[XOne] Medal of Honor: Warfighter

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 6 jun 2012.

1. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zou ik zeker op wachten mocht je toch interesse hebben, ik denk ook niet dat dat heel erg lang gaat duren.

2. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me ook af of deze game Black Ops 2 gaat overleven, maar dat komt vooral door de support voor deze game van EA/Danger Close zelf die gewoon heel minimaal is.
    Negatieve reviews en lage verkopen helpen ook niet.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-11-09-moh-warfighter-sells-300k-in-us-debut-week

3. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Och het was een leuke poging maar met Halo 4 en Black Ops II tegenover je blijkt maar weer dat je geen voet aan de grond krijgt. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven en je moet van heel goede huize komen wil je consumenten overtuigen om jouw game te kiezen boven die twee andere. Ik heb er zelf ook 'maar' twee van de 3 gekocht en MoH was de duidelijke afvaller. Als je game dan ook nog kwalitatief achter loopt op de concurrentie heb je eigenlijk alleen je iets eerdere release date in je voordeel.

De meeste mensen die vanaf morgen in de winkel staan gaan volgens mij echt nooit MoH verkiezen boven Halo en CoD. Ook al was de game stiekem wel beter geweest

EA zal het van BF moeten hebben , MoH doet op dit moment niet veel goeds voor ze (al zal het alsnog wel een aardig bakje geld opgeleverd hebben)

Laatst bewerkt: 13 nov 2012
  5. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij vallen de verkopen ook tegen van Medal of Honor, eerste week maar 300.000 stuks in de VS bijvoorbeeld.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het stelt geen zak voor vergeleken met Halo 4 en Halo 4 stelt dan weer weinig voor vergeleken met de verwachte sales van BOII (is niet helemaal eerlijke vergelijking want multiplat vs exclusive) maar dan nog levert MoH wel geld op voor EA

Alleen bij lange na niet in de hoeveelheid die ze zouden willen uiteraard. Maar winstgevend is het wel en er zijn genoeg uitgevers die zouden tekeken voor de sales cijfers van MoH

Wat heeft Dishonored bijv gedaan in zn eerste week? Lyrische reviews maar ik wil wedden dat de sales lager waren dan MoH

7. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat geloof ik best maar lage reviews zijn slecht voor de aandelen, tegenvallende verkopen zijn ook slecht voor aandelen.

Dus vraag me af hoeveel winst er daadwerkelijk word gemaakt uiteindelijk.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tsja , daar zeg je zo wat. Als de sales ver achter blijven bij de forecast zal het aandeel wel in waarde dalen idd. Helemaal als ze winstverwachtingen bij moeten gaan stellen. Raar eigenlijk als je bedenkt dat je wel gewoon met de activiteit zelf geld verdiend (en vast niet weinig). Maar er dan alsnog als bedrijf op achteruit kan gaan

al denk ik eerlijk gezegd niet dat ze gouden bergen verwacht hadden. Ik bedoel H4 en CoD kwamen niet als een verassing toch? :+

Laatst bewerkt: 13 nov 2012
  9. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik snap ook niet waarom Medal of Honor nu uit moest komen.
    De game was nog niet af en met games zoals ACIII, Halo 4 en Black Ops 2 kun je verwachten dat je de plank flink mis slaat met een gehaaste game zoals deze.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat ze maar stug vast willen houden aan de strategie die voor Fifa gewerkt heeft

Jaar op jaar een iets beter wordend alternatief zetten tegenover de dominante game in dat genre (wat PES heel lang geweest is) net zo lang tot je beetje bij beetje die leiderspositie overneemt. Dat heeft bij FIFA ook jaren en jaren geduurd ook al lijkt het nu zo vanzelfsprekend

Verschil is alleen dat ze vrij simpel meer geld kunnen investeren dan Konami maar Activision hele andere koek is. Je kunt voor een shooter geen licenties kopen die je meteen al interessanter maken dan de concurrent en voor elke marketingdollar je je uitgeeft geeft Activision zonder blikken of blozen er 2 of 3 of 10 uit.

En daarnaast heb je met veel meer concurrenten te maken , die allemaal al jaren verder zijn.

Of misschien onderschatten wij EA wel en zijn dit alleen maar warmhoudertjes en moet de echte klapper komen op de next-gen. Want op dat moment worden de kaarten natuurlijk opnieuw geschud. Wie dan als eerste met iets echt nieuws/beters komt en boven de rest uitsteekt zou zomaar een flinke deuk in de CoD overheersing kunnen maken

11. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Daarom hoop ik dat er ooit een CODkiller komt. Een shooter die COD billenkoek geeft.

Het duurt alleen veels te lang. Ik moet ieder jaar noodgedwongen COD halen, omdat er 'nog' niets beters op de markt is verschenen. Dus ben benieuwd!

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol uh Battlefield

13. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Nee ik doel meer op Close combat shooters.

En niet op shooters waar je kilometers met een tank moet rijden voordat je een tegenstander tegenkomt. Is niks voor mij helaas.

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Close Quarters nooit gespeeld dus.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat hoeft ook niet. Gewoon een paar mappen vermijden en het is een stuk closer en heb je nog keus uit 12 maps + CQ dlc.

16. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Nope.

17. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Ja dat is waar maar ik wacht wel volgend jaar op de nieuwe versie.

Ik geef volgend jaar BF 4 zeker een kans. Dus ben zelf ook zeer benieuwd.

18. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat was ook waardeloze DLC.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind BF3 ook de betere game (vooral vanwege de tactische variatie, en de gecontroleerde chaos die je in de voertuigmappen soms meemaakt). Maar echt heel vernieuwend was die ook niet. En zoals je zegt is het toch net weer anders genoeg dat je er de CoD fans niet mee weglokt omdat het net niet hun type gameplay is.

Maar aan de andere kant, die mensen zul je misschien wel nooit weg kunnen lokken want die willen blijkbaar precies de soort gameplay die CoD bied

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    BF3 was ook voor de eerste keer op de console. Dus vorig jaar toen die uitkwam naast MW3 bleven veel mensen voor de zekerheid maar bij MW3 omdat ze dat kennen. Denk dat het volgend jaar best wel eens anders kan worden. BF3 is het laatste jaar allemaal gegroeid op de console en MW3 was voor vele een teleurstelling dat MW4 niet een zekerheidje gaat worden voor veel mensen. :)

Deel Deze Pagina