Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Valt reuze mee. Ook de goedkopere laptops trekken zoiets met gemak. Alleen renderen en simuleren zijn zwaar, maar dat doe je amper op HBO. Het modelleren zelf gaat op een pentium 4 nog prima.
     
  2. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
  3. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Jezus wat worden laptops snel mega heet. Ik speelde gister avond DayZ, CPU was 89c en videokaart 94.

    Als ik alt tab en tijdje op bureaublad blijf koelt het af en ga ik terug in spel draaid het spel heel soepel.

    Dus ik zou minstens niet eens een kwartier kunnen gamen :mad:

    Helpen laptop koelers wel?

    Ik wou deze gaan kopen: http://www.alternate.nl/html/product/Cooler_Master/Notepal_X3/1009012/
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ze helpen wel, maar hoeveel graden het scheelt hangt weer af van de koeler en van de laptop. Ben in ieder geval benieuwd naar je ervaringen. Pas wel op dat het geheel niet te hoog wordt, anders kan je nog weleens problemen gaan krijgen qua comfort. Je kan altijd nog een los toetsenbord ervoor zetten om dit te verhelpen.
     
  5. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Hij is zojuist verzonden, ben benieuwd.

    Ik hoop dat dit het stotteren ook verhelpt.
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat maakt het uit dan? Denk je echt dat de fabrikant van je laptop hem hier niet op berekend heeft? Geloof me, als je pc te warm wordt merk je het echt wel, dan gaat ie zichzelf uitschakelen en ga je rare dingen zien op je scherm.
    De laptop processoren van Intel zijn berekend op zo'n 105c, en de GPU ook zoiets.

    Als hij stottert zal dat hoogstwaarschijnlijk aan wat anders liggen, maar misschien heb je geluk en gaat het weg als je hem beter koelt.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meestal klokken die laptop chips zich een beetje terug als ze te warm dreigen te worden, dus dan kan je game wel gaan haperen.
     
  8. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een laptop.
    Zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor school (Word, Exel, Powerpoint, Photoshop CS6, InDesign etc.). Daarnaast veel om films op te downloaden en kijken. Gaming zal vooral Diablo 3 moeten worden.
    Budget ligt rond de €500,-
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Laatst bewerkt: 16 okt 2012
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, hm. Wel een lelijk ding. :+ Krijg je bij die ook een gratis upgrade naar Windows 8? Zie het zo niet staan. (ik hoef nu niet te horen dat W7 veul beter is oid, dat is niet mijn vraag :p)

    Specs zien er wel lekker uit. (voor de prijs dan)
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Windows 8, dat wil je toch niet :+
    Als ik moet kiezen uit die drie zou ik ook de MSI bovenaan zetten. En daarna de HP.
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Windows 8 is echt goed hoor, ook een stuk sneller als Windows 7.
    Draai nu als sinds Februari de Consumer Preview.
    Ik zou sowieso niet voor de Acer gaan, als je de MSI wat te duur vind is de HP ook een hele mooie laptop.
    Bij MSI krijg je volgens mij niet gratis Windows 8, maar dat weet ik niet zeker, maar dan nog een upgrade vanaf recente Windows 7 computers kost maar 15 euro.
     
  14. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd, pak sowieso geen Acer! Wat ben ik blij als ik straks van dit bakbeest (met vernaaid beeldscherm) af ben..
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als je de keus hebt tussen verschillende laptops met allen vergelijkbare specs/prijzen: Altijd voor Asus gaan. Veruit de minste uitval over het gehele assortiment (minder dan 3% tegenover bijvoorbeeld 11% voor Acer). Getallen komen van betrouwbare bron met inside info (mijzelf dus :+)
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Ben ik ook met je eens, maar Asus heeft in deze prijsklasse wat betreft grote krachtige laptops eigenlijk niet veel te bieden, dat begint pas een beetje richting de 700 euro.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, dan zal ik de Acer af laten vallen. Ondanks het leuke kleurtje, haha. :+
    Qua specs sowieso de MSI, nu nog even bedenken of ik het aandurf om het via internet te bestellen. Driekwart van de producten wat ik koop gaat kapot, dus de zekerheid van de een vaste winkel waar je naartoe kunt gaan is wel fijn. Maar ja, die specs he...

    Windows 8 upgrade is altijd €15? Das niks. Ik dacht dat dat al een aanbieding was, en dan misschien (afhankelijk van de fabrikant) nog eens een cashback actie.
    Er is neem ik aan niet echt reden om 10 dagen te wachten om dan een laptop te kopen met Windows 8 voorgeinstalleerd? Specs zullen in die tijd niet opeens beter worden? :p Speciale aanbiedingen?

    Acer had ik eigenlijk wel een vermoeden van dat het niet zo veel was. Mijn moeder had er niet echt goede ervaringen mee, terwijl mijn Asus tot nu toe lekker door pruttelt. Wat traag, maar hij doet zijn best. ;)
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Specs worden altijd beter, daar kun je niet op wachten :+
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Goh, dat snap ik ook. 8) Maar zoals je met TV's rond bv afgelopen EK een hoop aanbiedingen had, gaan we dat ook hebben met laptops door de launch van W8? En/of hebben fabrikanten gewacht met nieuwe producten tot die launch?
    Met de vorige launches van Windows heb ik daar nooit op gelet. :p
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, het is dan toch de HP geworden (15" versie). Met pijn in mijn hart, want de MSI is beter. Maar ik heb te vaak problemen met apparaten om het aan te durven bij een online shop te halen. De enige waar ik het zou durven is Wehkamp en Bol, en dan alleen omdat die vertrouwd klinken. Dus de mogelijkheid om langs te kunnen gaan bij problemen is heel belangrijk. Ik laat er wel gelijk 4GB extra RAM geheugen bij prikken, dan is het verschil met de MSI iets minder groot. (gisteren was er verdorie een heel goede Medion laptop bij de Aldi, maar was er te laat bij :mad:)

    Over die upgrade naar Windows 8; is het slim om tot die tijd niet al te veel te installeren, of kan ik doen wat ik wil en neemt ie alles gewoon mee? Ik heb nog nooit een upgrade uitgevoerd, altijd alleen maar clean installs.

    Hoop dat ik een beetje blij ben met de laptop. Een upgrade tov mijn huidige laptop is het sowieso, maar de eerste tijd blijf je altijd twijfelen; had ik er niet meer uit moeten halen. Had ik er niet nog wat extra geld tegenaan moeten gooien? Maar ja, dan blijf je bezig. 8) Budget was €600, en ik denk niet dat ik voor die prijs nu een miskoop heb begaan. Slechter zal ie zeker niet zijn. :p
    [​IMG]

    Ik haat veel geld uitgeven. Altijd mezelf maar moed inspreken, mezelf overtuigen dat ik de goede beslissing heb genomen. I suck. :+
     

Deel Deze Pagina