[XOne] Grand Theft Auto V [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door PePzi NL, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké. Van punt A naar punt B rijden om vervolgens meneer Y neer te schieten, en dat dan 1000x, met mooiere graphics dan deel 4. Ik sla deze over.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Euh.. ok
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    :lol:
     
  4. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Pff, wat sommigen hier wel niet verwachten :') Het is geen magicbox 360.

    En Xboxlife, freeroaming is kennelijk niet echt jouw ding als deze serie zo'n duffe indruk heeft achtergelaten...
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2012
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar wel COD spelen. Iedere keer ander mannetje neerschieten en dat 20.000x maar zonder mooiere graphics. :+
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Awesome. :)

     
  7. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel mooi hoor! Kan niet wachten op deze geweldige game. Heb ook alle vertrouwen in de missie variatie, en daarbij zijn er ook nog geweldige side-missies:cool:!
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik zeg ook niet dat de graphics er hetzelfde of slechter uitzien, maar we hebben het wel over 5 jaar hè, van 2008 naar 2013. En nou zal ik niet ontkennen dat het best indrukwekkend is voor de hardware waarop de 360 draait, maar van echte 'vooruitgang' is zeer zeker geen sprake.

    Kijk, dit is vooruitgang die je van 5/6 jaar mag verwachten:

    2002
    [​IMG]

    2004
    [​IMG]

    2008
    [​IMG]

    Die upgrade van 2008 naar 2013 komt hier nog niet bekant bij in de buurt. Is dit een probleem? Nee. Als ik graphics belangrijk vond had ik in eerste instantie geen console gekocht. Maar je kunt er niet omheen dat de huidige generatie consoles al veel te lang mee gaat, wat als logisch gevolg heeft dat de vooruitgang met name op het gebied graphics praktisch gewoon stil staat op het moment.
     
  9. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Rockstar is slim. De xbox 360 is alweer 7 jaar oud. De ps3 6 jaar. Waarom een next gen titel op een nieuwe console als er van deze generatie 100 miljoen consoles verkocht zijn? San Andreas was ook een van de laatste ps2 titels waar alles uit de hardware werd geperst van de PS2. Dat gaat rockstar nu ook doen met gta5. Hierna gaat rockstar vrolijk door met gta6 voor de nieuwe generatie die dan misschien al een aantal jaar uit is.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    The city of Los Santos alone is comparable in size to the whole of Liberty City, and that doesn't take into account the surrounding areas -- but it’s diverse, too.
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Dat is ook het grootste probleem. We zijn eigenlijk best toe aan nieuwe consoles en ik denk dan ook echt wel dat het volgend jaar tegen kerst losgaat qua nieuwe Xbox, met een onthulling bij de E3. Maar voor waar Rockstar mee kon werken is het verdomd knap. Na RDR en MP3 had ik niet durven dromen dat GTA V er zo uit zou gaan zien. Duidelijk mooier en gedetaileerder dan RDR en misschien zelfs mooier dan MP3. En als dat straks echt het geval is....dat is gigantisch indrukwekkend i'd say. We krijgen zelfs de 'clothing physics' of hoe ze dat ook maar noemen in GTA V.

    Maar goed, dat is nog even afwachten of ie mooier blijkt dan MP3, maar het lijkt wel op één lijn te zitten, doet er niet voor onder. En bij MP3 hebben we het over een lineaire third person shooter en bij GTA V open world. Als Rockstar dit voor elkaar krijgt met een framerate die gewoon te doen is....dan ben ik iig super tevreden. Dat de vooruitgang nog veeeeel groter was geweest als MS eerder een nieuwe Xbox had uitgebracht, is gewoon een feit. Maar ik bedoelde het dan ook op een andere manier, zoals ik hier in dit bericht beschreven heb.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Grote voordeel is natuurlijk wel dat Rockstar heeft kunnen "oefenen" ( als je het zo wil noemen ) met Red Dead Redemption en Max Payne. Als alles dan bij het publiek bevalt kunnen ze dat uitwerken en samenvoegen in GTA 5. Zo'n groot verschil vind ik ook zichtbaar in Halo 4 t.o.v Halo 3 / Halo Reach. Hulde dat ze het voor elkaar krijgen.

    Als ik de screenshots zo zie mogen we echt heel blij zijn dat ze dit nog uit de oude doos kunnen halen hoor. Had liever gezien dat ze nog 'n jaartje hadden gewacht en het op de next-gen consoles hadden uitgebracht. Denk dat je wel gelijk hebt Kabuto over de nieuwe consoles. Ik verwacht volgend jaar op de E3 een aankondiging ... en met de kerst een nieuwe console. Mag ook wel weer is na 8 ( 8? ) jaar dan!

