De XBW Terugblik op 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 nov 2012.

1. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad een drama jaar.. heb wel aardig wat gespeeld maar niet veel hebben echt een indruk op me achter gelaten.

een van de uitzonderingen is wellicht spec ops the line, daar heb ik me goed mee vermaakt. Sleeping dogs was leuk, maar niet uitzonderlijk.. verder zou ik het eigenlijk niet weten.

2. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
    Ik vond het alles behalve een dramajaar. Ik zou alleen al van XBLA-titels een top 5 kunnen maken van echte toppers. Sterker nog, bij dezen:

1. The Walking Dead
    2. Dust: An Elysian Tail
    3. Fez
    4. Spelunky
    5. Trials Evolution

En dan heb ik Mark of the Ninja nog niet gespeeld..

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Highs:
    1. Borderlands 2
    2. Mass Effect 3
    3. Lollipop Chainsaw (wat een vrolijk, maffe game!)
    4. Trials Evolution
    5. Journey (PS3, maar f*ck it)
    6. Max Payne 3
    7. Uncharted 3 (PS3

Lows:
    1. SSX (2uurtjes en pret was voorbij)
    2. Syndicate (vond het vet, totdat ik hem ging spelen, wat een zielloos spel)
    3. Halo 4 (kwalitatief ijzersterk, maar de Halo universum is niet voor mij. Voel er helemaal niks voor. Echter is het wel leuk een spelletje te kopen op release met in de wetenschap dat miljoenen anders precies hetzelfde doen als jij.

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Max Payne 3 en Sleeping Dogs zijn echt games waar ik dit jaar van heb genoten. Had van beide games veel verwachtingen en ben absoluut niet teleurgesteld. Max Payne 3 speelt heerlijk weg en ziet er voor een 360 game grafisch fantastisch uit, puik werk van Rockstar. Sleeping Dogs is echt een heerlijke free roam game met een lekker vecht-systeem en een verrassende setting. Prima mee vermaakt.

Verder wist Mass Effect me dit jaar opeens te boeien, de eerste twee games inmiddels uitgespeeld en het derde deel ga ik aan beginnen.

Tegenvaller voor mij is SSX. Heb erg goede herinneringen aan de oude SSX games maar deze vind ik helemaal niks. Het weg laten van een free ride modus vind ik nog steeds belachelijk! :+

Volgend jaar in de lente hopelijk GTA V en rond deze tijd misschien de volgende Xbox? Ik hoop het!

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er is tot nu toe te weinig Dragon's Dogma in dit topic. Heidenen!

Ondanks dat het een relatief mager jaar was laat dit topic me er tot nu toe wel aan denken dat er nog een aantal zijn die ik moet spelen (Max Payne, Sleeping Dogs, Asura's Wrath, Lollipop Chainsaw, Spec Ops waar het verhaal erg goed bleek te zijn)

6. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Vooral veel games van voorgaande jaren gespeeld, dit jaar volgens mij 3 games gekocht die ook echt uit 2012 komen, namelijk Mass Effect 3, Assassin's Creed III en Halo 4.

Voor mij zeker geen teleurstellend jaar; Mass Effect 3 wat mij betreft waarschijnlijk het beste entertainment product deze generatie, juist ook vanwege het einde.

Assassin's Creed III ontzettend goede game, met een zeer belabberd einde. Zeer jammer maar goed rest van de game blijft goed en leuk wat mij betreft.

Halo 4 erg goed, maar toch enigszins teleurstellend vooral door gebrek aan goede maps en korte campaign. (had waarschijnlijk te hoge verwachtingen)

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gebrek aan goede maps? Die 3 wat ik heb gespeeld blazen al gelijk alles (het meeste) van Reach weg. Qua looks iig. :p

Ook nog 1 Regicide map gespeeld en ook die zag er sexy uit.
    Echt, hoe kun je na die vreselijke Forge maps van Reach de maps van Halo 4 teleurstellend noemen? :+
    Ook qua gameplay heb ik nog niks aan te merken op de maps. Maar who cares about gameplay, het gaat om de looks! :cool:

En hebben AC games niet altijd een kut einde/verhaal. Het komt maar geen enkele stap verder (ACIII nog niet gespeeld, maar dat is een irritatie wat ik van AC1 tot Revelations heb gehad) Je bent 20/30 uur bezig met zo een game en uiteindelijk heb je maar minimale stappen in het verhaal gezet. Alleen de eindes maken kleine stapjes. Is dit dan nóg erger?

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Behoort zeker tot mijn toppers van het jaar! :)

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Niemand die Xcom en Dishonored noemt :mad: 2 van de meest verrassende games :mad:
    Begrijp het wel hoor.. Ik heb met Dishonored ook gewacht tot ik em voor een mooi prijsje kon vinden

Laatst bewerkt: 18 nov 2012
  10. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
    Ik had bewust geen retail-titels genoemd, maar XCOM is up there voor mij

11. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Geen games gekocht voor de X360 dit jaar. 8)

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wel voor een ander systeem?

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Xcom had ik meer van verwacht, maar is zeker een goede titel. En ik moet nog steeds classic + ironman doen...

14. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dit jaar alleen Diablo 3 en Mists of Pandaria gekocht, daar kan ik gewoon veel langer mee bezig zijn dan met een console game. ;)

15. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Matig jaartje inderdaad. Ik heb dit jaar vier Xbox-spellen gekocht en eigenlijk vielen ze allemaal licht tegen.

Ten eerste Mass Effect 3: het vervolg op één van mijn favoriete gameseries. Ik vond het een erg toffe game met wat aanmerkingen op vooral het verhaal. De gameplay was een lichte verbetering op die van ME2, net wat meer krachten, net wat meer wapens, mogelijkheden om je wapens te modden etc. Qua verhaal vond ik het heel erg tof hoe de band met de andere personages weer werd versterkt en het leidde tot een aantal mooie momenten. De richting van het hoofdverhaal vond ik minder leuk met de grote rol van Cerberus, de deus ex machina oplossing van het Reaper-probleem met de Crucible en natuurlijk het einde, maar daar is al genoeg over gezegd denk ik zo. Vooral door het einde heb ik eigenlijk een soort zure nasmaak gekregen en kijk ik toch minder tevreden terug op deze game dan ME en ME2, terwijl het eigenlijk een erg toffe game is.

Trials Evolution is de tweede game die ik gekocht heb. Het is leuk om even te spelen en de hoeveelheid en verscheidenheid aan (user created) levels is erg leuk. Toch blijft het 'maar een Arcade-game' en heb ik mijn interesse erin ondertussen aardig verloren. Ik heb ook niet echt de competitiedrang om tientallen keren een level opnieuw te spelen om in de highscores te komen, dus dan ben je al wat eerder uitgespeeld.

De derde game is er eentje uit 2011, Batman Arkham City. Voor deze game geldt vooral dat het meer van hetzelfde is van zijn uitstekende voorganger. Ik heb de gehele game uitgespeeld (inclusief de challengemaps met Batman) en vond het allemaal wel leuk, maar het heeft toch niet zo'n indruk op mij achtergelaten als het eerste deel.

De laatste game is Deus Ex: Human Revolution, waar ik nog mee bezig ben. De eerste paar uur vond ik wel leuk, maar ik heb het idee dat waar ik nu ben het een beetje aan het inkakken is. Je doet eigenlijk constant hetzelfde: hacken, om mannetje heenlopen, nogmaals iets hacken, door vent kruipen, weer wat hacken en dit de hele tijd zo door. Het helpt ook niet echt dat de controls niet lekker werken en dat je telkens in een 'cutscene' gaat als je bijvoorbeeld iemand knock-out slaat of van een gebouw afspringt. Hierdoor zit ik er nooit echt lekker in. De wereld en het verhaal spreken me ook niet echt aan.

En verder heb ik dit jaar nog aardig wat Skyrim zitten spelen, wat gewoon een erg sfeervolle, grote en gevulde gamewereld is.

De rest van de games die uitgekomen zijn spraken me gewoon niet zo aan, al moet ik Max Payne misschien nog maar eens kopen gezien de vele positieve reacties hier in dit topic.

16. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Team SWAT zijn de maps in Halo 4 ronduit bagger. Regicide gamemode is een leuk concept maar uiteindelijk geen vervanger voor FFA, de nummer 1 krijgt een gigantische marker boven zijn hoofd; iedereen daarheen en weinig 1 op 1 gevechten. Team SWAT had dit in Reach juist superveel vanwege de goed gedesignde maps voor die gamemode. Nu is het veel te open, waardoor je over het hele veld vijanden af kunt knallen, zonder dat je zelf hoeft te bewegen. Gevolg hiervan ook: meer campers. Lijkt mij een zeer slechte zaak als een leuke gamemode niet leuk wordt omdat er geen maps zijn die de gamemode echt ondersteunen.

Infinity slayer is dan wel oké maar heeft dezelfde maps als SWAT en Regicide, dit zijn er welgeteld 5 (Haven, Adrift, Complex, Abandon en Solace). Dit is niet alleen weinig, het zijn ook bij lange na niet de meest interessante maps of goede maps. Haven is oké, maar niet als je daar meer dan de helft van alle potjes op speelt. Als je niet veel MP doet stoort het misschien minder, maar het wordt heel snel saai als je veel speelt. Kan best zijn dat andere game modes betere maps hebben, maar mijn favo game modes (en ook nog eens de meest populaire als je naar de cijfers kijkt, hebben echt veel te weinig)

Bovenstaande is uiteraard allemaal mijn mening.:b:

Ik snap wat je bedoelt, dat is ook wel zo, het Desmond verhaal schiet per game niet veel op als je kijkt naar hoeveel uur je er in steekt. Daar ben ik het mee eens en vind ik zelf ook jammer, maar lang niet zo erg als hoe slecht het einde van ACIII is.

ACI had een prima einde, zeker het Altaïr einde was supergoed gedaan maar ik neem aan dat jij op Desmond's verhaal doelt...
    Het einde van ACII vond ik een ontzettend tof einde, het maakte je echt nieuwsgierig naar wat er komen ging met de dialoog/monoloog van Lucy en dan die prachtige soundtrack eronder terwijl de credits aan het rollen waren.
    Brotherhood einde vond ik persoonlijk verschrikkelijk, maar het riep wel op tot nadenken. Ik heb mij echt afgevraagd waarom, wat het allemaal betekende, wat er als volgt zou gebeuren, zelf conspiracy theories bedenken etc.
    Revelations einde vond ik dan wel weer erg leuk, mooie cinematic met mooie soundtrack eronder. Tegelijkertijd teleurstellend, het maakt je in principe niets wijzer en voor een game die Revelations heet is dat toch zeker een gemiste kans.

Het einde van III is ronduit slecht, ontzettend veel plot holes en dingen die nergens op slaan/niet logisch zijn. Ik kan heel veel woorden vuil maken aan het ACIII einde, maar aangezien de game nog niet zo gigantisch lang uit is zal ik het hierbij laten, ik zou niemand willen spoilen natuurlijk.;)

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Niet met het ontbreken van fast travel imo. Bijna alles lopend moeten doen. :emo:

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Laten we de spawn kills niet vergeten ><. Anyway Halo 4 is erg tof, alleen als groot SWAT fan is het 1 grote anti-climax. De maps zijn gewoon gaar en Haven is bij uitstek de beste SWAT map maar verreweg van perfect.

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gelukkig ben ik geen SWAT fan. :+ Maar alleen Regicide als FFA mode is een flinke tegenvaller. Na mijn eerste potje vroeg ik al of dit echt alles was. Leuke mode voor tussendoor, maar waarom in godsnaam slayer vervangen? Waarom alleen maar oddball in teams? Vreemde beslissingen ._.

Headhunter van Reach vond ik trouwens erg leuk. Jammer dat ook die niet terug is gekomen.

Luiaard, dat maakte het juist leuk. :cool: Je bent verwend door Oblivion/Skyrim. En je hebt blijkbaar niet genoeg gespeeld want later komt er wel degelijk een vorm van fast travel. ;)

Daar doe je console games te kort. :p Dragon's Dogma; ~180 uur gespeeld. En met de komende patch zal het nog meer worden.
    Nu zal jij wel over (nog) meer praten, maar het is niet niks. Het kan dus wel op consoles!:9

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Haven 4 is wel een flinke tegenvaller dit jaar. Het spel had zoveel beter kunnen zijn als er een Beta was en er werd geluisterd naar de fanbase.

Deel Deze Pagina