Alright heb nu de eerste 2 chapters van Leon gespeeld. Erg toffe scenes zitten er in. Wat de gameplay wel echt hindert zijn al die QTE's. Voor de rest is het een audiovisueel spektakel, met gevarieerde stukken. Het is niet echt creepy, al heb ik me wel een keertje geschrokken. Helaas vind ik dat niet genoeg bij een horror survival game Voor de rest vind ik het qua 'survival' ook wel meevallen. Je hebt eigenlijk altijd wel ammo, alleen de Herbs en First Aid Sprays vallen een beetje tegen. Daar krijg je nauwelijks wat van.
Iets wat mij wel echt intens irriteert aan de game is dat er soms dingen gebeuren, zoals een trein die opeens op je af komt, dat je hier niet eens de tijd voor hebt om te reageren en je meteen dood bent. Deze QTE's die verschijnen, zijn er ook echt maar voor een seconde. Zwaar irritant, omdat je hier helemaal geen invloed op hebt.
Ik heb zelf alleen RE4 (gedeeltelijk) en RE5 gespeeld. Moet zeggen dat het me gewoon erg doet denken aan RE5. Opzich vond ik dat persoonlijk niet zo'n probleem, omdat ik me goed vermaakt heb met RE5. Toch is er iets in de game wat mij totaal niet trekt. Weet het alleen niet te bewoorden. Dus ik ga deze game nu maar weer terug brengen naar de winkel. Ik vind het een toffe game, alleen echt niet de volle 60 euro waard. Deze koop ik wel als ie iets goedkoper is.
EDIT: Ik ben trouwens wel al 4.5 uur bezig geweest met de eerste 2 chapters van Leon, dus qua lengte zit ie echt wel goed! Dan ben ik wel een aantal keertjes dood gegaan en op zoek geweest naar collectibles, dus als je niet echt een collectible hunter bent zou je er minder lang over kunnen doen natuurlijk.
Laatst bewerkt: 3 okt 2012