    Overigens heb ik GTA 4 nooit uitgespeeld. Op een gegeven moment had ik het helemaal gehad met die lineaire missies. Free-roaming is tof, heel tof ... maar ik ben geen mafketel die constant dezelfde missies gaat doen. "Drive towards point A and retrieve person B. Drive towards point C and retrieve person D. Kill person B and ... etc etc." :p GTA : San Adreas blijf ik de leukste vinden. Zoveel variatie en lol heb ik gehad met die game. Mag van mij wel weer terugkomen in GTA 5.
     
  13. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ook deze vergelijking is ruk aangezien het over 2 generaties consoles gaat. Vergelijking met deeltje 4 is iig nog op dezelfde console. Lijkt mij logisch dat games op de ps3/xbox360 ( zo'n 3-4 jaar na release ) een stuk beter uitzien als op de ps2/xbox.

    Maar we kunnen wel zeiken over de graphics, lijkt mij dat Rockstar met deze hardware wel zo'n beetje het uiterste eruit haalt. Buiten dat zal iedereen in dit topic de game kopen, ok behalve xbox3604life die liever weer de jaarlijks terugkerende meuk speelt wat CoD heet.
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Laten we maar gewoon ophouden met elke keer een sneer uitdelen naar een andere franchise, ok?

    GTA en COD zijn misschien andere genres maar in essentie doen ze precies hetzelfde.

    GTA = rijden - schieten
    COD = lopen - schieten

    :)
     
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    De GFX zijn inderdaad iets vooruit gegaan....and that's it. Ja er is betere belichting en iets meer detail maar kom op zeg, reken er maar niet op dat het de graphics van een lineaire shooter kan/zal/gaat krijgen. Gaat gewoon niet gebeuren. Vooral op draw distance zal je hoe dan ook teleurgesteld worden. Dat is niet erg, de 360 is immers een oud beestje. De game zal ongetwijfeld top worden maar om nou de graphics zo de hemel in te prijzen op basis van wat screens en een trailer vind ik echt overdreven. Zeker als je naar de vergelijking kijkt die jij zelf hebt gepost valt het best mee.

    Nou goed, genoeg erover, we merken het wel. Ik zou als ik jou was mezelf iets minder hypen om teleurstelling te voorkomen ;)
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat vind ik persoonlijk wel een beetje simplistisch gesteld hoor. In essentie zijn het twee totaal verschillende games, anders zou je kunnen zeggen dat iedere game in essentie hetzelfde is. Zo werkt het natuurlijk niet.

    CoD is daarbij een game die elk jaar uitkomt, daardoor vallen veranderingen in graphics veel minder op dan wanneer een game eens in de 5 jaar uitkomt op dezelfde hardware.

    Verder heb je gelijk, het heeft geen enkele zin om te wijzen naar andere franchises.
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wooooow, dat is wel een domme opmerking zeg. :eek:

    Dan is Minecraft dus precies hetzelfde als COD.

    COD: lopen - schieten
    MC: lopen - hakken
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat mag jij vinden :)

    Maar in wat voor opzicht is GTA anders dan de vorige delen? Volgens mij blijft de "core" toch precies hetzelfde. Bij Call of Duty doen ze precies hetzelfde.

    En Minecraft vergelijken met COD? Echt? Kon ik in COD maar m'n eigen camp-hut maken ... :+
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Die vergelijking is net zo vreemd als CoD vergelijken met GTA. Je vergelijkt zelf een freeroamer met een shooter. Bij Cod is de core het online gedeelte, bij GTA is dat toch echt de SP. Alsof ik in CoD een hoertje kan pakken en haar daarna doodrijden om daarna mijn geld weer terug te pakken.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Dude, als de screenshots en trailer van de console afkomen en er veranderd niet veel, dan is die draw distance juist heel erg indrukwekkend. Moet je zien hoeveel gebouwen en alles je nog kunt zien in de verte. Of in de screenshots van het gebergte, hoever je dan nog kunt zien. Ik speel de laatste tijd veel GTA IV: TBOGT en als je dan de screens en trailers van V zien kan ik gewoon niet anders dan het een grote vooruitgang noemen. En ik vind het echt in de buurt komen van MP3, absoluut...als ze dat ook echt lukt, petje af. Dus nee, ik ben het er verre van mee eens, iets meer detail, iets betere belichting? Nee veel en veel beter. Want ik vond juist dat in al die vergelijkingpics het juist heel duidelijk was. En dan hebben we het ook over GTA IV op pc op max settings he, niet de console versie. Maar ieder zijn mening daarover toch?
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina