Klopt het speelt zich rond 2525 af, de spartan project is tot 2540 geheim gehouden. Daarom denken ze in FUD dat de spartans geupgrade ODST zijn (het meest badass dat bekend was). Wel had de UNSC eerder first contact (op Harvest) met de covenenant maar dit is geheim gehouden zodat er geen paniek uit zou breken.
Het verhaal van FUD in het kort
Het verhaal van FUD is in het kort dat aan het begin Commander Lasky van Cortana een distress beacon krijgt op de UNSC Infinity. Toen hij die beacon kreeg moest hij terugdenken aan de tijd dat de commandant nog een cadet was en dat hij de aanval van de Covenenant overleefde door de Chief (die toen maarliefst 15 jaar was!).
Ik denk dat Lasky, Johnson moet gaan vervangen als support personage in halo 4, daarom proberen ze met FUD je bekend te maken met Lasky zodat je eraan gehecht zal raken. Ik hoop dat Thel Vadamee ( de Arbiter) ook zijn intrede doet, het zal wel niet meteen in halo 4 zijn maar pas in Halo 5 denk ik.
Verder vind ik de naam Halo niet meer bij de game passen tenzij het verhaal weer om een (Andere?!) Halo draait. Maar dan op zijn beurt hoe zou je deze game dan anders noemen? Reclaimer?
Laatst bewerkt: 21 okt 2012