Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Cool man... een halve game recenseren. Ze hebben Ada nog niet eens unlocked... en 2 campaigns nog niet uitgespeeld :+

GameKings review staat ook online, die zijn ook niet al te positief.

Wel grappig van de 54 online reviews zijn er 14 slecht tot matig (waarvan 3 onder de 5 scoren) . De overige 40 reviews scoren allemaal zevens tot negens.

Als RE6 alleen Leon en Ada was geweest. En als ze de gameplay iets meer hadden gepolished. Dan was dit spel echt wel een topper geweest. Jammer Capcom...

Ben zelf wel blij dat het spel een aantal zessen heeft gekregen. Misschien moeten ze bij Capcom eens bij zichzelf te rade gaan. Zoals ik eerder aangaf is RE6 zeker geen slechte game. Maar een aantal dingen moeten ze toch echt in de toekomst gaan veranderen willen ze deze franchise levend houden.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.441
    Het is zeer zeker geen recensie, maar een quicklook. Haal er uit wat je wilt zien. :)

Duidelijk is in ieder geval wel dat de nieuwe RE ontzettend polariseert onder gamers en critici.

Laatst bewerkt: 2 okt 2012
  3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is een andere manier om het te bekijken. :)
    Het had net zo goed een andere titel kunnen zijn, nog steeds in het Resident Evil universum. Maar geen vervolg.

Zelf ben ik van mening dat soepele gameplay zeker goed samen kan gaan met survival horror. Stroeve GP = meer spanning/horror is een beetje een cliche. Dead Space vond ik zelf niet stroef, maar was wel spannend. Of Condemned, ook niet stroef, heel erg spannend. Het kan dus wel.

4. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    'Resident Evil 6 minder horror om het grote publiek aan te spreken'

Resident Evil 6 richt zich minder op horror dan oudere delen, om zo aantrekkelijk te worden voor een groter publiek. Dit vertelde producer Yoshiaki Hirabayashi in een interview met 1UP.

"We maken games en moeten aantrekkelijk gevonden worden door een groot publiek om te kunnen overleven", aldus Hirabayashi. "Het wordt kiezen tussen de ene weg of de ander. Hoe ver kunnen we gaan als horrorgame, zonder dat we de steun van de gemiddelde speler verliezen? (...) De uitdaging is om beide groepen (horrorfans en het grote publiek) tevreden te stellen en ik denk dat we dat kunnen doen."

Hirabayashi is zelf een horrorliefhebber en zou zich graag veel op horror richten. "Maar misschien is dat niet iets dat we kunnen doen als we tegelijkertijd ook verkoopbaar willen zijn."

PS3-versie Resident Evil 6 geeft problemen

Resident Evil 6 voor PlayStation 3 start bij sommige gebruikers überhaupt niet meer op. Uitgever Capcom werkt aan de problemen en biedt ook een tijdelijke oplossing.

De problemen komen voor bij mensen die de game kort na release (en in sommige gevallen zelfs kort voor de officiële release) hebben gedownload van de PlayStation Store. Zij krijgen een error-bericht te zien nadat ze de Day 1-patch voor de game hebben gedownload en geïnstalleerd. Capcom roept spelers die dit error-bericht zien bij het opstarten, om hun game van de harde schijf te verwijderen en opnieuw te installeren.

Er volgt dan geen oproep om de patch te downloaden, waardoor de game gewoon gespeeld kan worden. Doordat de patch echter niet wordt geïnstalleerd, kunnen gamers daardoor niet met hun versie van Resident Evil 6 spelen tegen gamers met de diskversie van de horrorgame. Die mensen hebben de patch namelijk wel, waardoor de versienummers van de games niet overeenkomen. Ook is het zonder die patch niet mogelijk om op RE.net te komen.

Capcom werkt samen met Sony om dit op te lossen en geeft aan dat een nieuwe patch bijna gereed is. Hiermee moeten alle problemen voor de downloadversie van Resident Evil 6 worden opgelost.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    En dit is precies het probleem in mijn ogen. Japanse devs hebben de neiging om eerst de veranderingen in een markt compleet te negeren en hun eigen weg te gaan, om vervolgens te zien dat het niet werkt en dan volledig over de top een andere weg in te slaan.

