FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    het klinkt dus dat ik ermee weg kom :D

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je mag best van lijn wisselen, maar niet als er iemand naast je rijdt. Dan kan je die persoon niet zo maar aan de kant duwen. Ik zag je dat ook al lichtjes bij mij doen in de hoofdrace waardoor ik met 2 wielen het gras in kwam.

3. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Als we mijn gedrag gaan examineren wil ik graag nog iemand voordragen welke een kijkje waard is....

Vind het maar een beetje gezeur van met 2 wielen op het gras etc. want jullie kiezen een smalle baan + het blijft racen. als je er naast wil moet je ook een punt kiezen(want ik heb je echt niet op het rechte stuk je de berm in gedrukt) om een clean pass te kunnen maken. ik heb de leidende positie en wanneer ik mijn auto naar de buitenkant laat rollen na een bocht kun je 2 dingen doen. of je lijn blijven volgen en de mogelijkheid tot contact/gras riskeren of een andere lijn pakken.

Ik wil niet zeggen dat als je er naast zit dat je hem van de weg mag drukken, maar het wil niet zeggen dat als je met jou voorbumper naast mijn achterbumper zit ik al van mijn lijn moet wijken. en ik rijd in cockpit-view dus ik kan sowieso wat moeilijker diepte etc inschatten als ik je al zie..

4. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik vind ook dat er een verschil zit tussen die twee. Kimi had bijvoorbeeld bij B-tender een mooi actie op startfinish door hem wat naar rechts te dwingen waardoor Btender naar de binnenkant gedreven werd en daardoor moeilijker aan kon remmen. Als er ruimte is is dit geen probleem maar als iemand naast de baan komt lijkt me dat toch minder legaal :) Denk bijvoorbeeld maar eens aan de actie van Schumacher bij barichello die bijna tegen de pitmuur werd geduwd. Dat wordt ook niet geaccepteerd omdat het gevaar oplevert al is het strikt genomen niet illegaal omdat hij op de baan blijft.

Over de racereport van Suzuka kan ik van mijn kant kort zijn, ik was er niet bij en heb ook geen replay dus die kan ik niet beoordelen. Graag zou ik ook willen zien dat mensen actief aangeven van incidenten als ze zich benadeeld voelen door een actie. Dit scheelt mij een hoop zoekwerk. Deze week loop ik geen stage dus maak ik geen week van meer dan 50 uur dus heb nu iets meer tijd om het te bekijken. Heb vanochtend de hoofdrace gedaan en wil ook nog best naar de sprintrace kijken, alleen heb ik die niet omdat ik hem vergeten ben op te slaan.

5. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    het gaat niet specifiek om jouw gedrag want in principe ben ik het met je eens dat je niet voor een ander aan de kant hoeft als je voorop ligt maar ik denk dat het goed is om het erover te hebben hoe we de regels hanteren. daarnaast denk ik dat bijna iedereen in cockpitview rijdt dus dat moet verder niet uitmaken. Als je nog een incident wil voordragen mag dat altijd natuurlijk. Het is geen rondje Kimi pesten want ik heb je er graag bij en de laatste ronden waren gewoon gaaf om te rijden, maar er gebeurt gewoon veel in jouw omgeving ;)

Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik vind het vooral gezeik, dat met Cold was gewoon op het randje, maar dat andere vind ik allemaal muggenziften. je weet dat tijdens het racen dingen gebeuren, en terugkijkend op LeMans en Suzuka vind ik dat ik al het recht had om een enorme boel heibel te maken maar in de racerij gebeuren soms ongelukjes dus leg ik me er na een vloekpartij bij neer.

ik vind het gewoon lullig dat elk klein foutje/eigenaardigheid onder een loep wordt genomen..

7. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Sorry jongens, sinds ik in Utrecht woon heb ik bijna geen tijd (en zin) meer om te xboxen. Af en toe een potje FIFA en dat is het. Vaak ga ik op zondagavond ook weer terug naar Utrecht als ik dan bij m'n ouders ben geweest waardoor ik zit te treinen als jullie racen.

Hoop er volgende week bij te zijn.

8. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Het is ook niet dat ik elk tikje uitgebreid bekijk maar het is wel goed om acties waarbij iemand zich echt benadeeld kan voelen door de actie van een ander te bekijken. Anders wordt het echt volstrekte willekeur qua straffen of een wild westen op de baan.
    Suzuka heb ik niet bekeken dus daar kan ik niets over zeggen want ik was er ook niet bij. Ik heb die actie op mij ook alleen gebruikt om te discussiëren en buiten de beoordeling gelaten omdat hij niet in de replay zit.

9. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Om een einde aan de discussie te maken: Zie start sprintrace op Mazda Laguna Seca waarbij ik Loyall het zand in duwde bij de start. Daar ben ik destijds voor gestraft met een waarschuwing. Zie het mooie oranje kleurtje bij mijn naam.

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat is dus een beetje mijn probleem..

Ik ben al 2x gewaardschuwed en ik vind het raar dat wanneer iemand niet bij een race is, er ook geen report komt.. Snap het wel van jou kant, dus ik verwacht het ook niet van jou, maar er zijn er meer die in de FIAA zitten..

Ik zeg niet dat er iemand een waarschuwing verdient, maar als het er dan toch gaat komen dan hoor ik daar zeker niet tussen.

11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    De personen die de reports maakt zijn coldzero en asjemenou. Ik geef slechts advies als de heren er niet uit komen, maar ik hou me voornamelijk bezig met art en scores. Asjemenou had persoonlijke zaken die wat belangrijker waren dan de cup. Als Coldzero er dan niet is wordt het lastig.

12. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Het heeft in mijn optiek niets met de persoon Kimi te maken, dus niet zo raar doen en je achtergesteld voelen. De FLA heeft van NIEMAND via PM (of in deze een berichtje) m.b.t. Suzuka een verzoek gekregen om een incident te bekijken.

In het ALGEMEEN, ik merk dat men veel verwacht van de FLA, en dat is mooi. Dat is het afgelopen jaar in mijn ogen ook door de opzet van de cups en de werking van de FLA ook gebeurt en de extreme gevallen zijn er uitgevist, ik noem alleen even Juiorrr22 en zo zijn er nog een aantal gevallen.

Afgelopen weken ben ik niet aktief geweest vanwege privé omstandigheden wat was gemeld, dus ik voel me in principe niet aangesproken, maar ik wil wel even aangeven dat in het algemeen het organiseren van een cup (had jij volgens mij ook in het Forza verleden gedaan), waaronder het schrijven van racereports, niet ff een stenciltje tikken is(zo ziet het rapport er overigens wel uit, maar gaat behoorlijk wat discussie en het bekijken van de incidenten aan vooraf). Er gaat wekelijks een aantal uur inzitten. En dat doen we voor jullie. (als we bv Suzuka nemen met, helaas maar, 8 deelnemers) zijn dat ongeveer 200+ rondes bekijken). Omdat de FLA, in het dagelijks leven nog andere zaken te doen heeft dan replays van FORZA 4 bekijken, staat er in de OP van de cup (waar ik vanuit gaat dat iedereen die leest en zich dus ook aan committeert bij inschrijving) dat mocht je ergens een probleem ondervinden tijdens de race en van mening zijn dat je onrecht is aangedaan door een andere coureur, dat je dat schriftelijk (incl. heat/ronde en beschrijving incident) binnen 24 uur kan melden. (Via een berichtje of PM is het handigst omdat iedereen ongezouten zijn visie kan geven zonder daarop in een discussie te verzanden met anderen+ de FLA controleerd niet iedere post op het forum) Dit alles is puur tijdsbesparing en het voor ons dus mogelijk maken om effectief met onze tijd om te gaan. Ik krijg deze verzoeken en die worden dan ook allemaal behandeld, sommigen daarvan hebben consequenties anderen niet, dit alles wordt zo objectief mogelijk beoordeeld. Als je zelf ervan afziet of het teveel werk vindt om een PMtje met gegevens te sturen of verder afwacht dan is er risico dat het geval of over het hoofd wordt gezien of niet wordt behandeld. Dat heeft niks met empatische gevoelens voor de betrokken coureurs te maken, maar gewoon met tijd. Geen PM’s dan is er kennelijk ook geen behoefte aan een racereport. Al dan niet met consequentie.

