[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zo, eindelijk een heel stuk opgeschoten. Ben tot aan de volgende bonfire gaan spelen, ondertussen weer lekker gelevelt en wat equipment gescoord (waaronder de Drake Sword). De game wordt wel steeds verslavender, zeg. :+

Ben nu aanbeland in de Undead Parish en hang momenteel rond bij de Blacksmith in z'n toren.

Wie was die grote dude in de deur achter de Blacksmith? :+

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bedoel je die bij de dichte deur of die Demon die daar rondkruipt?

die demon kun je eerst ff beter lang rennen tot je wat sterker bent, die is volledig optioneel (dropt wel leuk upgrade spul geloof ik)

Als je langs hem rent kom je in Darkroot, weet niet of je daar al aan toe bent qua stats maar je kan even een poging wagen. Daar is ook wel wat leuk spul te halen.

Je bent nu een beetje op een punt waar ik flink wat heen en weer gegrind heb om alle mogelijke paden te verkennen. Eigenlijk elk nieuw gebied wat je nu kiest is nogal dodelijk :+ Dus stukje bij beetje gaan verkennen en goed op je souls letten en upgraden waar t kan.

En als je al je moed verzameld hebt op naar het dak van de Undead Parish

daar wachten de bell gargoyles, en die schijnen erg erg lastig te zijn. Maar ik had ze met de hulp van solaire (die ridder die naar de zon staat te kijken aan t begin van de brug waar de draak op zit in 1 keer dood. Je kan als je met solaire gepraat hebt hem summonen vlak voordat je het dak op gaat

Laatst bewerkt: 15 nov 2012
  3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik had die Demon al gekillt. Hij was verrassend makkelijk, alhoewel z'n attacks bij blocken veel stamina deden verdwijnen.

4. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Titanite Demon
    De Titanite Demon (monster bij de Blacksmith) is niet heel lastig als je weet hoe je 'm aan moet pakken. Bedenk je ook dat er een bonfire heel dichtbij zit, dus mocht je doodgaan hoef je niet veel meer te doen dan twee trappen naar beneden te lopen om je souls op te halen. Bij de Titanite Demon moet je dicht bij hem blijven en rechts (!!!) om hem heen blijven cirkelen. Als hij slaat, kom je namelijk in zijn rug te staan en kan je 'm een aantal goede tikken uitdelen. Op het moment dat je ver van 'm af gaat staan, kan hij met z'n grote staf toch bij je komen door te springen of gewoonweg te slaan omdat het zo'n gigantische reach heeft. Bovendien gaat hij elektrische ballen op je afschieten die als het goed is door je schild heen gaan, aangezien je naar mijn idee nog geen goede lightning resistant shield hebt.

Belfry Gargoyles (Boss)
    Voor de rest weet ik niet waarom mensen moeite hebben met de Belfry Gargoyles. Gebruik bij voorkeur een vuur (werkt alleen voor de eerste gargoyle) of lightning (effectief op beide) wapen, die je zelf kan craften of je kan Gold Pine Resin (dit geeft een lightning effect op je wapen voor even. Gebruik dit niet meteen de eerste keer, omdat je eerst hun aanvallen wilt ontdekken en hoogstwaarschijnlijk dood zal gaan dan) gebruiken die je in de Undead Burg kan vinden. Neem ook een schild mee met hoge fire resistance, bijvoorbeeld de Hollow Soldier Shield (erg goed schild, heb deze tot ongeveer het einde van de game gebruikt). Je kan ook je Drake Sword meenemen, dit is ook een erg goed zwaard om tegen ze te gebruiken. Vervolgens: blijf je focussen op de eerste Gargoyle. Die moet je sowieso al de helft van de HP af schrapen voordat de tweede komt. Dus blijf op hem focussen en dood hem zo snel mogelijk. Als dat gedaan is, ga je dan pas focussen op de tweede. Hou je block omhoog, met name als de tweede vuur gaat spuwen. Met je block omhoog zal dit niet al te veel schade doen. Maar een gouden tip in dit gevecht is: hou beide gargoyles altijd in beeld. Als je dit doet, kan je altijd reageren op wat je ziet. Het gebeurt namelijk erg makkelijk dat je in je rug gepakt wordt. Dus blijf om een van de Gargoyles heen cirkelen (nogmaals, focus op de eerste, dus gebruik je lock-on ook op hem) zodat je beide Gargoyles in beeld hebt. Je kan als het goed is al hun aanvallen blocken, alleen hun vuur zal soms penetreren, maar als je je schild omhoog hebt doet het al gereduceerde damage. Laat regelmatig je schild los om stamina te recoveren maar doe er niet te lang over en anticipeer wanneer ze weer zullen aanvallen. Op deze manier kan je ze naar mijn idee goed pakken. In mijn eerste playthrough heb ik er vrij weinig last van gehad, en in mijn tweede playthrough (waar alles natuurlijk weer een stuk lastiger is) heb ik ze in 1x neergehaald met 1 of 2 estus flasks te gebruiken. Good luck! :)

5. matthias999

matthias999 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb me helemaal door londo ruins gevochten blijkt het dat die deur naar dat ding die dat water naar benede moet brengen op slot zit, heb wat opzoekwerk gedaan en las dat pas na ik de Lordvessel in Anor Londo heb gekregen die deur kan openen....

Heb ik soms iets gemist in het spel omdat ik helemaal nog niet in Anor Londo ben geraakt? Waar bevindt zich dat gebied??

