Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bedoel je die Zotac dingetjes? Ik heb nu een tvix6500 en dat ding werkt eigenlijk erg goed. Maar het liefst zou ik een kastje willen die en het downloaden en het afspelen voor mij afhandelt en ook nog enigzins wat streaming mogelijkheden heeft.

Op zich zou een htpc dan een goede optie zijn maar als je bijv topics op tweakers doorleest dan zijn mensen met htpc zo ontzettend veel aan het uitzoeken etc dat je beter gewoon naar de videotheek kan lopen voor mijn gevoel.

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb al een kleine nas staan die prima voldoet. Hoef alleen maar te streamen. Mooie GUI, filmposters met IMDB informatie en wat toffe apps zouden leuk zijn. Volgens mij komt de Boxee daar het dichtst bij in de buurt.

3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    USB, eigen voeding. Losse HD's zonder voeding kunnen er ook aan, voeding via USB. Downloaden via Usenet gaat niet, doe ik allemaal met mijn laptop. Even de laptop naast de BB, USB stekker in de laptop, overpompen en klaar! Kunt de BB ook via het netwerk benaderen om zo de data over te zetten, maar vind dit prima werken.

Dat werkt inderdaad goed! Alle info van IMDB komt naar voren, incl. posters, rating (ook van Rotten Tomatoes indien aanwezig), en tegenwoordig vaak zelfs een trailer die je direct kunt starten.

4. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand van jullie al ervaring van de Raspberry Pi als mediacenter gebruiken? Is voor mij eigenlijk het enige waarom ik er momenteel 1 zou willen bestellen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja idd zo'n Zotac...

Momenteel gebruik ik eigenlijk mijn laptop gewoon als mediaspeler en downloadstation... Dat scheiden is wel iets wat ik nog wil, met een NAS ergens in de meterkast ivm geluid en gewoon een HTPC'je van wat eurootjes die XBMC runt.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vraag me af of die ooit wel met alle codecs gaat werken, hij is gewoon net wat te matig qua specs

Ik heb gisteren een popcorn hour A-210 op de kop weten te tikken voor 90,-

Er zijn de wereld aan apps op te installeren en daarnaast zit er een usenet client op die goed schijnt te werken. Misschien kan hij de volledige snelheid etc niet aan maar ik wil gewoon 1 bakje die het downloaden en afspelen voor mij afhandelt en daarnaast een beetje een ok jukebox appje heeft (ik ga Oversight gebruiken enk ik). Dat ie daarnaast beperkte NAS functionaliteit heeft is mooi meegenomen :)

7. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje offtopic maar /care:
    Ik heb een film, bestaande uit een .avi-bestand (film) en .srt-bestand (ondertiteling), hoe bekijk ik de film dan nou met ondertiteling? Lukt me namelijk niet helemaal.

Edit: En in DivX doen de subtitles het wel maar de audio klinkt heel pieperig. :+

Laatst bewerkt: 16 jun 2012
  8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Beide dezelfde naam geven:

Film naam.avi
    Film naam.srt

Als het goed is speelt de film dan af met subtitel :)

9. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Dezelfde naam hadden die twee bestanden dan (behalve de extensie ofc) maar WMP zag toch de ondertiteling niet.

10. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    De Boxee box is een schitterend apparaat.... als hij werkt.
    Ik heb er inmiddels afscheid van genomen. Sinds december 2011 heb ik inmiddels 4 Boxee boxen gehad en nu ben ik er helemaal klaar mee. Ik denk ook dat als je even op het Boxee box forum rond gaat neuzen je snel genezen bent, er is ook totaal geen support meer.
    Ik heb nu een WD TV live (najaar 2011) staan en die doet het voor de helft van het geld een stuk beter.
    De interface van de Boxee box is wel een stuk mooier maar de interface van de WD ziet er ook netjes uit en heeft ook de mogelijkheid om de skin aan te passen. Ik heb zonder tussenkomst van de pc ook nagenoeg van iedere film een cover en info.
    De WD heb ik eigenlijk gekocht voor als de BB kapot was maar ik zou nu niet weten wat ik ander zou willen wat aan mijn wensen voldoet. Als de Apple tv 3 gejailbreakt kan worden zodat daar XBMC op kan draaien gaat de WD naar de slaapkamer.

