Titanite Demon
De Titanite Demon (monster bij de Blacksmith) is niet heel lastig als je weet hoe je 'm aan moet pakken. Bedenk je ook dat er een bonfire heel dichtbij zit, dus mocht je doodgaan hoef je niet veel meer te doen dan twee trappen naar beneden te lopen om je souls op te halen. Bij de Titanite Demon moet je dicht bij hem blijven en rechts (!!!) om hem heen blijven cirkelen. Als hij slaat, kom je namelijk in zijn rug te staan en kan je 'm een aantal goede tikken uitdelen. Op het moment dat je ver van 'm af gaat staan, kan hij met z'n grote staf toch bij je komen door te springen of gewoonweg te slaan omdat het zo'n gigantische reach heeft. Bovendien gaat hij elektrische ballen op je afschieten die als het goed is door je schild heen gaan, aangezien je naar mijn idee nog geen goede lightning resistant shield hebt.
Belfry Gargoyles (Boss)
Voor de rest weet ik niet waarom mensen moeite hebben met de Belfry Gargoyles. Gebruik bij voorkeur een vuur (werkt alleen voor de eerste gargoyle) of lightning (effectief op beide) wapen, die je zelf kan craften of je kan Gold Pine Resin (dit geeft een lightning effect op je wapen voor even. Gebruik dit niet meteen de eerste keer, omdat je eerst hun aanvallen wilt ontdekken en hoogstwaarschijnlijk dood zal gaan dan) gebruiken die je in de Undead Burg kan vinden. Neem ook een schild mee met hoge fire resistance, bijvoorbeeld de Hollow Soldier Shield (erg goed schild, heb deze tot ongeveer het einde van de game gebruikt). Je kan ook je Drake Sword meenemen, dit is ook een erg goed zwaard om tegen ze te gebruiken. Vervolgens: blijf je focussen op de eerste Gargoyle. Die moet je sowieso al de helft van de HP af schrapen voordat de tweede komt. Dus blijf op hem focussen en dood hem zo snel mogelijk. Als dat gedaan is, ga je dan pas focussen op de tweede. Hou je block omhoog, met name als de tweede vuur gaat spuwen. Met je block omhoog zal dit niet al te veel schade doen. Maar een gouden tip in dit gevecht is: hou beide gargoyles altijd in beeld. Als je dit doet, kan je altijd reageren op wat je ziet. Het gebeurt namelijk erg makkelijk dat je in je rug gepakt wordt. Dus blijf om een van de Gargoyles heen cirkelen (nogmaals, focus op de eerste, dus gebruik je lock-on ook op hem) zodat je beide Gargoyles in beeld hebt. Je kan als het goed is al hun aanvallen blocken, alleen hun vuur zal soms penetreren, maar als je je schild omhoog hebt doet het al gereduceerde damage. Laat regelmatig je schild los om stamina te recoveren maar doe er niet te lang over en anticipeer wanneer ze weer zullen aanvallen. Op deze manier kan je ze naar mijn idee goed pakken. In mijn eerste playthrough heb ik er vrij weinig last van gehad, en in mijn tweede playthrough (waar alles natuurlijk weer een stuk lastiger is) heb ik ze in 1x neergehaald met 1 of 2 estus flasks te gebruiken. Good luck!