[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

1. Tha Pielius

Tha Pielius Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    5
    Nja je kan eigenlijk direct naar de Catacombs toe... Dus misschien doe ik dat idd wel.
    Reden waarom twijfelde is omdat dat char een puur pvp character is. Dus als ik dat doe moet ik weer een heel stuk extra spelen om weer te kunnen pvpen.
    Ach ik heb toch nog andere pvp characters dus ik ga hem gewoon op 1000g halen! :cool:

2. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    De ingang naar de Catacombs is toch geblokkeerd als je Smough & Ornstein nog niet verslagen hebt? Als je de Lordvessel krijgt kun je daar pas naartoe

3. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Nee hij heeft gelijk, de Catacombs kan je meteen in. Tomb of Giants is geblokkeerd. En aangezien je naar de Altar of the Gravelord kan komen via de Catacombs (die grafkist voor de Titanite Demon) kan je er inderdaad vanaf het begin al komen.

4. Tha Pielius

Tha Pielius Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    5
    DARK SOULS
    1000/1000 [​IMG]
    41/41 Achievements

The Dark Soul
    All achievements completed. Congratulations!
    50 [​IMG] (11-3-2012)

Fuck yeah!

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wow nice dude gratz! \o/

6. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Welkom bij de club :cool:

7. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Haha nice!

Ik ben nu ook op weg voor 1000G. Moet nog maar een 2 pyromancies, 4 miracles (waarvoor ik ook bij Warrior of Sunlight moet), Warrior of Sunlight covenant ontdekken, alle rare weapons krijgen (eigenlijk nog maar 1 playthrough voor nodig voor Sif's laatste wapen) en that's it. Dus hoop deze ook snel te krijgen. ^^

8. matthias999

matthias999 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paar weken geleden zocht ik een echte uitdagende game die je niet met je ogen dicht kon uitspelen. Zo kwam ik bij Dark Souls terecht. Heb vrijdag de nieuwe "Prepare to Die Edition" op Xbox gekocht. Heb hem nu al enkele uurtjes gespeeld en mijn eerste indruk is dat de game inderdaad erg moeilijk is.
    Heb na tientallen keren (onderweg naar boss) dood te gaan (werd er erg gefrustreerd door...) eindelijk de Taurus Demon boss in Undead Burg kunnen verslaan door steeds op die toren te klimmen en die krachtige aanval van bovenaf te doen. Daarna heb ik een beetje verder een ladder gevonden die voor een shortcut zorgt naar die eerste bonfire.
    Daarna heb ik de game na veel puffen en zwoegen uitgezet. Ik vraag mij af of ik hem ooit zou kunnen uitspelen aangezien ik nog maar in het begin zit (en al level 17 met meeste puntjes aan vitality en strenght gegeven) en het nu al erg lastig heb... :x :confused:

9. matthias999

Leuk Bevonden:
    0
    Paar weken geleden zocht ik een echte uitdagende game die je niet met je ogen dicht kon uitspelen. Zo kwam ik bij Dark Souls terecht. Heb vrijdag de nieuwe "Prepare to Die Edition" op Xbox gekocht. Heb hem nu al enkele uurtjes gespeeld en mijn eerste indruk is dat de game inderdaad erg moeilijk is.
    Heb na tientallen keren (onderweg naar boss) dood te gaan eindelijk de Taurus Demon boss in Undead Burg kunnen verslaan door steeds op die toren te klimmen en die krachtige aanval van bovenaf te doen. Daarna heb ik een beetje verder een ladder gevonden die voor een shortcut zorgt naar die eerste bonfire.
    Daarna heb ik de game na veel puffen en zwoegen uitgezet. Ik vraag mij af of ik hem ooit zou kunnen uitspelen aangezien ik nog maar in het begin zit (en al level 17.. met meeste puntjes aan vitality en strenght gegeven) en het nu al erg lastig heb... :x :confused:

Wel erg stom dat er geen pauzemogelijkheid in het spel is, kan je nog niet eens rustig naar het wc gaan zonder er zeker van te zijn dat je ondertussen niet word afgeslacht...

Laatst bewerkt: 3 nov 2012
  10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat niet kunnen pauzeren is ook omdat je eigenlijk altijd online bent (je kan altijd ge-invade worden als human bent)

ik zit nu in Blighttown, alles verkend en klaar voor de boss

gaping dragon nog steeds niet geslacht, heb alles vanaf de kant van de valley of the drakes verkend

11. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    De monsters staan altijd stil op een bepaalde plek, dus als je een deel van de monsters hebt afgeslacht is de kans niet altijd aanwezig dat je alsnog gepakt wordt door naar de wc te gaan. Dus een pauze functie heb je niet nodig en zou ook niet passen in de game. De game is hardcore en daar komen dit soort dingen om de hoek kijken.

Maar naar mate je verder komt in de game, begrijp je steeds meer hoe de game in elkaar steekt en hoe je alles moet aanpakken. Dus de eerste uurtjes zullen het lastigste blijven. Als je het eenmaal door hebt, zal het makkelijker gaan.

