Het heeft in mijn optiek niets met de persoon Kimi te maken, dus niet zo raar doen en je achtergesteld voelen. De FLA heeft van NIEMAND via PM (of in deze een berichtje) m.b.t. Suzuka een verzoek gekregen om een incident te bekijken.
In het ALGEMEEN, ik merk dat men veel verwacht van de FLA, en dat is mooi. Dat is het afgelopen jaar in mijn ogen ook door de opzet van de cups en de werking van de FLA ook gebeurt en de extreme gevallen zijn er uitgevist, ik noem alleen even Juiorrr22 en zo zijn er nog een aantal gevallen.
Afgelopen weken ben ik niet aktief geweest vanwege privé omstandigheden wat was gemeld, dus ik voel me in principe niet aangesproken, maar ik wil wel even aangeven dat in het algemeen het organiseren van een cup (had jij volgens mij ook in het Forza verleden gedaan), waaronder het schrijven van racereports, niet ff een stenciltje tikken is(zo ziet het rapport er overigens wel uit, maar gaat behoorlijk wat discussie en het bekijken van de incidenten aan vooraf). Er gaat wekelijks een aantal uur inzitten. En dat doen we voor jullie. (als we bv Suzuka nemen met, helaas maar, 8 deelnemers) zijn dat ongeveer 200+ rondes bekijken). Omdat de FLA, in het dagelijks leven nog andere zaken te doen heeft dan replays van FORZA 4 bekijken, staat er in de OP van de cup (waar ik vanuit gaat dat iedereen die leest en zich dus ook aan committeert bij inschrijving) dat mocht je ergens een probleem ondervinden tijdens de race en van mening zijn dat je onrecht is aangedaan door een andere coureur, dat je dat schriftelijk (incl. heat/ronde en beschrijving incident) binnen 24 uur kan melden. (Via een berichtje of PM is het handigst omdat iedereen ongezouten zijn visie kan geven zonder daarop in een discussie te verzanden met anderen+ de FLA controleerd niet iedere post op het forum) Dit alles is puur tijdsbesparing en het voor ons dus mogelijk maken om effectief met onze tijd om te gaan. Ik krijg deze verzoeken en die worden dan ook allemaal behandeld, sommigen daarvan hebben consequenties anderen niet, dit alles wordt zo objectief mogelijk beoordeeld. Als je zelf ervan afziet of het teveel werk vindt om een PMtje met gegevens te sturen of verder afwacht dan is er risico dat het geval of over het hoofd wordt gezien of niet wordt behandeld. Dat heeft niks met empatische gevoelens voor de betrokken coureurs te maken, maar gewoon met tijd. Geen PM’s dan is er kennelijk ook geen behoefte aan een racereport. Al dan niet met consequentie.
Wat mij de laatste tijd erg irriteert is dat men veel verwacht zonder daar constructief aan mee te dragen, ik denk dat een hoop terug te voeren is op het goed doorlezen en op de hoogte zijn van de regels in de OP. Hiermee doel ik niet op dat tijdens de race nog even gevraagd wordt wanneer er gepit moet worden o.i.d., geen probleem om dat even te roepen maar eigenlijk hoor je ook dat zelf te weten.
NOGMAALS, indien je je inschrijft voor een cup dan lijkt het mij dat je je committeert aan die regels, dat houdt ook in dat je op de hoogte bent van alle ins- en outs, keuze circuits en regels die in de OP staan.
Verder nog een algemene opmerking. Ik ben van mening ,nadat ik voor mezelf replay bekeken heb van Nurburg dat sommigen onder ons zich meer bewust moeten zijn van hun omgeving en dus de positie van andere coureurs. Wees alert op je omgeving en waak voor tunnelvisie.
Aan de andere kant….., moet ik me ook eigenlijk verder niet meer te druk maken. Mooie en leuke samenwerking met Flavour gehad en anderen nemen met nieuwe cups het stokje over… heel veel succes.
Laatst bewerkt: 13 nov 2012