[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Fifa heeft hetzelfde hoor, Tyrant ;). Sta je 1-0 voor in de 80ste minuut, dan krijg je opeens geen enkele bal meer en ligt de bal voor je het weet in het doel :emo: is volgens mij iets om het 'spannend' te houden.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik ga toch maar eens de demo downloaden van FIFA.

    Ik heb zojuist een lijstje gemaakt met ergernissen. Werd wel erg lang 8)
    Zal hem maar niet posten...
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik kan me niet voorstellen dat jij FIFA wèl leuk vindt als ik al zie hoe kritisch jij over PES bent.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik heb al 220 online games gespeeld in 1 week, dus ik ben echt wel positief hoor :+
    Alleen als ik zie wat ze fout doen, denk ik, over 3 jaar bestaat PES helemaal niet meer!
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Wat doen ze dan fout volgens jou?
    Ik vind het een beetje tegenstrijdig klinken dat je positief bent en 220 games per week speelt en toch beweert dat ze over drie jaar niet meer bestaan.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Simpelweg omdat de verkopen zo onwijs tegenvallen!
    Iedereen loopt over naar FIFA.

    Dat PES de betere van de 2 is maakt dan niet meer uit... Helaas :'-(



    PS welke opstelling spelen jullie offline? Ik nam eerst m'n online systeem (451) maar ben nu overgeschakeld naar 442.. Ben benieuwd.
     
  7. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Haha, er is genoeg animo hoor voor PES.
    Sta zelf in een winkel terwijl we er van PES maar 7 binnen kregen (360 en PS3 ) en van FIFA rond de 60.
    Terwijl we er misschien zelfs rond de 20 hadden kunnen verkopen van PES.
    2012 was ook een PES die moeilijk te verkrijgen was :/
     
  8. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ty ik ben benieuwd naar jouw ergernissen lijst :+

    Welke opstelling ik speel ligt echt heel erg aan het team dat ik neem. Ajax en PSV zijn standaar 433 met punt naar voren, QPR is dan weer 451 of 442 (ligt er aan welke rol ik Tarabt geef).
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ingooi op achterlijn tegenstander. Normaal zet je druk maar in PES loopt iedereen terug waardoor de back gewoon rustig kan ingooien.

    Soundtrack: 5 nummertjes en that's it... Om maar te zwijgen over die Japanse Master League deuntjes.

    Presentatie as whole is eigenlijk maar matigjes. Qua sfeer etc is er nog een hoop te doen.

    AI: ik voetbal gewoon 70 minuten van de wedstrijden tegen een muur van 10 tegenstanders. Zelfs tegen Manchester United is 80% van de tijd gewoon van je LMF naar CMF en naar RMF tikken tot dat je een gaatje vind. Ik denk zelfs dat Barcelona het schandalig zou vinden hoe erg de tegenstander zich ingraaft, en dan speel ik nog met QPR ook.
    En dan krijgt je tegenstander de bal: en daar komt me toch een solo. Zelfs de linksback van Watford kan trucjes en dribbeltjes doen waarvan ik versteld sta :+. En ik kan redelijk goed verdedigen vind ik zelf. Sowieso heeft de AI gewoon fases waarin alles lukt. Een soort computergestuurde robot die elke milliseconde uitrekent wanneer de steekpass moet worden gegeven. Ze staan nooit buitenspel.

    Online cheating: zegt genoeg. In 2012 was de Free Kick cheat al bekend en zei Konami dat ze het zouden oplossen. Dit kan ook nooit echt moeilijk zijn. In 2013 zit het er nog steeds in. WTF? DC cheats zelfde verhaal... In een Call of Duty zou dit binnen 2 uur gefixt zijn, Konami lukt het gewoon niet binnen 2 jaar.

    Vrije trappen: zoals gezegd: als je binnen 20 meter een vrije trap tegen krijgt is het in 90% van de gevallen een goal. Realistisch hoor.
    % balbezit

    Speed en form zijn te belangrijke skills

    Agenda in ML: wie dit heeft bedacht... Sowieso, wordt deze game uberhaupt wel getest? Als ik in Master League doordeweeks geen Europa League of FA Cup heeft, zit ik gewoon een halve minuut te kijken naar een schermpje dat van zaterdag naar maandag door naar zaterdag verschuift. Serieus Konami? WTF?

    Onmogelijk supersterren te signen in ML. Het maakt niet uit of je 3x de CL wint, nummer 1 staat in de wereldranglijst en in maart al kampioen bent, je kunt gewoon geen supersterren signen. Slaat nergens op.

    Through balls zijn te overpowered

    Doorgebroken speler is niet rood volgens de scheids

    Koppen werkt voor geen meter. Zelfs als ik vrij sta met Klose heb je te vaak dat je zo'n heel slap kopballetje krijgt die gewoon 5 meter over de goal dwarrelt. Met corners alleen maar.

    Transfers niet up-to-date: geen excuusjes.

    Konami werkt OF's tegen. Feit is: zonder OF's had ik het allang opgegeven. Gelukkig realiseert Konami dit zich en kun je dus redelijk veel editten. Maar dan heb je maar 16 slots voor team logo's. Hoezo geen 30? Ze stoppen er wel 3 leagues in die fake zijn (om te editten) maar geven hier vervolgens geen mogelijkheid tot. Leuk joh.