De enemies hebben altijd dezelfde set aan aanvallen, dus op een gegeven moment heb je door welke ze zullen gebruiken en wat je hier tegen kan doen. Gewoon de beste tip: hou je schild ten alle tijden omhoog, met name in een nieuw gebied. Ze kunnen om elk hoekje staan, dus gewoon altijd je schild omhoog houden. Daarnaast aanvallen nadat je net een combo van hun geblocked hebt. Wees niet te greedy, geef het aantal klappen je kan geven tot ze weer willen aanvallen. Dan meteen weer je block omhoog.

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Je bent de moeilijkheidsgraad gewoon nog niet gewend. Dat stuk waar jij bent is relatief gemakkelijk. Blijf veel bewegen en let op je stamina bar. Een speer en schild combo werkt erg goed in deze game, omdat je vanachter je schild kunt aanvallen.

13. matthias999

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je tip met die spear, die werkt goed.
    ben ondertussen bij de volgende bonfire geraakt in Undead Parish waar die smid zit. Daar mijn wapens en armour wat verbeterd, ben level 25 nu maar zou graag nog wat verder levelen aangezien ik nog moeite heb met die gargoyle boss bovenop het dak...

Daar in die kerk nog eens via een lift een shortcut naar die Firelink Shrine gevonden, best wel verwonderlijk hoeveel schortcuts je kan vinden!

Heb ondertussen een paar vragen:

1) Op filmpjes zie ik een target op je vijanden staan (zo'n witte ronde circel) bij mij is die er helemaal niet...
    2) Je kan wel items kopen maar kan je ze ook ergens verkopen? Want ik heb ondetussen al 10 long swords enzo O-)
    3 ) Is het goed dat ik meeste punten aan vitality,strenght en endurance spendeer? Of zijn er nog skills die erg belangerijk zijn?

14. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    :)

15. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Dit ligt er compleet aan hoe je wilt gaan spelen. Wil je volledig op de melee gaan focussen, is dit goed. Ga je voor magic of pyromancy, kan je je beter ook focussen op attunement slots of intelligence en faith. Dus wat voor class ben je, want als je een knight bent of een melee based class moet je je focussen op vitality, strength en endurance. Endurance vond ik zelf een van de meest belangrijke statistic. Dit bepaalt namelijk hoe zwaar je jezelf kan aankleden en hoeveel klappen je kan ontvangen. Mijn endurance had daardoor bij mij altijd mijn prioriteit, daarna vitality en strength (ik ben zelf een knight)

16. matthias999

Leuk Bevonden:
    0
    Ben een Thief..

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dan is agility jouw ding, niet strength. Strength is alleen een requisite voor als je enorme 2 handige zwaarden enzo wilt gaan gebruiken. Als Thief moet je het van je beweeglijkheid hebben dus eerst richten op vit, end en agility

btw, wel respect dat je meteen voor een thief gaat, ik ben echt een tank aan het bouwen want anders kom ik er gewoon niet door :+

edit:// het klopt toch wat ik zeg? wapens als daggers en bogen enzo hebben toch eerder een hoge agility prerequisite dan strength?

Laatst bewerkt: 4 nov 2012
  18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb als een pyro gespeeld en heel veel in strength gestoken omdat ik niet beter wist (tot 36 geloof ik). Terwijl ik altijd snelle wapens (agility) gebruikte. De strength wapens waren me allemaal veel te sloom. Zelfde met armor, kon niet wennen aan de sloomheid met armor aan, dus heb altijd robes aangehad met hoge resistances. Ook nooit armor geupgrade. Zelfs met zo'n gare build kun je de game uitspelen.

Maar als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik zeker in agility punten stoppen.
    Key is idd altijd shield up en als agility based character letten op je encumbrance, snelheid is alles. Dodgen is de way to go. Targetten (rechterstick indrukken) en dodgen, bij voorkeur altijd pproberen achter een enemy te komen.

19. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu een Vitality, Endurance en Strenght build met me warrior, longsword geupgrade met lightning, en de game gaat me erg goed af.
    Zojuist 2de boss gedowned van DLC.

20. Tha Pielius

Tha Pielius Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    5
    Starting class zegt alleen maar iets over de stats waarmee je begint en welke starting gear je krijgt. Elke class kan net zo goed een zwaar strength based wapen gebruiken zolang je maar genoeg punten in die stat stopt.

Het klopt wel ongeveer wat je zegt. De snellere wapens zoals daggers en curved swords hebben over het algemeen idd de dexterity nodig om effectief te zijn. De zwaardere wapens zoals greatswords hebben over het algemeen strength nodig.

Hieronder even een plaatje voor de duidelijkheid:

Voor elk wapen kan je zien hoeveel punten je in elke stat nodig hebt om ze effectief te kunnen dragen. Aan de rechterkant van het plaatje onder het kopje ReqParam dus.

Aan de linkerkant zie je ParamBonus staan, dit heeft te maken met het scalen van je wapens in die stats. De letters geven aan hoe veel krachtiger het wapen word naarmate je meer punten in deze stat stopt.
    Op het moment dat je dus een wapen gebruikt wat bijvoorbeeld een A-scaling in dexterity heeft is het handig om hier ook wat punten in te stoppen!

Het is dus ook slim om goed te kijken welke wapens goed bij jou stijl passen zodat je niet per ongeluk punten in de verkeerde stats stopt.

Deel Deze Pagina