1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
  2. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag:

    Kan ik mn laptop voor de volledigheid als desktop gebruiken in de vorm dat ik er 2 schermen aan kan haken. Ik gebruik hem nu af en toe i.c.m. 1 monitor maar wil er graag 2. Laptop heeft VGA & HDMI uitgang. Punt is ook dat VGA geen 3d ondersteunt.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja dat werkt prima. Windows kan er standaard maar 2 tegelijk aan, dus het scherm van je laptop zal dan wel uit gaan.
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Wat bedoel je precies met risicoloos?
    Ik zou sowieso even de boel stofvrij maken door een stofzuiger op het gat waar alle lucht uit komt te zetten als de laptop uit staat.
    Welke laptop heb je precies?
    Sommige laptops met Intel processor kun je ook erg gemakkelijk overclocken, hoe het precies werkt weet ik niet.
    Anders kun je er wat meer werkgeheugen bij kopen, let er wel op dat je de 64 bit versie van windows hebt want de 32 bit versie ondersteund maar tot 4gb.
    Je kunt er ook een SSD instoppen, veel meer kun je eigenlijk niet doen.
     
  5. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Met dat stofzuigen moet je dacht ik even oppassen, dacht iets met statische stroom ofzo?
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja bij een desktop pc kun je beter een busje met lucht gebruiken maar bij een laptop is een stofzuiger handiger, zolang je gewoon de stofzuiger op het ventilatiegat houd omdat je dan ver van de componenten afzit.
     
  7. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik dan de VGA en HDMI aan de monitors hooken en gaat het scherm dan 'vanzelf' uit? Ik kan wel dit aangeven:
    [​IMG]

    En hoe weet je welke links en rechts is?
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Rechterklik op je bureublad en kies resolutie. Daar kan je ook selecteren welke schermen ie moet gebruiken. Als het goed is staan er 3 bij.
     
  9. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook 2 schermen op je Xbox aan sluiten of alleen maar PC en hoe moet je ze neerzetten voor optimaal te gamen of is recht naast elkaar prima?
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Op je xbox gaat helaas niet lukken. Hoe je ze neerzet is persoonlijk. Ik heb het liefst 1 scherm recht voor me en een 2e schuin ernaast, zodat ie wel richting mij staat.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Wie kan mij een kosten indicatie geven?

    Heb sinds kort een nieuwe camera en mijn trouwe laptop heeft het nogal zwaar met fotobewerkingen momenteel (14 bit 36 megapixel foto's) in Photoshop Lightroom.
    De laptop heeft een i7 640m, een HD-5650 en 6GB RAM. De basic bewerkingen zijn prima te doen, maar zodra ik een foto echt onder handen neem, kan hij op de achtergrond niet eens meer een youtube filmpje zonder stotteren afspelen. De muis reageert zelfs een seconde of meer te laat op mijn bewegingen. Is de foto af, dan duurt exporteren ook een eeuwigheid (oke, oke, een paar seconden maar, maar ik wil gewoon ram, klik, klaar).
    Heb sinds kort een nieuw IPS scherm en werk amper nog buitenshuis, dus ik denk er aan om de laptop te vervangen voor een desktop.

    Wat kost een desktop ongeveer die dit wel vlot kan?
    En werkt Photoshop nu met videokaart, of puur met processor? Want als dat laatste het geval is, kan ik daar mooi op besparen. Ergste wat 'ie dan moet aankunnen is een HD filmpje afspelen. Gamen doe ik nooit.

    En wat is goedkoper? Zelf componenten bij elkaar zoeken of een kant en klare unit halen?
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Een ding kan ik al voor je beantwoorde: zelf in elkaar zetten is veel goedkoper en totaal niet moeilijk. Heb ik zelf ook gedaan, stelt niks voor en scheelt je veel geld.

    Daarnaast: veel RAM en een goede processor gok ik. Snelle HDD wil ook wel helpen.
     
  13. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    O-)

    Trouwens, nu ik er toch over begin, weet iemand een goede SSD voor in een laptop en hoe gaat de afwerking als bijv. al je files plus je Windows?
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Als je alleen wil gaan Photoshoppen is een on-board videokaart goed genoeg, een goede videokaart kan sommige dingen wel wat rapper maken maar het is zeker geen must.
    Heb even wat voor je samengesteld wat je zelf kunt bouwen:
    http://tweakers.net/gallery/412988#tab:inventaris
    Als het wat te duur is moet je dat even aangeven, zelfde geld als je wel wat meer wil uitgeven dan pas ik het even voor je aan.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou wel voor een veeeel kleinere voeding gaan als je er toch geen GPU in stopt. 400W is meer dan genoeg.
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    True, zal t ff aanpassen.
    Was onder het motto van beter te veel dan te weinig :9.
    E: maar aan de andere kant, je bent maar iets van 10 euro meer kwijt voor een 600w voeding.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Bedankt man :)

    Die prijs is ongeveer de hoeveelheid BTW die ik betaald heb voor de camera + lens, dus valt mee :+
    Zo'n onboard videokaart heeft geen moeite met een 1080p .mkv'tje?

    En hoe lang gaat zo'n SSD nou mee trouwens? Wil er sowieso één om Windows (oja kut, dat komt er ook nog bij) en alle programma's op te zetten. Maar als je foto's er op en af blijft gooien, houd 'ie dat een paar jaar vol?
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    SSD is echt alleen voor programma's bedoeld, daarom zit er ook een 2TB HDD bij.
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vreselijk, wat een gedoe met mijn pc vandaag. Vanmorgen, bij het aanzetten in een keer BSOD... Wat heb ik allemaal geprobeerd:

    Alles opnieuw in de pc gedaan en sommige hardware losgelaten - Niet geholpen
    Systeemherstel naar alle data die konden - Meestal foutmelding, een enkele keer zou het gelukt moeten zijn. Maar toen alsnog: Windows kan niet opgestart worden
    W7-CD erin gedaan om de stappen te doorlopen - Niet geholpen

    Probleem is dat er wat belangrijke dingen van school op staan, die ik helaas nog niet op dropbox gezet had. Zo'n 10 uur aan een bepaald project, waar dus nog geen back-up van was. En daarnaast veel foto's die ik wil houden.

    Heeft iemand zo'n behuizing of kabeltje over dat ik mijn interne HDD ff via USB aan mijn MacBook kan koppelen? Kan ik tenminste de belangrijkste dingen redden en daarna gewoon formatteren en alles opnieuw installeren.
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Wat voor kabel bedoel je precies?
    Je kunt toch ook gewoon je HDD uit je pc halen en dan met een SATA kabel uit je pc je HDD aan je Mac hangen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina