1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dit dus. Hier kwam ik gisteren ook al mee in aanraking. De IE van je desktop is bijvoorbeeld ook niet de IE van je Metro. Ik kan er nog wel mee leven dat je twee omgevingen hebt en je Metro als een soort uitgebreide startknop moet zien. Maar op deze manier voelt het aan als twee verschillende OS-en en dat vind ik erg zonde. Mijn zoon krijgt het overigens niet voor elkaar om ATI catalyst te installeren. Iemand enig idee?
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb de HD7670M, maar dat tooltje wat je van de AMD/ATI site downloadt werkt niet. Uiteindelijk de driver kunnen installeren via de HP site. Misschien dat je de goede driver (en dus catalyst) ook kunt vinden op de site van de fabrikant van je PC/laptop?
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad. Dat ze los van elkaar draaien net alsof je 2 vensters van IE open hebt (maar dan gescheiden in de desktop en metro) kan ik nog mee leven. Maar dat je apart moet managen is gewoon niet praktisch. Het lijkt me ook nadelig voor de Metro GUI. Mensen zullen waarschijnlijk eerst blijven werken in de desktop omgeving waardoor hun browser daar allerlei gegevens zal bevatten dat de Metro app niet zal bevatten. Hierdoor dwing je eigenlijk de mensen te kiezen en durf wedden dat hierdoor de meeste voor de desktop versie zullen kiezen.

    Tooltje? Ik download anders altijd gewoon de driver zelf van de AMD/Ati site?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Even een cross-post van een post van met op Tweakers:

    Hallo,

    Ik heb vrijdag Windows 8 via de site van Microsoft gekocht en net geinstalleerd.
    Ik heb de drivers voor m'n videokaart al geinstalleerd, samen met de anti-virus (F-Secure, van KPN) en wat andere programma's zoals Chrome en een aantal apps uit de store.
    Alles loopt aardig, maar nu heb ik twee nogal vervelende problemen.

    -Ik heb een zwarte rand om het scherm heen. De resolutie van m'n monitor is 1920x1080 en deze resolutie heb ik in Windows ook ingesteld, maar de zwarte rand blijft. Ook crash ATI Catalyst af en toe.

    -Na het installeren van Windows 8 zijn de internetsnelheden opeens enorm ingekakt, op zowel mijn laptop, telefoon en desktop.
    [​IMG]
    Ik heb de router al even van het stroom gehaald.

    Ik kom van Windows 8 Comsumer preview af, en daar had ik nergens last van.
    Ik heb Google al geraadpleegd maar geen antwoord kunnen vinden.
    Ook heb ik de drivers voor m'n videokaart al opnieuw geinstalleerd.
    Voor internet zit er gewoon een kabel in m'n pc.
    Verder heb ik een Intel Q6600 processor, 8GB ram, een MSI R5830 Twin Frozr II videokaart en een Asus P5K moederbord.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat spelen met de under/overscan settings in het CCC. Waarschijnlijk moet je het op 0% zetten.

    En voor je internet. Is het nog steeds zo traag als je W8 machine afstaat? :+
     
  8. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik kan trouwens bepaalde Metro apps niet openen (ze sluiten dan gelijk af binnen 3 sec), dat heb ik met de weer App en Xbox Music app... iemand een oplossing?
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe heb jij ATI CCC kunnen installeren? Dat is hier nl al het probleem :)
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Om welke kaart/chip gaat het? Want bij mij installeerde het probleemloos.
     
  11. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Even wat positiefs, het werkt nu wel vet fijn in metro om met 2 apps naast elkaar tegelijk te werken :D
    En dat vind ik echt een belangrijk + punt, als ik bijvoorbeeld een verslag oid voor school aan het maken ben gebruik ik dit best vaak ne met W7 liep ik altijd te kutten
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe kan ik er eigenlijk voor zorgen dat 'Als Administrator uitvoeren' standaard gedaan wordt? Op Windows 7 heb ik letterlijk nooit die optie hoeven aan te klikken, en nu heb ik al een aantal keer dat wel moeten doen. Vooral vervelend als het een install is wat via internet gaat en ik dus óf naar een alternatieve download moet gaan zoeken wat de file naar mijn PC downloadt, of dat ik door de Temp map moet gaan zoeken om op die manier met de rechtermuisknop op te kunnen klikken.

    [​IMG]

    Idioot dat dat sowieso moet... Ik bén de fucking admin! :+
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Over/underscan stond inderdaad niet goed, ty! :thumbs:
    Heb ook even driversweeper gedraaid en de drivers opnieuw geinstalleerd, nu crasht ie ook niet meer :).
    Zal ff mn pc uitzetten om te kijken of het internet dan weer ok is.
    Edit: Ja, ook als m'n pc uitstaat is de snelheid laag :mad:.
    Heb zelf gewoon van de AMD site de driver gedownload, nergens last van.
    Rmb op de snelkoppeling -> Proporties -> Compatibility.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  14. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    HOE MAAK JE EEN EIGEN TEGEL (SNELKOPPELING)
    (bijvoorbeeld een snelkoppeling naar eclipse)
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Caps lock day is voorbij hoor. Maar rechtermuisknop op een app en dan staat het wel ergens.
     
  16. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist w8 geïnstalleerd alleen heb ik bij het aanmelden m'n hotmail gebruikt, maar deze wil ik eigenlijk dood laten gaan. Dus kan ik nu nog dit account veranderen/verwijderen en dan m'n gmail als Microsoft account gebruiken?
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar dat is dan alleen voor dat ene bestand. Ik wil dat ik het nooit meer, bij geen enkel bestand hoef te doen.

    Net Wordament voor het eerst gespeeld. Ik zuig. :+
    [​IMG]
    (en mijn avatar is nog steeds niet geupdate. Al bijna 2 jaar niet volgens mij. Pfft)

    Rehtermuisknop, Vastmaken aan Start.
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dan moet je bij User Account Control zijn.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb jij soms een Engelse Windows? :+

    Bedoel je dit? Staat al op zijn laagste;
    [​IMG]

    Anders moet je iets specifieker zijn. :p
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Jup, ik heb de engelse versie.
    Die moet inderdaad op z'n laagst staan als je die melding niet meer wil krijgen, anders weet ik het ook niet :p.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina