Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je twijfelt kun je beter wachten op een prijsverlaging, iets wat toch nooit zo lang duurt tegenwoordig.

Zelf vind ik de game erg goed voor wat het is, een over de top actie spel.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Dus het spel sluit prima op die verwachtingen aan, als dat hetgeen is dat je zoekt in games? Ik begreep dat het schieten en cover zoeken namelijk ook niet helemaal ideaal was, maar wellicht werd dit overdreven.

3. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik lasersight uit RE4/5 en het schieten voelt identiek aan deze 2 delen.

Het cover systeem is inderdaad 1 van de zwakkere elementen van het spel, vooral in kleine omgevingen waar je constant tegen de muur op plakt als je gaat mikken bij een hoek.

4. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Update: Extra moeilijkheidsgraad RE6 mogelijk te unlocken via RE.net

Een modder heeft de No Hope-moeilijkheidsgraad ontdekt binnen Resident Evil 6. Deze is echter momenteel nog niet officieel beschikbaar en wordt dus waarschijnlijk via downloadbare content beschikbaar gemaakt.

Of deze gratis wordt aangeboden of tegen betaling, is nog niet bekend. In No Hope zijn onder meer de vijanden krachtiger. De moeilijkheidsgraad werd al eerder genoemd in een strategyguide van het spel en zou ook enkele unieke tussenbazen bieden die spelers een heel gebied achtervolgen.

Verder zijn ook enkele nieuwe kostuums ontdekt, evenals een nieuw personage. Mogelijk wordt via dit personage een coöperatieve optie aan de vierde campagne van het spel, die van Ada, toegevoegd. Capcom zei eerder dit jaar nog dat het zijn beleid voor DLC die al op de disk staat zou herzien, vanwege de negatieve reacties op deze manier van extra content verkopen voor een spel.

[yt]P8fFq7YmfZI&[/yt]
    [yt]HxEu70UuX04&[/yt]

5. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk gratis net zoals hard mode voor Dragon's Dogma, maar als het op de disc staat betwijfel ik het...

Zou Capcom trouwens niet stoppen met locked content op discs?

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je 4 leuk vond en nu Leon niet dan moet je hem nog voor 10 euro laten liggen.

Na lang twijfelen toch niet gehaald. Grootse RE fan maar dit is het eerste deel wat ik gewoon NIET ga spelen/kopen. Heb alle andere delen hier liggen. Dank U crapcom...

Laatst bewerkt: 8 okt 2012
  7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb het spel nu ook een het is gewoon een goede game. Ik ben met Jake begonnen. Veel Hollywood spektakel. Dan is het maar geen Resident Evil, maar ik vermaak me er prima mee.

8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat maakt het geen goede game nog.. jammer dat capcom dan toch wel sommige mensen aanspreekt. Zo lost dit probleem van franchises verkrachten zich nooit op :-(

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

9. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze gaan toch nooit meer een echte survival horror maken.

Resident Evil: Revelations is de enige game die nog in de buurt komt van het oude genre en ook dat was veel knallen.

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Maar het is ook geen slechte game omdat het niet op eerdere delen lijkt. Sommige delen van Jake lijken meer op Uncharted dan op Resident Evil. Als je gewoon gaat zitten met het idee een leuke actievolle 3rd person shooter te gaan spelen, dan kom je niet bedrogen uit. Het heeft geen zin om het steeds met de oude games te vergelijken. Of jij je zin krijgt of niet, dat hangt allemaal van de verkoopcijfers af.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Vergelijk aub deze gameplay niet met die perfecte uncharted gameplay. Onnodige qte, gekke camera, easy bosses, frustrerende besturing, 30sec lopen qte 2 sec lopen, ff schieten, qte etc maakt deze game ook crap man.

Laatst bewerkt: 9 okt 2012
  12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Uncharted is ook niet perfect. Stukje lopen, er stort weer wat in. Ga je klimmen, dan lazer je er wel van af. Al die scripted events hebben ervoor gezorgd dat ik Uncharted weg heb gedaan. Maar je ziet wel dat Resident Evil zich heeft laten inspireren door dit soort Hollywood momenten. Net als de nieuwe Tomb Raider overigens.

Ik heb niks tegen QTE, heb Heavy Rain 2 keer uitgespeeld. 30 seconden lopen, QTE, ff schieten, QTE, dat zegt Gamespot. Maar dan is het nog niet waar. Over een gat heen springen is geen QTE. Een vijand van je afschudden is geen QTE. Een vijand die op de grond ligt finishen, is geen QTE. Die vent van Gamespot zocht gewoon manieren om het spel af te zeiken. En dan komt hij met dit soort dingen die nergens over gaan.

Camera staat dicht bij, dat is waar. Makkelijke bazen is tegenwoordig een trend. Besturing is goed, behalve bij het dekking zoeken.

13. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Sowieso had je die soort QTEs ook in de oudere REs. RE4 op de Wii moest ik ook met mijn controller shaken om de vijand van me af te werken. Dus om daar op te zeuren is echt bullshit. Bovendien zitten er voor de rest vrij weinig QTEs in.

UpInsmoke, heb jij het spel nou zelf gespeeld of alleen de demo? Want wat je zegt is precies wat de review van Gamespot zegt. Je zou de game eerst zelf moeten spelen voordat je dit soort oordelen aan kan halen. Want behalve de intro van de game ben ik nog geen andere QTE tegen gekomen.

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ervaringen van vrienden die de game hebben omgeruild en net zoals meerdere hier elk deel hebben gespeeld. Die lezen geeneens reviews maar hebben de game blind gekocht omdat ze fan zijn maar direct terug gebracht. Ook de lets play bekeken van goldglove en ik kan hier alleen maar om huilen. Ik zie om de paar sec een cutscene en qte.

Ik kan me niet voorstellen dat jullie dit gedrocht gaan verdedigen. Jullie zijn de reden dat dit soort verkrachtingen ontstaan echt. Deze dev moet je echt niet steunen.
    De demo was al tergent slecht, toen ik Chris aanraakte heb ik het spel lachend uitgedaan. Zijn jullie uberhaupt al voorbij chapter 1? Kom mij aub niet aanvallen op dit gedrocht

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Helemaal mee eens. Leon is enigszins nog te spelen.

En ja iMark het is gewoon een hele slechte game. Zelfs als het geen Resident Evil had geheten. Dat is trouwens ook de enige reden waarom er uberhaupt games van verkocht worden. Is het hele team van Capcom ontslagen en hebben ze er alleen nieuwe mensen zitten?

Kan niet geloven dat ze ooit zo'n goede games maakten en dan met deze shit aan komen zetten...

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Het spel wordt nu juist keihard aangepakt omdat het Resident Evil heet. Let wel, ik kan heel goed begrijpen waar alle haat vandaan komt. Als je de REmake speelt op de Gamecube en je speelt vervolgens dit. Ja, dan slik je wel even. Het is compleet anders. Als het spel geen Resident evil had geheten, dan had je heel anders naar deze game gekeken. Misschien had je het geen triple A titel gevonden, maar wel een lekkere game. Met gebreken, dat wel, maar je zou het met plezier gespeeld hebben.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee gozer. Nog steeds niet. Met games als Gears, Shadow of the Damned en al die andere shooters mag deze game niet eens in de schaduw staan

18. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Oftewel je kopieert andermans meningen. Bovendien hebben ze blijkbaar bij Goldglove dan echt een verkeerd beeld gegeven, want zoveel QTEs zitten er echt niet in. En ja, ik ben voorbij chapter 1 gekomen.

Ik verdedig het ook niet. Ik heb hem zelf uiteindelijk ook teruggebracht. Maar dat kwam niet omdat hij slecht was. Ik vond hem alleen op dat moment niet de volle pond waard, gezien andere releases. Dus ik wacht tot ie een euro of 30 wordt, maar hij komt zeker wel in mijn kast te staan.

Helemaal mee eens. Bovendien heb ik ook het idee dat er rond deze game echt een kuddegedrag ontstaat. Mensen die de game niet hebben gespeeld, maar met de menigte mee gaan om de game af te zeiken. Je moet gewoon eerst de game hebben gespeeld om er pas echt een mening bij te vormen. Niet gewoon afgaan op wat anderen zeggen.

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Gast wat lul je met ik kopieer andermans meningen, ik baseer mn meningen op ander mans ervaringen. Als je terugkijkt twijfelde ik over deze game. Toen demo gespeeld en die was crap. Als je weet wat een lets play is dan weet je dat je de hele game ziet. En wat ik daar zie is een hele hele slechte game...

Wat ik hoor en zie over deze game is gewoon crap en het is belachelijk dat er mensen zijn die zich gamers noemen en dit soort games goed praten. Dit is een voorbeeld van een game die developers moet wakker schudden van hey dit gaat tefur... als je denkt dat je geen mening kan vormen zonder dat je de game zelf hebt gespeeld dan zeg je in weze dat reviews, gameplay beelden en demos allemaal overbodig zijn want je mag je mening daar niet op baseren.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je had het misschien niet gespeeld maar er was ook veel minder negativiteit geweest. Als dit nou niet de RE license was maar gewoon zomaar iets nieuws (zoals bijvoorbeeld die Binary domain shooter van Sega die een beetje uit het niets kwam) dan had het overal een 7tje gekregen of misschien soms nog wel hoger en had een aantal mensen zich ermee vermaakt en de rest het genegeerd

maar omdat het RE is moet het beter, dan kom je hier gewoon niet mee weg

Als je je game steeds meer op GoW e.d wilt laten lijken dan moet je ook een game van dat niveau maken qua controls en gameplay. En dat doen ze gewoon niet

Deel Deze Pagina