+K, 6P+K, Power Blow
    3PP, PPP, 6P+K (CB), 1P+K (PB)
    3KK, 3K, 6P+K (CB), 1P+K (PB) Note: After the 3KK, you can switch out the 3K for 6P or 9P for mix ups.

Zack:
    236K, PP . 236K, 236K, Power Blow (. = pause)

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  5. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Jammer geen set-up voor Hayate?

@Syke weet niet of ik ga maar online kan altijd ;)

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De netcode vind ik net zoals met DOA 4. Het is vaak prima, maar niet perfect. Ik snap ook niet waarom mensen buiten Europa een Europese server joinen. Moest ik tegen een Japanner. Nou, dat liep geweldig. Wel 1 fps per seconde! Tegen mensen uit Duitsland enzo gaat het wel goed.

Op welke manieren kan je alle costumes unlocken? Tot dusver heb ik het gedaan via Arcade mode, maar je moet steeds een niveau moeilijker nemen om een nieuw costume te unlocken.

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Voor Hayate:
    7P,6P,7P,CB

mooie combos voor na CB:
    6P+K, P+K, 8p, pp6pk (108dmg)
    6P+K, P+K, 6, 2, hold3, P, P, 33KK (112dmg)

Hier is nog de RIG CB into Power Blow:
    8p, f+k, 6kk, p+k, Power Blow

8. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    PS3 versie heeft ook meer problemen online, sommige mensen zien gewoon minder matches/lobbies waar andere PS3 mensen op hetzelfde moment meer matches zien. En meer lag op PS3 doordat casuals vaker dan op xbox met Wifi spelen. Wifi geeft ook lag spikes (door dropped packages wat altijd met Wifi is). Verder moet je (op PS:cool: de Fighter invites uitzetten want dat kan zorgen dat je offline vast hangt na acceptatie, online geeft het lag spikes, bv ook als mensen een lobby joinen, heel vreemd. Zelf heb ik hier geen last van (XBOX Wired)

Met Wifi kan je zoiets krijgen, op PS3:

Ik heb 1 match gehad met lag (10fps ofzo) en toen wou ik eruit want ik kan Jann Lee niet spelen met lag (Hayabusa wel) maar je hebt geen exit mogelijkheid, het was geen ranked maar een lobby match. Waarom zit dat er niet meer in bij een Lobby Match? Echt irritant!

Costumes unlocken stond al hier : http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=4725506&postcount=371 maar hier een repost zonder costumes aantal/filmpjes etc:

Collecting costumes is done in following ways:
    - Beat story mode to get 2 Kasumi-specific costumes.
    - Beat Arcade / Time attack / Survival [solo or in tag, but Survival is only solo] mode. Note that if you beat Arcade on rookie difficulty, you have to choose higher difficulty for next costume.

Character Unlocks:
    * Akira: Beat him in Story Mode.
    * Sarah: Beat her in Story Mode.
    * Gen Fu: Beat Eliot's Story Mode.
    * Pai: 100 titles
    * Alpha 152 : 300 titles

How To Unlock Rare Swimsuits:
    * Tina : Arcade/Solo/Legend
    * Christie : Time Attack/Solo/Legend
    * Lisa : Survival/Solo/Legend

Ik geloof dat je 100% kans op zo'n rare swimsuit hebt als je 0 continues gebruikt anders maar 30% kans, ik weet dit niet zeker want ik heb het zelf nog niet gedaan.

9. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Er komt binnenkort een patch, mag ook wel want er zijn zo veel glitches/bug in de game dat is echt niet normaal (denk Skyrim)

ik zal ze straks eens bij elkaar zetten maar er gaat van alles fout, Sidestep bugs, controller bugs, online crashes, invite crashes, ranked glitches, zwart scherm freeze, lag bugs (ghost movements / lag spikes), character animaties bugs (hoofd), training bugs, spellings fouten etc.. dit spel is super rushed uitgebracht, normaal zijn Team Ninja games juist erg polished. Sinds Tecmo = Tecmo Koei gaat het snel berg afwaarts daar :mad:
    gelukkig bevalt de game de meeste mensen want anders was iedereen over de zeik!

Combo shit:

Alleen in TAG mode naast de muur, solo kan je maar 4 hits ipv 9 doen. Ik hoop dat het een glitch is

Er komt morgen een DLC pack aan (USA date althans):

Waarschijnlijk zit er meer in, prijs nog onbekend. Hopelijk gratis. CE costumes heeft nummer 5 (op harddisk), Bunnie costumes hebben twee nummers (1+3 dacht ik).

10. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Nou, Ik speelde DoA 4 nog even vanmiddag online en heb nog steeds veel lag terwijl ik ook tegen mensen uit Nederland had,.,=(
    Net ook DoA 5 besteld..
    Hoop dat het daar wat beter loopt...

11. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Vind Rig toch ook wel erg vet dus warschijnlijk wordt dat me 2e main.

12. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dit MOET TeamNinja in de eerste patch fixen!

In Ranked matches ga je dit steeds vaker zien, gewoon idioot dat mensen dit doen om hun rank omhoog te krijgen, zodra dit eruit is gehaald zullen ze weer naar beneden in rank vallen en je krijgt volgens mij geen ranked-achievements zoals bij DOA4 waar mensen ook glitches gebruikte om de A/S/SS rank te halen. Echt zielig.

13. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Is idd te triest als je zo moet winnen....

Ranked is btw ook net niet geloof ik...duurd echt lang voordat je iemand hebt gevonden.
    En dat via invites als je bijv training doet werkt ook bijna nooit...

14. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb nog niet veel ranked matches gedaan, de rank interesseert me niet zo veel, dus ik zit 95% in een lobby. Veel meer spelers daar, misschien ook omdat in DOA4 alles lobby matches waren (toen waren ze wel ranked allemaal). Ik ben in DOA4 een A+ dus ik kan wel inschatten wat voor rank iemand heeft in lobby match. Altijd leuk om hogere ranked spelers een asswhoop te geven met mijn F+ rank ;)

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Hey ik speel Mila...hehe

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die glitch viel me gisteren inderdaad op toen ik aan het spelen was. Erg slordig natuurlijk. Het spel moet inderdaad wel gerushed zijn, want in maart ofzo was het spel pas voor 20 procent af. Daarom was ik al verbaasd dat de release al zo snel was. Met als gevolg dat het spel goed is, maar niet netjes afgewerkt. Ik vind het bijvoorbeeld irritant dat ik iedere keer weer de Japanse stemmen aan moet zetten. Iedere keer als ik het spel opstart zijn het weer de Engelse stemmen. Sommige stemmen zijn okay, maar de meeste zijn geen gehoor in het Engels.

En ik vind het ook jammer dat je ranking niet wordt bijgewerkt met Lobby matches. Nu kan je een D in elkaar slaan en vervolgens afgedroogd worden door een F. Dat lijkt me de bedoeling niet. Verreweg de meeste mensen spelen lobby matches. Met ranked matches ben je steeds aan het wachten.

17. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is je GT? Want zoek nog een paar mensen om te oefenen :)

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    We krijgen gratis DLC! (costumes) Linkje

Iedereen mag me wel toevoegen voor een potje DOA, geen idee wanneer ik ga spelen.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Gratis DLC, dat ik dit nog mee mag maken.
    Ik was btw toch niet van plan om voor costumes te betalen, maar gratis is altijd goed.

20. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Gratis DLC is altijd nice. Hopelijk brengen ze die pre-order DLC (bunny outfits) ook nog apart uit. :+

Deel Deze Pagina