Starting class zegt alleen maar iets over de stats waarmee je begint en welke starting gear je krijgt. Elke class kan net zo goed een zwaar strength based wapen gebruiken zolang je maar genoeg punten in die stat stopt.
Het klopt wel ongeveer wat je zegt. De snellere wapens zoals daggers en curved swords hebben over het algemeen idd de dexterity nodig om effectief te zijn. De zwaardere wapens zoals greatswords hebben over het algemeen strength nodig.
Hieronder even een plaatje voor de duidelijkheid:
Voor elk wapen kan je zien hoeveel punten je in elke stat nodig hebt om ze effectief te kunnen dragen. Aan de rechterkant van het plaatje onder het kopje ReqParam dus.
Aan de linkerkant zie je ParamBonus staan, dit heeft te maken met het scalen van je wapens in die stats. De letters geven aan hoe veel krachtiger het wapen word naarmate je meer punten in deze stat stopt.
Op het moment dat je dus een wapen gebruikt wat bijvoorbeeld een A-scaling in dexterity heeft is het handig om hier ook wat punten in te stoppen!
Het is dus ook slim om goed te kijken welke wapens goed bij jou stijl passen zodat je niet per ongeluk punten in de verkeerde stats stopt.
Klik om te vergroten...