Daarbij. ik blijf erbij dat Capcom de kracht van hun old skool RE games onderschatten en hoeveel fans die oldskool RE games hebben. RE4 was al de perfecte mix (te weinig horror vond ik zelf, maar het was een topgame en ook als horrorfan was ik tevreden met die game) waarom daar niet op verder gaan? RE5 had de verkeerde setting, geen memorabele tegenstanders, maar kon ook nog wel op mijn centjes rekenen. Dit gedrocht is verschrikkelijk.

Laatst bewerkt: 3 okt 2012
  6. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Alright heb nu de eerste 2 chapters van Leon gespeeld. Erg toffe scenes zitten er in. Wat de gameplay wel echt hindert zijn al die QTE's. Voor de rest is het een audiovisueel spektakel, met gevarieerde stukken. Het is niet echt creepy, al heb ik me wel een keertje geschrokken. Helaas vind ik dat niet genoeg bij een horror survival game :p Voor de rest vind ik het qua 'survival' ook wel meevallen. Je hebt eigenlijk altijd wel ammo, alleen de Herbs en First Aid Sprays vallen een beetje tegen. Daar krijg je nauwelijks wat van.

Iets wat mij wel echt intens irriteert aan de game is dat er soms dingen gebeuren, zoals een trein die opeens op je af komt, dat je hier niet eens de tijd voor hebt om te reageren en je meteen dood bent. Deze QTE's die verschijnen, zijn er ook echt maar voor een seconde. Zwaar irritant, omdat je hier helemaal geen invloed op hebt.

Ik heb zelf alleen RE4 (gedeeltelijk) en RE5 gespeeld. Moet zeggen dat het me gewoon erg doet denken aan RE5. Opzich vond ik dat persoonlijk niet zo'n probleem, omdat ik me goed vermaakt heb met RE5. Toch is er iets in de game wat mij totaal niet trekt. Weet het alleen niet te bewoorden. Dus ik ga deze game nu maar weer terug brengen naar de winkel. Ik vind het een toffe game, alleen echt niet de volle 60 euro waard. Deze koop ik wel als ie iets goedkoper is. ;)

EDIT: Ik ben trouwens wel al 4.5 uur bezig geweest met de eerste 2 chapters van Leon, dus qua lengte zit ie echt wel goed! Dan ben ik wel een aantal keertjes dood gegaan en op zoek geweest naar collectibles, dus als je niet echt een collectible hunter bent zou je er minder lang over kunnen doen natuurlijk.

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Japanners vereren veel te veel onze westerse markt. Ik heb veel liever dat ze hun eigen ding blijven doen.

8. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk wat er met Final fantasy is gebeurd, die is ook erg mainstream geworden. Dit komt puur door het feit dat games maken een stuk duurder is geworden dan 15 jaar geleden. Dit is ook met Resident evil het geval.

Snap ook niet het elle lange gezeik om die game.

Ik vind het spel echt zwaar vermakelijk.

9. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gehaald voor slechts 46 euro bij MM Utrecht! Hij was pas net binnengekomen geloof ik.

Heb de prologue gespeeld (lekker spectaculair) en het eerste gedeelte van Leon's chapter (lekker sfeervol). Ik ben RE fan dus ga gewoon lekker van dit spel genieten. Vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat ik de afgelopen dagen al die negatieve reviews en reacties online heb gelezen. Verpest het toch ergens wel een beetje. Maar ik ga gewoon lekker van die game genieten!!

Heb trouwens gelijk de HUD uitgezet, veel toffer dat je niet steeds die marker in beeld hebt. En als je op LB drukt komt je wapen/leveninfo tijdelijk in beeld te staan. Leuk gedaan, veel filmischer zo

10. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Daar kiezen ze toch ook zelf voor.

Waarom moesten er 600 mensen aan deze game werken.

Geef mij maar echte Resident Evil game van 10-12u (mag zelfs iets korter zijn) waar 100 man aan werken. Dan ben ik al tevreden. RE2 is ook een hele korte game. Maar niemand heeft daar ooit over geklaagd. Omdat het gewoon een topgame is.
    Kwaliteit boven kwantiteit !!

Maar goed, ik trek me verder niets aan van de reviews. RE6 is niet top, maar ik vermaak me er prima mee. Mercenaries mode is ook weer toppie. Moest er wel even aan wennen.

Dit is trouwens bullshit...

