Firstlook is het game-evenement van de Benelux en sinds haar ontstaan in 2008 bezig aan een onstuimige groei. Begonnen in de Amsterdamse Convention Center met 1500 bezoekers, verhuist Firstlook dit jaar voor haar vijfde (en dus jubileum-editie) naar de grootste hal van de Jaarbeurs.
Zoals elk jaar is Firstlook voor de game- & hardware-industrie ook in 2012 weer het moment om alle najaarstoppers voor het eerst aan het Nederlandse en Belgische publiek en media te tonen. Op tientallen stands en diverse theaterzalen kan een gelimiteerd aantal gamers twee dagen lang met deze nieuwe games/producten aan de slag. De keuze voor een limiet op het aantal bezoekers en daaruit volgend het zeer persoonlijke contact met de consument is uniek in de internationale game-evenementenwereld en wordt met het jaar meer gewaardeerd door publishers.
Waar grote evenementen als GamesCom en E3 steeds meer publishers kwijt raken, komen er bij Firstlook juist bij. Dit sterkt organisator Blammo Events in haar visie dat iedere bezoeker van Firstlook ook echt aan de slag moet kunnen met de aanwezige games en producten i.p.v. het overgrote deel van de tijd in de rij staan. Een bezoek aan Firstlook is dus voor iedere gamer een feest!
Deze lijst met vragen kan elk moment bijgevuld worden zodra er meer vragen komen.
Q: Wanneer is de Firstlook 2012?
A: De Firstlook 2012 is dit jaar op Zaterdag 6 en Zondag 7 Oktober
Q: Waar is de Firstlook 2012?
A: Firstlook 2012 is te vinden bij de Jaarbeurs in Utrecht. Ze hebben voor deze editie Hal 1 gehuurd (De grootste hal van Jaarbeurs Utrecht)
Q: Zijn er nog kaarten!?
A: Op het moment dat ik dit schrijf zijn hier nog kaarten te vinden. De VIP Kaarten zijn voor zowel Zaterdag als Zondag uitverkocht.
Q: Is het weer net zo warm als vorig jaar daar binnen?
A: Ze zeggen van niet aangezien Hal 1 beter gekoeld word door airco's hier nog kaarten te vinden. De VIP Kaarten zijn voor zowel Zaterdag als Zondag uitverkocht.
Q: Zullen er grote aankondigingen gedaan worden en worden er misschien nieuwe beelden getoond tijdens een persconferentie?
A: Echte persconferenties zoals bij de E3 en de Gamescom kent Firstlook niet. Wel staan er theaters van de publishers zelf waar demo's getoond worden en vaak misschien zitten daar wel nieuwe beelden bij!
Q: Hoe oud moet je zijn voor Firstlook?
A: Je moet 14 jaar zijn wil je binnen komen. Maar je moet minimaal 16 jaar zijn wil je een 18+ game spelen.
Q: Ik ben eigenlijk meer wat voor de hardware dan voor games. Is de firstlook dan ook wat voor mij!?
A: Ik denk het wel. Elk jaar zijn er wel stands van bijvoorbeeld Alienware die zijn vetste hardware toont.
Q: Is het makkelijk er te komen met de trein of de auto?
A: Ik zelf ben vorig jaar met de trein gegaan en dit jaar doe ik dat ook weer. Het is heel erg simpel. Zorg dat je op Utrecht CS komt en wanneer je bij de uitgang bent is het de weg oversteken en je bent er. Als je met de auto gaat is het mogelijk om om de jaarbeurs heen (betaald) te parkeren
Nog niet alle participants zijn aangekondigd en er word dus ook nog onderhandeld met verschillende participants maar dit is de voorlopige lijst:
2K
Activision
Bigu.nl
Capcom
Electronic Arts
Gamekings
Gaya Entertainment
Logitech
LowLandsLions
Microsoft
Namco Bandai
Nintendo
Sony PlayStation
Ubisoft
Warner Brothers
De games die er komen zijn ook nog niet bekend. Achter elk bedrijf zal ik binnenkort de namen van de games noteren die komen. Zo heb je een mooi overzicht van welke game je bij welke stand kan vinden!
Sommige foto's en video's zijn van eerdere jaren.
De openings post kan nog aangepast worden zodra er nieuwe informatie bij komt. Dit zal ik dan wel even melden. Vooralsnog kunnen we nu lekker toekijken naar de Firstlook 2012 en natuurlijk speculeren over wat we er gaan zien!
|
Laatst bewerkt: 17 aug 2012