Goedendag! Sinds een paar dagen ben ik ook een trotse bezitter van een mooie Xbox 360 slim kinect. Ik heb een samsung 50 inch full hd tv en de xbox aangesloten met een scart kabel. Werkt perfect, alleen scart geeft natuurlijk niet de optimale weergave. Als ik de xbox met een hdmi kabel aansluit geeft de TV weer dat de resolutie niet wordt ondersteund. De tv is full hd en kan 1080P aan. Vreemde zaak dus ik ben gaan googelen en op het forum wezen rondneuzen. Ik zie dat meerdere mensen dergelijk probleem gehad hebben en hebben kunnen oplossen door te resetten met Y+RT maar dat werkt bij mij niet. Ik heb ook geen geluid, en blindelings de instellingen veranderen werkt ook niet! De instellingen veranderen wanneer de xbox aangesloten zit met de scart gaat dus helaas ook niet! Ik heb net meer als een half uur met de xbox helpdesk gebeld maar helaas konden zei mij ook niet helpen. Wellicht jullie wel? Alvast bedankt!
Misschien kan je terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vragen wat het probleem is, of je leest ff de boekjes die bij de tv zitten.:b:
Bedankt voor jullie antwoorden Naar de winkel kan niet, ik heb hem van marktplaats. Maar de tv herkent de xbox wel degelijk, hij heeft namelijk aan dat ie hem wel ziet maar de resolutie niet aan kan. Geen enkel boekje van de xbox of tv kan me helpen, zelfs hun helpdesken niet Ik ga denk ik een component kabel proberen. Is dit dezelfde kwaliteit als hdmi?
Start je Xbox eens op met je controller, terwijl je Y en de right trigger ingedrukt houdt. Edit: oops, al geprobeerd, my bad
Werkt de Xbox360 ook niet via HDMI op een andere tv in huis ?? Zou kunnen dat de HDMI uitgang van de Xbox360 kapot is. Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd ?
Helaas heb ik zelf maar 1 tv thuis. Morgen ga ik even bij mijn ouders kijken of ik daar de xbox wel kan aansluiten met HDMI. Echter hun TV is HD ready.. Ik heb begrepen dat ik de instellingen pas kan wijzigen zodra de xbox is aangesloten met HDMI. Met scart komt dat menuutje blijkbaar niet tevoorschijn? Hopelijk gaat het werken, want het beeld kan natuurlijk veel mooier als hoe het nu is. Weten jullie trouwens of een component kabel net zo'n mooi beeld geeft als een hdmi?
Component is ongeveer hetzelfde beeld als HDMI ja, misschien zijn de kleuren iets fletser maar daar wen je wel weer aan. Welke tv heb je precies?
Hallo bedankt allemaal ik ben eruit: Middels een engels forum ben ik er achter gekomen dat sommige samsung tv's niet helemaal goed werken met externe apparatuur. Ik heb dus mn xbox aangesloten met hdmi op een andere tv van het merk JVC en de HD instellingen kunnen aanpassen. Deze heb ik helemaal terug gedraaid op de laagste resolutie en daarna weer op mijn eigen tv aangesloten met succes! Alleen moest ik natuurlijk wel weer even de resolutie op de optimate instellingen zetten en voila! Dus mocht er iemand zijn die met hetzelfde probleem zit: Het ligt aan de commucatie tussen je samsung tv en de xbox. Samsung heeft een soort beveiliging als ik het goed begrijp. Doe wat hierboven staat en geniet van je HD beeld (wat trouwens een enorm verschil is) ! thanks !
Dat is de handshake Ik heb hier ook een Samsung en deze heeft problemen met de Samsung HD-decoder via HDMI De Samsung HD-decoder werkt perfect op de Sony Bravia en Panasonic 3D maar op de Samsung LCD is het verschrikkelijk. Moet soms 5x de tv aan/uit zetten voordat de HDMI eindelijk geactiveerd wordt.
Ik heb hetzelfde probleem met een phillips tv... Welke resolutie moet je m terugzetten want ik heb nog een andere hdkabel voor mijn 360. Van de eerste generatie 360's toen ze er nog gewoon bijgeleverd werden. Maar goed, is die kabel even goed als een hdmi kabel? Anders lever ik die hdmi kabel gewoon in en ga ik met die oude kabel spelen. En is de hdmi kabel wel beter: tot welke resolutie moet ik hem dan terugzetten om de tv de resolutie wel te laten herkennen?
De component-kabel (5 stekkers) is net zo goed als een HDMI-kabel. Wil de resolutie terug zetten dan kan je het beste 720p gebruiken met deze resolutie geeft geen enkele HDTV problemen , eventueel kan je deze verhogen naar 1080i. Er zijn namelijk maar weinig merken die 1080p via component ondersteunen.
waarom zou je de hdmi kabel terugbrengen? Ik begreep dat het beeld nu wel wordt weergegeven op de goede resolutie? Ik zou eerst s kijken of er inderdaad geen verschil in beeldkwaliteit te zien is. Bovendien is de hdmi kabel compacter en gaat er zowel digitaal beeld als geluid doorheen. Ook is een hdmi kabel goedkoper dan een xbox componentenkabel.
Help mij: mijne ps3 lukt niet HDMI op PS43D450A2WXNN heej bart hoe is het metje ik heb probleem met Ps3 hdmi met mijn Plasma Lcd ps43d450a2wxnn ik krijg ook van resolutie wordt niet ondersteund op deze tv samsung wat kan ik beste doen om dat die moeten werken?
Jouw TV heeft een resolutie van, let op: 1024 x 768 pixels. Dus in FullHD gaat je PS3 niet werken nee. Probeer 720p en kijk of dat werkt (al zal het er dan vervormd uitzien denk ik).
Heb je al een reset van de video settings geprobeerd ?? Sluit de PS3 aan op de plasma via HDMI. Houd de aan-knop ingedrukt tot je een piep hoort , je krijgt vervolgens eerst het menu in beeld voor de video-settings. Laat vervolgens de PS3 zelf de beste resolutie kiezen !