[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ben nu zo'n 28 uur onderweg, bedoeling was blighttown maar wilde eerst mijn boog omhoog dus ben proberen te gaan levelen en souls te farmen in dat ene stuk in eeeh dark forest? Waar je die 20.000 souls voor zo'n crest moet neerleggen. Schiet daar iig goed op met de souls al merk ik dat ik steeds loop te twijfelen welke stats ik omhoog moet doen. Intelligence (23 ) en strength (17) heb ik iig flink hoog, al begin ik mijn Drake Sword wat saai te vinden en zou ik ook wel andere magic willen maar dat duur zeker nog wel even.

De wolf aan het einde van de rit was helaas net te pittig.

Hoe zit het trouwens met andere spelers summonen, kan je dat alleen in stukken doen waar je zelf de baas nog niet hebt verslagen?

2. Chohan

Chohan Grammaton Cleric

Leuk Bevonden:
    0
    Correct en uiteraard moet je human zijn.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zonde want dan houdt summonen voor heel veel gedeeltes dus op.

Dillemma: ik heb in het moeras in Blighttown een bonfire aangestoken en wilde die gaan kindelen, vergeet ik even voor het gemak dat ik 2 ipv 1 humanity nodig heb :+

Dus ik ben nu wel human, geen gekindeld bonfire en maar 5 estus flasks.. Als ik nu doodga en estus flasks gebruik komen die dus niet terug. Hoe ga ik ooooooooit uit deze situatie komen? Want gewoon even teruglopen is een groot risico ivm het permanent verliezen van flasks.

4. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kapot dope art style heeft dit spel toch. Super mooi. Vind je in geen enkele game terug

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  6. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan toch gewoon terug lopen en eventueel nog een humanity gebruiken en vervolgens kindelen? Sowieso bij het rusten bij een bonfire krijg je toch sowieso je estus flasks terug? Dus ik begrijp je probleem niet helemaal :p

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik dacht dat je alleen estus flasks terug kreeg als je had gekindeld. Maar je krijgt dus terug wat je had toen je daar voor het eerst bent gaan zitten en je krijgt er (in mijn geval) 10 als je hem kindelt. Ik dacht dus dat je helemaal geen nieuwe kreeg :+

Ben echt compleet hooked aan het spel. Demons Souls vind ik 1 van de tofste spellen ooit en Dark Souls is weer een stuk beter. Echter het voelt helaas minder nieuw aan omdat het min of meer dezelfde formule is.

Covenants vind ik trouwens ook nog niet helemaal duidelijk, dus als iemand nog tips heeft :)

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Geef het tijdelijk even op met de game.
    Ornstein&Smough gefeliciteerd met het 100x kicken van mn ass|:-

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kan je niet gewoon wat hulp summonen?

10. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Een "ongekindelde" bonfire levert je altijd 5 Estus Flasks op. Na 1 keer kindelen krijg je er 10. En dat geldt natuurlijk alleen voor die ene bonfire. ;)

Je hebt in de game verschillende covenants. Elk heeft zo zijn voordelen en nadelen. Op zich is het niet verkeerd om daar wat over in te lezen hier:

http://darksouls.wikidot.com/covenants

Dus mocht je bijvoorbeeld willen focussen op PvP, dan zijn er een stel covenants waar je bij kan, of als je wilt focussen op co-op zijn er weer andere covenants. Elke ontdekte covenant levert bovendien een achievement op.

Stel je gaat bij een covenant kan je ook vervolgens humanity op offeren aan de leider van die covenant. Elke covenant bestaat uit een stel levels. Je hebt bijvoorbeeld de Darkwraith Covenant. Bij de leider van deze covenant (zal even niks noemen om spoilers te voorkomen) kan je vervolgens humanity op offeren om in dit geval items te krijgen. Zo krijg je sowieso bij binnenkomst al een item, maar na het opofferen van 10 humanity gaat de Darkwraith covenant naar +1. Hierdoor krijg je weer een item. Als je in totaal 30 of 80 humanity opoffert krijg je vervolgens weer andere items.