RE2 en RE5 hebben bijvoorbeeld evenveel verkocht. RE4 steekt er zelfs iets bovenuit.

Ik snap best dat ze ambities hebben. Maar dit gaat nergens meer over.

Resident Evil kan gewoon goede verkoopcijfers halen als horror game.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
  12. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Money makes the world go round and round and round and round.

Want in de latere chapters veranderen de controls en de gameplay...

Laatst bewerkt: 4 okt 2012
  13. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is het hier rustig eigenlijk... Zeker als je het vergelijkt met andere grote releases. Anyway, ik zal hier eens een paar indrukken opschrijven. Heb nu de eerste twee chapters met Leon gedaan en ik vind hem erg vet! Zitten als een paar erg toffe momenten in. Echt spannend wordt het inderdaad ook weer niet, maar de locaties en sommige monsters zijn toch wel creepy.

Wat me wel opvalt is dat het best lastig is. Ik speel op Normal, maar je bent echt iedere keer binnen de korste keren door je levensbalkje heen. Soms vind ik het wel een beetje frustrerend dat iedere keer als een vijand je raakt, hoe weinig het ook is (al schud je ze van je af voordat ze hebben kunnen bijten) je verliest gelijk een levensbalkje. En vaak is het gewoon niet te voorkomen, regelmatig komen ze van alle kanten op je af. Maar ik heb ook het gevoel dat ik de controls nog niet helemaal doorheb. Dit wordt ook wel echt slecht uitgelegd in de game. De hele stamina-balk wordt niet uitgelegd en ook niet alle opties die je hebt qua wegduiken. Ook niet dat je kunt switchen tussen 1 en 2 pistolen. En ik denk dat je dat hele systeem echt moet masteren om goed in deze game te worden. Het maakt de combat dus wel spannend maar soms ook een beetje onnodig frustrerend. Maar misschien kan ik er gewoon niks van :p

Trouwens, ik heb over de eerste chapter iets van 1:45 uur gedaan en over de tweede net boven de 2 uur! Nice!!

Het save-systeem is trouwens echt zwaar kut. Heb ik net een heel stuk van een chapter gedaan, en er kwam echt 'Save Game' in beeld te staan, als ik hem nu opstart wordt ik weer naar het begin van het chapter gestuurd! Lekker dan. Dit had écht beter gemoeten, slaat nergens op. Waarom niet bij ieder checkpoint saven?!?

Laatst bewerkt: 5 okt 2012
  14. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem lijkt me duidelijk (zoals in veel reviews al aangegeven.)

het is vis noch vlees.

Het is te weinig horror om eng te zijn, en te matige shooteractie om shooter te zijn (alsof je uberhaupt al wil dat RE een shooter is, brr....) Capcom wilde geen keuze maken dus hebben ze het allebei maar halfbakken gedaan, en dat loopt meestal niet goed af.

15. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Hij lijkt me wel tof, maar er komen komende tijd aardig wat games aan, dus ik laat deze nog even liggen... Waarschijnlijk zijn er meer die zo denken, want eigenlijk is het hier inderdaad tè rustig ;)

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Net ook maar gekocht, niet omdat ik nou zo onder de indruk ben, maar omdat ik altijd een enorme fan ben geweest van de Resident Evil spellen, en ik ze altijd wel koop..

Ik ga het spel maar zonder hoge verwachtingen spelen, lijkt me het beste. :)

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    to buy or not to buy...

Resident Evil 4 meerdere malen uitgespeeld, (NGC, XBLA) maar Resident Evil 5 vond ik stront door een trechter, wat was dat brak zeg.

Resident Evil 6 demo (leon) vond ik maar muaa, setting sprak mij niet zo aan en het was het net niet.. Toch, het is wel Resident Evil en ik ben een fan van de serie..

First world problems:x

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Gooi een muntje op zou ik zeggen en laat het lot voor je beslissen. Kop: je koopt RE6 niet. Munt: je koopt RE6 niet.

19. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Of je wacht gewoon tot een price-drop ;)

20. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Uiteindelijk toch erg blij dat ik het spel gekocht heb. Vermaak me er uitstekend mee! :)
    Dat Resident Evil een andere kant op is gegaan is erg jammer, maar daar heb ik me al bij neergelegd.

Momenteel bij alle 3 de campaigns chapter 2 gehaald.

Deel Deze Pagina