[Nintendo] Wii U

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Juunanagou, 5 jun 2011.

1. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat Nintendo express geen echte killerapp's released in November zodat 3rd party games lekker kunnen verkopen.

Niet dat Nintendo weer de show steelt en de games van 3rd party developers in de schappen blijven liggen.

Wat jullie?

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee

bij launch wil je killer-apps hebben. Games waar mensen speciaal een nieuw systeem voor aanschaffen (zoals Halo, of Virtua Fighter of Super Mario Bros of Mario64!)

Er zal eerst een install base moeten komen waar de 3rd party uberhaupt wat op kan verkopen...

3. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt maar mogelijk heeft Nintendo deze keuze gemaakt om voor de verandering de Third Party's te laten stralen om te laten zien dat zij ook goede games maken en al is New Super Mario Bros U hoogstwaarschijnlijk weer een leuk en goed spel, toch spreekt vooral de third party games veel mensen aan dit keer. Verder is de lancering denk ik ook erg gericht op mensen die al een Wii hebben of fan zijn van Nintendo en kunnen ze nu eindelijk de spellen spelen die ze eerst niet konden spelen.

Ondertussen hoop ik dat het snel 30 November is :D.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Jullie zijn wel een stelletje ras-optimisten :+

Of misschien ben ik gewoon te negatief,.. Maar ik zie vooral een hele matige line-up van Nintendo zelf terwijl dat altijd hun sterkste punt was.

Waar zijn de metroids en zelda's e.d die alle eigenschappen van de WiiU tot de max benutten? (als goede voorbeeld wat ze altijd aan 3rd party developers geven)

5. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Hehehe, ik moet wel optimistisch zijn, ik heb er een besteld dus wil wel positief blijven over mijn aankoop :p.

Over Nintendo's eigen line-up, tja, er komt wel een Zelda aan schijnt maar pas in 2014, verder is de studio achter de Metroid games ook bezig met een onaangekondigd project wat denk ik ook een Metroid game zal zijn.

Verder was de line-up van de 3DS van Nintendo ook niet echt geweldig de eerste paar maanden op een remake van een Zelda game na.

Vreemd genoeg doet een spel als Pikmin mij absoluut niets terwijl velen daar lyrisch over zijn.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Pikmin was een leuke serie op de 64 maar ik vind het niet echt 1 van de echte toppers

vind het vooral jammer dat de nieuwe mario niet bepaald baanbrekend is, het is nou niet echt een Mario 64 of Mario Galaxy

edit:// voor de Gamecube bedoel ik natuurlijk :+

Laatst bewerkt: 5 okt 2012
  7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Gamecube bedoel je denk ik..
    Ik heb besloten te wachten op een dikke 1st party titel voordat ik de wiiU koop.

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is stom, maar een van de leukere features is voor mij dat je de beelden van de tv over kunt zetten naar de Gamepad. Handig voor als er voetbal of wat dan ook op TV is. Of als iemand de tv van je wilt inpikken.
    En om de een of andere reden voelt het gewoon anders aan dan een reguliere handheld. Geen idee waarom eigenlijk. :+ Ik hoop dat veel games dat gaan ondersteunen.

Verder zie ik wel wat ze verzinnen. Ik kom zelf nog niet verder dan dingen als de map op de gamepad laten zien in een open world game. Eindelijk geen geswitch meer tussen schermen tijdens gameplay. Die vaak ook nog enkele seconden moeten laden.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Inventory schermpje kan ook handig zijn, of stel je bijv een skyrim of fallout voor waar je je pipboy of je menus allemaal op je extra scherm hebt. Het maakt geen bal uit qua gameplay omdat je toch maar met 1 scherm tegelijk bezig kan zijn maar het lijkt me op zich wel geinig.

helemaal als ze bijvoorbeeld tijdens laadschermen op het grote scherm het kleine schermpje wel actief kunnen houden. Even in de menuus rond klooien terwijl er een nieuwe area laad bijvoorbeeld

Beste voorbeeld voor dat extra scherm vind ik nog steeds het idee om in een Aliens game je motion detector op het extra scherm te zetten

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wilde al voorstellen om er dan een leuke minigame te laten zijn wat je kunt spelen, maar had Namco daar geen patent op? 8)
    Met de menu's klooien kan ook handig zijn. De laadtijden zijn er nog, maar je merkt het allemaal niet meer. Zal uiteindelijk voor een veel plezierigere ervaring zorgen.

Ik denk niet dat het scherm een uiteindelijk 'gamechanger' gaat zijn, en ik kijk al op tegen de domme gimmicks die ze gaan verzinnen. Maar het zijn juist de kleine dingetjes, de kleine verbeteringen waar ik naar uit kijk.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heeft Namco daar een patent op?

Vanwege dat je destijds op de PSX als Tekken aan het laden was even Galaga kon spelen? :confused:

wat een stomme functie om een patent op te geven..

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Eventjes opgezocht;

13. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Dat van die Aliens game is inderdaad een fantstische toevoeging, helemaal omdat het komt met die piepjes uit de film waardoor je lekker nog meer op de kast wordt gejaagd als de Aliens in de buurt komen.

De display in de controller doet mij overigens terugdenken aan de Dreamcast met de memorycards die een display hadden maar dan natuurlijk interactiever :).

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Haha dat wist ik niet wat appart dat ze daar patent op hebben :)
    Gauw patent aanvragen over animatiefilmpjes tijdens het loaden ;)

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Vandaag in mijn handen gehad en ZombiU gespeeld. Moet toch zegen dat het best gaaf is. Het was even wennen met zo'n unit in je handen, het voelde erg aan als een gimmick, of het echt een meerwaarde gaat worden weet ik nog niet. Ze hebben mijn aandacht in ieder geval gekregen :)

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    In het begin zijn dat soort dingen altijd leuk. Het gaat erom of zoiets na een paar weken nog leuk is. Het 3D van de 3DS was ik na een paar dagen zat. Door die gimmicks wordt wel de interesse van het publiek aangewakkerd. Kom je met een standaard console met die techniek, dan hebben ze niet eens bestaansrecht met de Xbox en Playstation. En met de Wii werd een groot publiek aangesproken, ik denk niet dat de tablet voor hetzelfde effect gaat zorgen.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De wii is ook veel toegangkelijker dan bijv een ps3 , veel makkelijker voor kinderen of ouderen of mensen die gewoon nooit gamen om daar even een spelletje op mee te doen

maar de wiiU is dat volgens mij niet, het is gewoon een 'normale' console met een normale manier van besturen met nog een scherm in je controller als extraatje

toch raar als je er over nadenkt dat Nintendo deze kant op gegaan is. Als je nagaat hoe enorm succesvol casual games als Wii sports en Wii Fit enzo voor ze geweest zijn

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind het niet raar als je kijkt dat 3rd party eigenlijk weinig heeft kunnen betekenen voor de Wii.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Maar dat komt omdat 3rd party over het algemeen liever multiplatform games maakt en dit op de Wii niet makkelijk mogelijk is. Hetzelfde zal misschien ook weer gebeuren met de WiiU.

20. RaVe^

RaVe^ Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Rayman Legends geen lauchtitel meer :mad:

Deel Deze Pagina