Als je je hele leven alleen maar CoD hebt gespeeld ben je 12?
De hele term CODkiller slaat natuurlijk nergens op, we wachten immers ook al 10 jaar op de Halo-killer,..
Franchise populariteit gaat nu eenmaal in een golfbeweging net als met elk ander merk.
Cod, BF, Halo, Ghost Recon, Rainbow Six , noem ze allemaal maar op, ze hebben allemaal jaren waarin ze beter verkopen dan andere
CoD , MoH en BF3 concurreren vanwege de setting misschien wel wat directer met elkaar dan bijv met Halo of Borderlands maar dat wil niet meteen zeggen dat het vergelijkbare games zijn
(tenzij je alles wat een shooter is hetzelfde vind , dus Arma II ook gelijk stelt aan bijv Unreal tournament)
Mijn smaak veranderd net als de populariteit van die verschillende games ook in de loop der jaren.
10 jaar geleden kon ik me niks vetters voorstellen dan Halo, daarna kwam Rainbow 6 en was dat DE gameplay die ik het leuks vond, toen kwam het level systeem in COD4 en vond ik dat het summum en nu beleef ik de meeste lol aan de variatie in gameplay van BF3
Kan best zijn dat er over een paar jaar een shooter uitkomt die alle eerder genoemde weer doet verbleken (al denk ik dan niet dat het er 1 uit een bestaande franchise gaat zijn.. die zitten te vast in wat ze doen denk ik) maar dan nog zal het niks 'killen' , dan verkoopt de rest gewoon even een paar jaar wat minder
Los van dat hele verhaal.. Ik begin eigenlijk wel weer een beetje moderne shooter moe te worden vreemd genoeg.
As ik nu bedenk welke van de 3 grote shooters van dit najaar ik het meest naar uitkijk is dat toch eigenlijk eerder Halo dan MoH en CoD..
MoH boeide me eigenlijk het minst maar aangezien de beta bij mijn online vrienden wel in de smaak viel zal ik hem toch wel even gaan spelen.
Maar stiekem hoop ik dat Halo de nr 1 plek weer overneemt. Na zoveel jaar in dezelfde setting is het weer tijd voor een scifi-revival
Laatst bewerkt: 20 okt 2012