    Strategy menu wisselen tactics niet vastgezet. Ook zo irritant. Als ik in game plan eerst naar een andere tactic wil switchen, wordt dit helemaal niet onthouden? Hij schakelt altijd over naar de eerste tactic. Lijkt me een bug. Tijdens de wedstrijd kan het wel.

    Super cancel moet je nog steeds gebruiken, ondanks dat het beweerd wordt van niet.




    Ik zal straks eens m'n QPR opstelling geven. Taarabt altijd AMF, hij groeit als kool Nu al 80 op die positie :cool:
    PS check dit:
    [​IMG]

    Zo wordt het wel heel moeilijk 8)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2012
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik speel offline op dit moment met een 4-2-3-1 opstelling.

    Het koppen op doel is PES. Hebben ze dat er uit gehaald? Uit corners of voorzetten alles vliegt over of naast. 8)
    Het nut van de achterlijn halen en voorzetten wordt zo wel drastisch tegengewerkt.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Gelukkig kan Djibril Cissé echt retegoed koppen, maar het is inderdaad dramatisch. Staat ook in m'n rant list :+
    Binnenkort ga ik trouwens een ML met Crystal Palace beginnen :cool:
     
  12. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Om 23:30 hadden we onze kampioen! Diepzalig is de beste van de tweede pesholland cup. We plaatsen morgen de ranking op pesholland
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Die vrije trappen scoort de CPU bij mij niet meer hoor. Je moet echt je keeper even verplaatsen dan gaat die bal er niet meer zo snel in. En dan heb ik het over een afname van 70%. Bij mij gaan ze er echt maar heel soms in. Voordat ik wist dat je je keeper kon verplaatsen had ik hetzelfde.

    Nog een groot minpunt: De CPU maakt bijna NOOIT een overtreding. Alles mogen ze en jij krijgt geel als je een poepie laat.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2012
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Nouja het is nog steeds niet.hoe het moet natuurlijk. Hoe selecteer je je keeper dan?
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Klopt, als je je keeper verplaatst gaat hij er vaak niet in. Echter kan ik mijn keeper soms niet verplaatsen. Waarom weet ik niet ;)

    Verdedigen (ook tegen de AI) gaat mij nu trouwens veel beter af. Ik zet ze buitenspel, zodra ik een speler zijn hand op zie steken wissel ik van speler en loop ik met die speler mee. Zo knijp je continu de gaatjes dicht.

    @Tyrant, die kalender is idd zwaar kut. Gaat nergens over. Als je skip to date doet in het menu, dan verwacht je dat hij gewoon de nieuwe dag laadt, echter gaat dan alsnog die schuif van dag tot dag. :confused:

    Er had idd meer snelheid in de ML gemogen. Dat is iets wat ze volgend jaar ECHT moeten aanpakken.


    RS in drukken
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    @ Tyrant, je zou eigenlijk je lijst met klachten moeten vertalen in het Engels en het plaatsen in het feedback-topic van WENB. Veel van je klachten zie je daar niet staan omdat men daar ten onrechte denkt dat je geen liefhebber van PES bent als je teveel kritiek hebt.
    Ik vind echter dat Konami moet weten van deze lijst. Kan een heel nuttige bijdrage voor het developer-team zijn.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Op PESfan heb je zo'n suggestie pagina, daar pleur ik het ook wel een keer neer.
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Gisteren even wat MLO potjes gespeeld, bak er echt niks van...

    0-4, 1-5, 0-8, 0-3, 2-4, dat soort uitslagen, en nee niet eens tegen sterrenteams.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Brrrr dat klachtenlijstje, exact de reden dat ik PES moe ben geworden. Kan toch niet al die fouten, hoe verneuk je een prima game.
     
  20. ParDennoes

    ParDennoes Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een paar vragen waarbij jullie me hopelijk kunnen helpen. Ik was jaren PES fan tot aan PES 6 zoals velen alleen ben ik afgehaakt na PES 2008. Nu speel ik Fifa al die jaren verder waaronder ook dus Fifa 13. Maar ik mis het gevoel. Ik vind het echt tof zoveel lincenties en stadions en clubs en spelers maar toch. Ik heb nooit dat 'yes' gevoel wanneer ik de winnende scoor en dan helemaal uit me dak ga, dit wat ik vroeger bij PES wel had. Fifa 13 leek vernieuwend maar voelt al zo vertrouwd aan. Het geeft me een tafelvoetbal gevoel of een pingpong voetbal gevoel, hoe je het ook wilt noemen. Ik twijfel om deze Fifa dan ook te verkopen, of in ieder geval voor PES te gaan.. alleen zit ik dus met een paar vragen.

    - Ik vind de carrière mode bij Fifa echt tof gedaan. Van clubs wisselen, bondscoach worden etc. Dit zit zoals ik heb rond gelezen niet in PES 13?

    - Verder ben ik benieuwd hoe de offline carrière mode in PES 13 is met betrekking tot de Champions League. Kun je je hiervoor kwalificeren en in een seizoen mee strijden tot de Champions League terwijl je ondertussen ook speelt voor je competitie?

    - Hoe zit het met die patchs? Is het simpel te doen? En komt er ook nog een officiële uit van Konami en waar kan ik dat terug vinden?

    - Mijn laatste vraag: mocht er een van jullie mij over die streep te trekken om na jaren weer PES te kopen, waar kan ik hem het goedkoopst vinden? Iemand die het toevallig weet?
     

Deel Deze Pagina