Edit: Blijkbaar heb ik een heel (belangerijk) stuk in Blighttown gemist... Wat dom van mij...

Laatst bewerkt: 15 nov 2012
  6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hehe , ben je vergeten de 2e bel te luiden? :+

edit:// Zit ik net heel darkroot basin uit te kammen om 20.000 souls te sparen om die artorius crest deur te openen , blijkt dat dat alleen een shortcut is naar het stuk van Basin waar ik net geweest was :+

Damn you dark souls!

Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  7. matthias999

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand tips voor queenlaag? Dat rotbeest dood me steeds direct... Ik word ook telkens gepoisened doordat ik door dat vergiftigde moeras moet lopen... Zo kan ik mij niet goed op dat monster concentreren als mijn hp balkje steeds omlaag gaat.. :'-(

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Op welk level zou je ongeveer in de Depths moeten aankomen? Want ik heb best een flinke tijd rondgehangen in de vorige areas, en ik heb het idee dat ik een beetje overleveled ben op het moment.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat denk je maar, rustig doorlopen naar Blighttown en dan kom je er vanzelf achter hoe overlevelled je bent :+

wat doe jij in Blighttown zonder cures voor poison? Heb je de iron rust ring wel om sneller door het moeras te bewegen? en de poison resist ring?

ik had queelag in 1 keer dood met behulp van Maneater mildred, gewoon goed op de lava letten

http://darksouls.wikidot.com/maneater-mildred

Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  10. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Quelaag is erg makkelijk te verslaan als je de volgende tactiek gebruikt:

Gebruik Lightning of Magic wapens, dat is haar weakness. Neem zoveel mogelijk armor mee met een zo hoog mogelijke fire resistance. Maak jezelf alleen niet te zwaar en probeer onder die 50% equip load te zitten. Gebruik eventueel Havel's Ring (door Havel te verslaan krijg je die, in de toren voor de Taurus Demon, helemaal onderaan) om dit te behalen. Vervolgens druk je jezelf zo dicht mogelijk tegen haar aan, rechts of links van het hoofd van de spin. Als je jezelf daar tegen aan drukt mist ze haar combo met het zwaard (drie slices en een stab geloof ik) ALTIJD! Hierdoor kan je stoten uitdelen. Let alleen goed op een aantal aanvallen van haar, met name als de spin zijn poten optilt. Als je daar onder komt ben je gelijk dood. Hetzelfde geldt als ze zich inkrimpt, dan gebruikt ze de area of effect. Ren dan meteen weg. Dit is namelijk ook een insta-kill. Voor de rest, als je wel wat afstand hebt genomen en ze begint met lava te spuiten kan je aan haar zijkant gaan staan en alsnog wat stoten uitdelen. Maar de gouden tip hier is, blijf dichtbij. Op het moment dat je verder weg gaat staan, springt ze op je af of gaat ze lava spuwen. Dit moet je echt niet hebben. Dus blijf dichtbij haar en het gevecht is easy. Mocht dit niet lukken, summon dan Maneater Mildred (kijk op de link van Delphiki om te kijken hoe je haar kan krijgen). Zij kan flink wat klappen ontvangen en functioneert meer als een bliksemafleider. Ze leidt Quelaag vaak af, waardoor je een goed aantal klappen uit kan delen op haar. Let alleen nog steeds op de spinnenpoten en de area of effect attack! Die zijn het gevaarlijkste.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zo, de Bell Gargoyles zijn verslagen. Met wat hulp van Solitaire was het een piece of cake. Geen idee waar ik toen heen moest, dus maar de Darkroot Garden ingetrokken. Geinig gebied, maar die grote Stone Knights hebben echt rotspells. :mad:

12. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Gewoon op het moment dat ze gaan casten, er op in rammen. ^^

13. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Die spells van die Knights kun je in principe gewoon negeren. Het enige effect is dat je niet kan dodgen en niet van ze kan wegrennen. Verder heeft het helemaal geen effect op je block en je snelheid, zolang je dichtbij blijft.

14. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Punt is alleen wel met die Stone Knights, is dat ze je stamina wegvreten met hun slagen. Dus dan kan soms dodgen toch fijn zijn ipv de klappen incasseren ;)

15. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Maar ze slaan alleen wel zo langzaam dat je sneller kan regeneraten dan dat zij het weg kunnen meppen. In ieder geval als je niet constant je schild omhoog houdt.

16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Zo naast m,n Main toch maar een alt char aangemaakt,die ik echt op strenght ga levellen.

Loop nu met een of ander greatsword.
    Ontzettend wennen zo,n traag wapen,maar man man wat een dmg doet het zeg:lol:

Met m,n main bijna door de DLC heen (denk ik)
    En dan heb ik de game na bijna 110 uur uitgespeeld:9:+

17. matthias999

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, hier heb ik wel wat aan! Nog een noob vraagje: Waar vind je een lightning of magic weapon?

18. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich kan je Quelaag ook doen met gewoon de drake sword, alleen die doet niet zo heel veel damage, maar het maakt het wel wat spannender.

Ik ga vanaf volgende week ook weer DS oppakken, want dan begint mijn vakantie :)

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb Quelaag ook met de drakesword gedaan, prima te doen...

20. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er leiden inderdaad meer wegen naar rome in dark souls. De eerste taurus demon maak ik altijd af in 4 slagen met een gold pine resin. Veels te veel gedoe met dat geklim in de toren ... :)

Deel Deze Pagina