Laatst bewerkt: 16 jun 2012
  11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heb de Boxee inmiddels een week in gebruik en ben er tot nu toe erg goed over te spreken. Speelt m'n MKV'tjes gewoon goed af, menu ziet er strak uit, navigeren vind ik simpel gaan en hij haalt zonder gezeik filmposters en IMDB informatie op.

Enige minpuntje tot nu toe vind ik de afstandsbediening. Die hadden ze wel een iets andere vorm kunnen geven. Heb 'm al een paar keer verkeerd om in m'n handen gehad en mezelf vol verbazing zitten afvragen waarom ie niet verder ging met afspelen :+

Laatst bewerkt: 22 jun 2012
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb nu een pch a-210 met een 2tb interne schijf er in.

Er is veel uit te zoeken maar wat een tof ding. Hij is netjes zichtbaar als netwerkschijf in mijn netwerk. Shoutcast ben ik groot fan van, daarnaast zijn apps zoals TED een leuke toevoeging. Verder bezig met de jukebox van het weekend en met usenet.

Sickbeard etc schijnt er ook op te werken

13. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Kan ik hier misschien iemand blij maken met een Boxeebox RF remote voor zijn Boxeebox of HTPC? Stuur maar een pm, ik kan er toch niks meer mee doen.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Wat doe ik fout? :mad:

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het inmiddels zat om elke keer m'n films te kopieren naar m'n harde schijf om deze dan vervolgens af te spelen op m'n home cinema set dus wil ik een mediaspeler kopen. Ik heb alleen nou niet echt het idee wat er op de markt is (afgezien van Apple TV) en wat goed is :+

Ik heb een Mac Mini, ik wil vanuit m'n mac m'n films kunnen streamen naar m'n mediaspeler om vervolgens op m'n tv aan te sluiten. Ik zat zelf al te denken aan Apple TV ivm de integratie van m'n Mac en iPod icm met Apple TV, maar ik had gelezen dat deze nog geen jailbreak had waardoor afspelen van MKV nog niet mogelijk is.

Het idee wat ik heb is als volgt: vanaf m'n mac mini films/muziek streamen naar de media speler. Media speler wil ik aansluiten op m'n home cinema set (deze heeft hdmi in) en vanaf m'n home cinema set gaat er een hdmi uit naar m'n TV. Is dit mogelijk en wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Ohja, naast MKV afspelen moet media speler natuurlijk alle gangbare film formaten (avi, mp4) en .srt kunnen lezen. Een harde schijf in m'n media speler acht ik niet noodzakelijk omdat alles toch staat opgeslagen op m'n mac mini.

16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Welke mediaspeler heb je?

Mac gebruikt samba voor filesharing met windows gebaseerde clients.

Zelf heb ik een apple tv 2 met jailbreak en draai er xbmc op, echter is dit maar beperkt tot 720p.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Als ik nu een mediaspeler zou moeten kopen zou het een Zotac zijn, kan je ook nog XBMC draaien.

Veel mensen hier zijn fan van de Boxee maar ik zou dat ding al mijden puur door de geometrie :+

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Fuck Boxee ... trage bedoeling

@Tyrant, welke Zotac heb je? ze hebben zoveel modellen namelijk...

Laatst bewerkt: 7 nov 2012
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik heb geen Zotac, gebruik gewoon mn laptop als htpc :+

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn Mac mini 2011 aangesloten via Thunderbolt>HDMI op mijn Panasonic Plasma.
    Aan de mini hangen 2 externe HDD en op het netwerk is ook nog een NAS aangesloten.

Deel Deze Pagina