Ik persoonlijk vond Grimm maar mwoah. Maar ik hou dan ook niet zo van Fantasy/Horror, American Horror Story ben ik ook na twee afleveringen afgehaakt en 666 Park Avenue vind ik ook mwoah. Behalve dan The Walking Dead, die serie vind ik dan weer wel erg tof. O en True Blood uiteraard, dat is ook geweldig. En Game of Thrones is eigenlijk ook wel Fantasy (deels) en dat vind ik ook geweldig.
Iets vergelijkbaars met Lost...Alcatraz had die potentie, maar dat was een flop. Zelfde geld voor Revolution, idee is goed, uitwerking slecht. En wat langer geleden The Event en FlashForward, beide een interessant mysterie en spanning, maar die werden al na 1 seizoen gecancelled helaas. Eventueel nog The Prisoner en Rubicon, die hebben beide veel mysterie en spannening, maar ook die hebben maar 1 seizoen gekregen. Lijkt laatste tijd een trend te zijn, om alles na 1 seizoen te cancelen
! Volgend jaar begint Zero Hour nog, ook hier geld weer; idee is tof, maar het is maar afwachten hoe de uitwerking wordt en of deze meer dan 1 seizoen krijgt. Zie onderstaand voor een trailer. Verder zou ik het snel even niet weten (en ben al m'n shows ff snel langs gegaan, 140+). Lost is vrij uniek wat dat betreft vind ik. Enige wat misschien nog wel enigszins vergelijkbaar is/in de buurt komt, is die andere serie van J.J. Abrams die wel geslaagd is (Alcatraz en Revolution dus namelijk niet); Fringe. Veel mysterie en spanning, maar je moet wel van het SciFi element houden. Daarnaast begint de serie eigenlijk pas tegen het einde van seizoen twee, dan begint de rode draad pas echt goed. Even door het eerste seizoen heen dus, maar dat is absoluut de moeite waard. Vijfde en laatste seizoen is nu bezig en echt geweldig!
[yt]HUHdtSW2WEE[/yt]
Klik om te vergroten...