De processor moet gebruik maken van Socket 1155. Je zult je zoektocht dus moeten beperken tot Intel processoren. Eventueel zou je ook voor AMD kunnen gaan, maar momenteel bied Intel gewoon het meeste waar voor je geld. Ik heb ook verder geen idee welke AMD processoren goed zijn en welke niet.
Je zou wel een i3 ipv i5 processor in je pc kunnen stoppen, hiermee kan je een euro of 40-50 besparen. Kost je uiteraard gelijk weer wat in prestaties, de i5 is een quad core en de i3 een dual core. Als je echt alleen NBA zult gaan spelen zal het niet zo'n verschil maken, veel andere games maken al wel gebruik van meer dan 2 cores. (En dan heb ik het alleen over nieuwe games van max 2 jaar oud)
Geheugen kan je niet verder op besparen, 35 euro voor 8 gig is echt geen geld, ik zou er niet minder in doen of goedkoper geheugen kopen. Hetzelfde geldt voor de SSD, eventueel zou je voor de 64GB Samsung 830 kunnen gaan, maar ook dat zou ik niet aanraden. (Persoonlijk)
De videokaart maakt gebruik van een PCI-Express aansluiting. De HD7770 die ik geselecteerd heb voor je systeem is al een budgetkaart. Ga je veel lager zitten qua prijs zal je qua prestaties ook flink omlaag gaan, ook niet aan te raden dus.
Al met al heb ik eigenlijk zo goedkoop mogelijke hardware geselecteerd, tot op een redelijk niveau, je wilt geen troep hebben. Ik heb je wenslijst nog een keer aangepast:
http://tweakers.net/gallery/297620/#tab:wenslijst
Ik zou echt niet voor een andere behuizing gaan, een stille PC is echt een groot pluspunt. Bovendien is deze kast gewoon enorm goedkoop voor wat je krijgt.
Klik om te vergroten...