[XOne] XCOM Enemy Unknown

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 14 aug 2012.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja onder andere een fout die ik heb gemaakt is te laat satelieten kopen om in te zetten waardoor ik minder geld van landen krijg.

Plus ik kocht bijv voor elke sniper apart een laser sniper. Maar als je maar 2 sniper mannetjes meeneemt op een missie hoef je niet alle 4 een laser sniper te geven in de barracks. Zelfde voor mn assault. Ik nam 2 assault classes mee steeds maar had er 5, kocht ik 5 aparte laserguns terwijl ik alleen maar nodig heb wat ik op missies gebruikt

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    oke dus slim omgaan daarmee, got it. Hoe kom je aan satellieten? Ben nog maar bij missie 1 hoor, maar ik wil dus liever niet dat soort dingen missen :p

3. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Door een satellite uplink of een satellite nexus te bouwen in je base. En dan kan je satellieten boven bepaalde landen zetten zodat je daar dus missies krijgt om de panic level daar te verlagen.

Wat ik jammer vind is dat je oude rommel niet kan verkopen, oude ships of oude guns..

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Gisteren ook weer een stukje verder gespeeld. Kreeg al complimenten voor het bevel een schip neer te schieten. Gewoon tof dat dit zo'n unieke game is. Ik wil nog niet zeggen of dit mijn verrassing van 2012 is, maar de game zou heel goed het stokje kunnen overnemen van Deus Ex - Human Revolution, een game waar ik ook geen moment spijt van had toen die kwam als een verrassing.

Al het een en ander aan het uitbouwen, maar ik zal inderdaad ook beter letten op het micromanagement. Damn, voor 200 dollar ofzo een heel nano vest maken, laat het wel erg cheap klinken. 8)

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is nog wat. Je hoeft niet iedereen in het begin een carapace armor te geven. Ik had gwn 10 gekocht dat ik iedereen kon geven. Maar het gaat erom dat je dus alleen genoeg hebt voor degene die je meeneemt. Heeft me een hoop geld gekost in het begin. Leuk dat je zo moet opletten

6. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Oke wanneer ik daar naar toe kan, zal ik kijken :)

7. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Op steam is hij ook speelbaar nu. Heb nu 5 missies voltooid en is weer erg leuk, ufo enemy unknown en tftd toen ook helemaal kapot gespeeld. Tot nu toe alleen een sniper gemold omdat ik hem rambo instuurde want wou hem snel promoveren. Voor de rest houd ik het team nu redelijk bij elkaar en heb squad +1, dus neem nu iedere missie nog een rookie mee die ik dan probeer te levelen. Vind dat je armor kleur kan instellen er handig (support is wit, sniper blauw, heavy goud, assault rood en rookies roze xD) maakt het lekker overzichtelijk. Fantastisch spel tot nu toe.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik heb er uiteindelijk ook maar 4 gekocht en had mede daardoor maar 1 gewonde. De missie ervoor ben ik een Jap verloren. Lees wel dat dit mijn 1e keer is met een X Com game ever.

Overigens wil ik al wel devs aanmoedigen meer van dit soort games te maken. Een dergelijke game in RPG, Westers, met al deze opties er in, yummie. Who needs movies en books denk ik dan al bijna.

9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Captain Monkey died :'-(:'-( Werd verrast door zon halo figuur en heb nog geen support poppetje

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mijn snipers geef ik eens cope ipv extra armor (viber vest). Zitten toch ver van de strijd en raak schieten is belangrijker. Zo is het met alle classes. En ik gebruik maar 1 support dus heb ook maar 1 medikit nodig. Etc ...

Vandaag helaas niet spelen ... maybe tomorrow is a better day!

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik hoor je midgame nog wel over die 1 medikit :)

Bestel ik net 5 nieuwe mannen krijg ik 4 heavy grrr

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    woehoe, net een difficult missie gehaald met maar 1 gewonde :D gaat steeds beter

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zal de demo eens proberen vanavond, maar het is interessant om te lezen wat iedereen van de game vindt. Klinkt als een interessante titel.

14. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Lijkt me een erg leuke titel. Probleem is alleen dat ik het te druk heb met studie en Borderlands 2 me op de vrije momenten zo zwoel aanstaart ;) Zal er zeker wel komen maar dan maar wat later.

15. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Let wel dat de demo amper je keuze laat. Dat is waar ik nu wel achter ben, wat een keus heb je zeg :eek:
    Mja dit is wel een hele andere soort game natuurlijk :p

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, de demo laat je slechts ruiken aan de tactical combat. De Full game is veeeeeeeel uitgebreider. Aan de basis staan solide basebuilding, want doe je het niet goed , dan heb je te weinig cash en dat betekent dat je niet goed uitgerust gaat zijn voor de tactical missions. En dan kom je al gauw in een negatieve spiraal die onvermijdelijk leidt tot failen van de campaign.
    In de missions moet je echt op je hoede zijn en vooral geduld hebben. Roekeloosheid wordt meestal hard bestraft!

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat kan ik ook bevestigen. De demo laat je de eerste missie spelen (bijna helemaal on rails) en een tweede missie. Geen base of squad building opties. De demo helpt wel in het beoordelen of je de gevechten leuk vindt spelen en of je genoeg geduld hebt voor een (zeker geen trage) turn based strategy game.

Wat is nu Xcom: Enemy Unknown? Check out the Gametrailers en Gamespot review. Allebei erg informerend over alle aspecten van de game en ook behoorlijk positief. Een paar bugs daargelaten is dit een prima remake. Er zijn wat teleurstellingen, maar die zijn alleen zichtbaar voor degene die het oude spel hebben gespeeld (sniff random maps sniff). Aanbevolen gaming kost!

Laatst bewerkt: 12 okt 2012
  18. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Pff ik heb echt weinig cash nu ja, maar sattalite uplink gedoe is bezig.

19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb hetzelfde probleem als giorgio :lol: eigen poppetje al 2 keer gekilled, vanaf nu standaard met 2 support lopen. Gaaf spel, maar cash is idd een bitch, zoveel dingen bouwen met zo weinig :'-(

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Grijze Markt. :p

Deel Deze Pagina