Alles staat redelijk duidelijk uitgelegd in het linkje hier boven. Bevat niet echt spoilers voor het verhaal of progression van de game. Want covenants zijn helemaal optioneel. Ze leveren je alleen wel de nodige interessante items. En ze kunnen behulpzaam zijn voor bepaalde vlakken van de game zoals PvP en co-op dus.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tnx voor de tekst en uitleg! :)

edit: mijn bonfire bij Firelink is trouwens uit, wel een beetje vaag. Zal later wel goed komen? (de firekeeper is er niet oid) en er zat ineens en dame te bidden bij de gast die miracles verkoopt. Dat is zo tof aan dit spel, allemaal dingen die nauwelijks worden uitgelegd maar die je wel nieuwsgierig maken.

12. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Daar moet je later iets voor doen om die Bonfire weer aan te krijgen als je daar voor kiest..;)
    After rescuing Lautrec (NPC in the gold armor) from the Undead Parish, he will return to Firelink and eventually kill Anastacia. Her souls will be able to be picked up, and you will receive a Dingy clothes set, and the Black Eye Orb.

Whether or not you rescue Lautrec, he will kill the firekeeper. You can avoid this problem by killing him yourself in either the tower or in the Firelink Shrine.

In the room just before Smough and Ornstein, in Anor Londo, the Black Eye Orb will begin to vibrate. Use the Black Eye Orb to invade Lautrec's world and kill him and his two NPC companions. Upon killing them, you will loot (among other things) Anastacia's Firekeeper's soul.

She can be brought back from the dead with this, or it can be used to upgrade your Estus Flasks by +1 from another NPC

Warning: If you choose to upgrade your Estus Flask instead of bringing Anastacia back to life your fire at Firelink Shrine will no longer be lit for the duration of the game.

13. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Hello everybody,

Ik ben sinds dit weekend bezig met een vriend van me om een Monopoly versie te maken van Dark Souls. In de spoiler hier onder is wat we tot nu toe hebben. Hier kan je wel wat spoilers in vinden, doordat vrijwel alle gebieden afgebeeld zijn op het bord, dus als je dat niet wilt zien: wees gewaarschuwd. ;) Hebben jullie eventueel nog tips?

Wat ik zeg: het is een tijdelijke versie, dus er moeten nog dingen toegevoegd worden! :)

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb even snel gekeken ivm spoilers, maar damn dat ziet er vet uit! Hoe gaan jullie straks het echte bord maken? Voor figuurtjes zou je evt wat met een 3d printer kunnen doen. Hier in Groningen kan je die voor een klein bedrag gebruiken.

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ziet er al heel professioneel uit Vicill.

16. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Thanks!

Ik heb ook een 3D printer in de buurt hier en ik zat er inderdaad aan te denken om dat te gebruiken.

Maar we gaan deze afbeelding uitprinten op hoge kwaliteit met glans, vervolgens deze bevestigen op een oud monopoly bord. Dan zitten we inderdaad nog met de figuurtjes, alleen daar moeten we nog even goed aan zitten. Maar 3D printer was wel het eerste wat in me op kwam. Ben alleen nog niet zo goed met 3D programma's om dat goed uit te werken.

We zitten alleen met een probleem, dat we geen idee hebben wie of wat we op de kans en algemeen fonds moeten plaatsen. Enig idee?

Ik zal eens in de zoveel tijd wel showen wat we tot dan toe gemaakt hebben :)

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Wow vet man! Hou ons inderdaad op de hoogte. Iesjh leuk :D

18. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Thanks, will do. ^_^

19. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Damn Viccil.
    Ziet er echt al heel vet uit!
    :b:

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Haha, zo'n gast op Twitch heeft vandaag de game + DLC op Soul Level 1 uitgespeeld (alle bazen). 8)

Deel Deze Pagina