Wat mij de laatste tijd erg irriteert is dat men veel verwacht zonder daar constructief aan mee te dragen, ik denk dat een hoop terug te voeren is op het goed doorlezen en op de hoogte zijn van de regels in de OP. Hiermee doel ik niet op dat tijdens de race nog even gevraagd wordt wanneer er gepit moet worden o.i.d., geen probleem om dat even te roepen maar eigenlijk hoor je ook dat zelf te weten.

NOGMAALS, indien je je inschrijft voor een cup dan lijkt het mij dat je je committeert aan die regels, dat houdt ook in dat je op de hoogte bent van alle ins- en outs, keuze circuits en regels die in de OP staan.

Verder nog een algemene opmerking. Ik ben van mening ,nadat ik voor mezelf replay bekeken heb van Nurburg dat sommigen onder ons zich meer bewust moeten zijn van hun omgeving en dus de positie van andere coureurs. Wees alert op je omgeving en waak voor tunnelvisie.

Aan de andere kant….., moet ik me ook eigenlijk verder niet meer te druk maken. Mooie en leuke samenwerking met Flavour gehad en anderen nemen met nieuwe cups het stokje over… heel veel succes.

Laatst bewerkt: 13 nov 2012
  13. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik sluit me bij Asjemenou aan, met de opmerking dat ik het met veel plezier doe en ook leer van de fouten die ikzelf en anderen maken en het moeten analyseren hoe een incident tot stand komt.

14. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik weet niet of ik a.s. zondag mee kan doen.
    MIjn Fanatec CSR stuurwiel is defect. :'-( Ik denk een mechanisch probleem want hij rateld en knarst als de FFB motoren de as rondraaien en het stuurwiel draait dan niet meer mee.
    Stuurtje reageerde al trouwens de laatste tijd al vreemd.

Ik hoop dat de Fanatec garantie hier ook op van toepassing is en dat het snel wordt afgehandeld.
    Ga vandaag Fanatec mailen en bellen.
    Voorlopig ben ik dus uitgeraced totdat het stuur is gerepareerd of ik een nieuwe krijg.

Ik vermoed dat ik de komende race van a.s. zondag niet ga halen.

Laatst bewerkt: 14 nov 2012
  15. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Shit man, hopelijk is het snel opgelost.:'-(

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ja dit zuigt!!!

17. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dat is zeker klote!

Is de controller geen oplossing ?

18. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Uit mijn ervaring blijkt dat van stuur -> controller echt niet wil. ik kan het ook niet meer... de soepele stuurbewegingen is zo moeilijk om met controller goed te krijgen..

Hoe oud is je Fanatec dan Loyall? Ik weet dat fanatec niet heel moeilijk doet over garantie zolang je de bon nog hebt.. maar ik wist niet dat CSR's ook al faalden...

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik hab alles bewaard: Verpakking ook. Ik heb ook mijn order en betalingsbevestiging op mijn Fanatec winkel-account in de mail naar fanatec support gestuurd via "mediafire", met een filmpje van het defect
    http://www.mediafire.com/?0x526l6nti1atej
    Mijn stuur is van 03 november 2011. De garantie is 24 maanden.

Ik kan niks met een controler op de Xbox. Geen shooters of racespellen dus.
    Ben van de keyboard/muis PC gaming generatie van voor de Xbox en playstation.

Ik ben erg verdrietig, was net zo lekker bezig de Rivals in Forza Horizon scherp te zetten en te ownen in de multiplayer :+

Rest mij alleen nog te painten en te tunen. (Dat kan ik nog wel met een controler)

Laatst bewerkt: 14 nov 2012
  20. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Komt wel goed....., maar is even een aantal dagen (hopelijk niet weken) verplicht afkicken.

Je zal hem waarschijnlijk moeten opsturen. Laatst was er bij mijn CSR een ventilator stuk. Hebben toen binnen 3 dagen een nieuw ventilator-tje opgestuurd gekregen met beschrijving hoe ik het kon vervangen.

grt A.

Deel Deze Pagina