Afgaande op het origineel denk ik een behoorlijke gameduur; zeker als je ook nog missies gaat overdoen als je faalt etc. En een hoge replayability
Niet helemaal mee eens. Ben je nu al vergeten wat o.a. Xcom zo'n goede game maakte? Inderdaad, de random maps. Of misschien waren het wel geen random maps maar toen ook al heel erg veel maps.
Ben ook blij dat ze alle maps gemaakt hebben. Dan zijn ze beter gebalanced voor de gameplay. Vooral voor mp is dat wel belangrijk. En als je tijdens een campaign run geen 2 dezelfde maps tegen komt is dat toch prima? Ik ga de sp gelijk op de iron man mode spelen, geeft die extra spanning als je dreigt te verliezen.
http://www.gamerankings.com/xbox360/655783-xcom-enemy-unknown/index.html BOOOM 9.5 Spoiler As much as I appreciate XCOM’s outstanding balance and tight design, the game could benefit from more variety across the board, and not just because I saw maps repeat (albeit with different spawn locations) more often than I’d like. Dit is wel jammer
De maps waren idd random, maar ook erg generic en erg alike. De spanning van de gameplay en basebuilding maakten de game. Ik speel dan net zo lief op een zorgvuldig gemaakte map met allerlei tactische assets. En niet te vergeten destructable environments!
Dat is wel zo, maar de random maps maakten het tactisch wel interessant. Je weet namelijk niet wat je kunt verwachten. Ik zei toch dat dit een probleem ging worden. Verder gewoon een knaller als ik het zo lees, maar bovenstaande beperkt wel degelijk de replay waarde. Mooi dat de besturing zo goed is. TBS spellen zie je niet zoveel op de consoles, laat staan fatsoenlijke. Ik zou graag willen zien dat deze topic opleeft na de release, zeker als het zo'n goede game is. "Both of XCOM’s layers present life-or-death conundrums to which there is no right answer. No matter what you pick, something or someone is going to suffer for it. This kind of tension and terror rarely occurs within mainstream gaming, and almost never with this level of skill in the execution. Don’t let the “turn-based strategy” moniker scare you off; XCOM is a singular achievement that every gamer deserves to experience."
Iemand die bij GameMania werkt enig idee wanneer deze te koop gaat? Ik adviseer gewoon morgen, game is heus niet zo populair, doe gewoon morgen Een 9 van Edge voor XCom en Dishonored.. Wat een week voor fresh IP's
Dikke kak. Nu moet ik waarschijnlijk toch meer games gaan halen dit jaar. Dishonored en X Com zeggen mij nog helemaal niets ook.
Ik hoefde alleen maar dit te lezen in de Xcom review van Eurogamer en toen wist ik al voldoende: "Buy XCOM, it's a belter. I know it's Big Game season, but this is so good I've chalked up 43 hours in four days and want more in the near future. XCOM absorbs you into a universe of Tonka toy soldiers and B-movie science-fiction, a rich and smartly streamlined strategy experience that's a hell of a credit to the design of the 1994 original. Re-imagining? Remake? Whatever it is, XCOM brings back and revitalises a classic. " Een goede TBS op de consoles (en ook PC natuurlijk)? Gewoon kopen die hap mensen. I know you want it.
Van Eurogamer enzo: "This game is a winner. So much craft has gone into its atmosphere, into innumerable small details that together add enormous depth and flavour to the world: the occasional conversations overheard while fiddling around in the base; the mission loading screen, which gives you a view of the troops inside the carrier, fidgeting and tapping their feet in transit; the ridiculously cute touch of soldiers acquiring nicknames like 'Longshot' or 'Odin' after a few missions; the memorial room for fallen warriors, with a cork board of photos on the wall, which records their names - and the fact that visiting it triggers, after a few seconds, the sound of a bagpipe march. Near the campaign's end, there's a direct tribute to the original game's designers, the Gollop brothers, accompanied by an achievement called 'On the Shoulders of Giants'. It's a beautiful touch, a nod from one development team to another across the generations. They have something in common now. In their own time and place, each made a fantastic game called XCOM. " Christ, dit wordt een dure maand... en ik wilde net met Skyrim beginnen! Nu een veel lastigere vraag: eerst dit of eerst Dishonored? Choices, choices.
I knew it! 5 jaar is er aan gewerkt met het beste team wat je voor zo'n titel maar kunt wensen. \o/ @Ziff; XCOM natuurlijk, what else ?
M..maar Dishonered is toch een korte game? Liever dat dan andersom. En ik vermaak me stiekum ook wel een beetje met Skyrim... en de 40 ofzo mods die ik met elke opstart oplaad.
Ik heb een reactie gelezen dat Dishonored vol met bugs zou zitten. In geval van twijfel zou ik eerst deze nemen dan. Ik heb namelijk nog niet veel positieve geluiden gehoord over DH, al ziet het er wel gelikt uit. Ik heb een Brink gevoel bij die game.
Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over DH . Anyway het zijn 2 totaal verschillende spellen, dus'ja het is gewoon persoonlijke voorkeur. Al kan ik me voorstellen dat XCOM langer mee gaat door de random gegeneerde content.
Damn, stiekum had ik al verwacht een mailtje te hebben gehad van GD dat hij verstuurd zou zijn ... bron: RPS review