Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    behoorlijk lang, ik was er op een gegeven moment echt van overtuigd dat ie hing. Ik heb een laptop met een I3 processor.

Ik snap nu wat mensen bedoelen met het gevoel te hebben dat je W7 tegelijk draait. Steeds naar het oude bureaublad voor je apps en bijvoorbeeld ook je windows explorer voelt vreemd aan.

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Tja, dat zal het wel niet zijn aangezien ik op W7 zonder problemen op 1080p zat.Nu zit ik op 1680x1050, wel op fullscreen.
    Bizar =(

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Jetpack joyride was oorspronkelijk misschien touch, maar de inspiratie voor die game toch echt niet ;)
    http://www.addictinggames.com/action-games/helicoptergame.jsp

Vroeger eigenlijk te veel gespeeld. :p Maar ik weet dus niet anders dan dat zo een game met een muis moet worden gespeeld. Jullie met je nieuwerwetse speeltjes. :+

Ik heb gisteren trouwens pas voor het eerst geleerd hoe Mijnenveger werkt. :eek: Na al die jaren...
    Dan zal ik wel vreemd zijn, want ik vind dit perfect werken. Muis >>> Touch.

Anderhalf uur hier incl de download.

Maar ehm, hoe moet ik dus de driver voor mijn videokaart installeren? Iemand had gezegd de oude AMD troep eraf gooien (oh shit, opeens gooide ie ook Intel dingetjes eraf, dat bedoelde ik niet! :'-() En daarna de driver van de AMD site downloaden. Maar als ik de W8 optie selecteer krijg ik de W7 32 bits driver. Autodetect werkt ook niet.

Laatst bewerkt: 27 okt 2012
  4. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Bij mij deed het upgraden van Windows 7 > Windows 8 ongeveer 10-20 minuten, ik heb trouwens een SSD dus dan kan de installatie veel sneller zijn.

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik heb het ook nu

Ben redelijk te spreken. ben nu smartglass aan het downloaden. kun je ook standaard met het bureau blad opstarten?

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.714
    Schande! Mijnenveger op groot veld is een behoorlijk verslavend spelletje. :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe zit het precies met apps? Die hoef je toch niet altijd vanuit de store te downloaden?

8. Ariebaa NL

Ariebaa NL Feel Free

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan in W8 apps geen video's afspelen lijkt het. In de Youtube player app en de Uitzending Gemist app spelen video's niet af en sluit de gehele app zelfs af na 10 seconden.. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

9. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Wanneer komt de nieuwe office? En neem aan dat die wel W8 ready zijn? vind het echt lelijk dat paint ofzo (+ nog veel andere windows programma's) dat niet eens zijn.

En Dulle heb jij het alweer voor elkaar dat 2 vinger scrollen is (trackpad)?

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Eindelijk's tijd om te installeren. Draai nu de illigale Win 7 enterprise, kan ik gewoon de legale Win8 ernaast installeren? 8)

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.098
    Edit.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik kan tot nu toe maar slecht wennen aan het verschil in het startscherm en vanaf je bureaublad. Ik kan IE nu op twee manieren starten en heb nu dus twee IE's. Daarnaast chrome voor w8 geïnstalleerd, maar de link vanaf het startscherm gooit mij naar het bureaublad. Wennen, wennen, wennen

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Min of meer. Als ik met 2 vingers naar beneden ga scrollt ie naar boven. :+ Geen idee hoe dat is gebeurd. (heb nog geen seconde in de muisinstellingen gezeten. 8))

14. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Ohh. Dus je hebt dat ook niet aangezet? want ik kan die optie niet eens vinden ;)

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ok, even gezocht. Zo moeilijk is het niet. :p
    Start > Muis > Muisinstellingen wijzigen > Apparaatinstellingen > Instellingen etc etc

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe komen jullie aan games voor de pc? Ik zie alleen 360 games :+

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gewoon in de Store. :p

Die met de groene Xbox banner hebben achievements

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tnx, ik zocht onder 'games'. Nu kan ik dus ook achievements halen met dit soort dingen..... MS doet er zo wel alles aan om volledig voor hun product te gaan. Onder mail heb ik nu naast mijn gmail ook mijn oude Hotmail account staan. Precies wat ze wilden natuurlijk.

19. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    In preciepe is het allemaal onlogisch, waarom staat de Bureaublad überhaupt er nog op? Ik kan mij voorstellen dat mensen in de war gaan raken, doordat je steeds terug vliegt naar je vertrouwelijke " Bureaublad " wat 10 druppels water lijkt op de Windows 7 bureaublad.

En volgens mij worden veel programma: nog niet ondersteund door Windows 8. Daardoor vlieg je steeds terug naar Windows 7 bureaublad?

@DulleNL Van links naar rechts scrollen is zwaar irritant :p

Even een stukje gekopieerd:
    Muis

Naast de besturing met het touchscreen op een tablet of laptop kan ook een muis gebruikt worden. Deze besturing doet Windows 8 eigenlijk geen eer aan en dat is een misser waarvoor Microsoft verantwoordelijk mag worden gehouden. De besturing is met een muis een stuk minder logisch en intuïtief.

Menu’s tevoorschijn toveren gaat door de muis helemaal naar een hoek te bewegen. Het formaat van de tegels is een stuk minder logisch met het kleine pijltje. Ook het scrollen over het thuisscherm gaat langzamer en voelt niet natuurlijk aan. Vooral het ontbreken van zichtbare knoppen is bij de besturing met een muis een gemis.

Wat ons betreft had Microsoft Windows 8 een interface voor tablets en laptops én een aparte versie voor desktops en zakelijke gebruikers moeten ontwikkelen. De software werkt nu uitstekend op tablets en prima op laptops, maar is niet logisch op een desktop en niet toereikend voor zwaardere programma’s.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    wut... Nou ja, kan ik wel bij het hele stukje zeggen, want ik ben het overal mee oneens, maar minder intuitief? Volgens mij heeft die reviewer wat te lang op zijn iPad zitten spelen en kan ie gewoon niks anders meer. :+

Geen knoppen en naar de hoeken van het scherm gaan is juist heerlijk. Altijd bepaalde opties bij de hand en je kunt het (letterlijk) met je ogen dicht bereiken. :p Who needs ALT-TAB? Gewoon linksboven, stukje naar beneden en hoppa. Start menu? Vlieg naar linksonder. Opties? Rechtsboven (of onder). Heerlijk snel.
    Met W8 krijg ik juist meer gedaan in kortere tijd dan eerst.

Nou ja... als ik wat zou doen. :cool: Mijn nutteloosheid gaat iig ook sneller!

edit: Wacht, deze zin valt me nu ook op: Niet toereikend voor zwaardere programma's? Wat betekend dat in godsnaam? Interface heeft niks met het wel/niet kunnen draaien van zware programma's te maken...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina