FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    :thumbs:
    Terugkomend op je vraag. Ik hoop de W/BTCC auto's vandaag nog wat te kunnen tweaken en geupdate versies in de Clubgarages te plaatsen. Na een laatste testronde kunnen de setups ze wat mij betreft daarna te koop worden aangeboden!

De carlist wordt vermoedelijk dit:
    plus de Volvo S60 (de nieuwe versie). De C30 was niet competitief te krijgen maar de S60 wel denk ik.

Merk op dat ik bovendien zojuist, voor een betrere balans, de Mugen wat langzamer heb gemaakt! Wees niet te voorbarig met wat je 'reserveert'.

2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    de volvo is FWD of RWD?

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    RWD (de S60)

4. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Ben benieuwd naar de uiteindelijke versies. Wat mij betreft lag alles dicht bij elkaar op de Audi na. Deze was wat langzaam met mijn rijstijl

5. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Mensen die willen oefenen, B Tender, Denvan en Ik rijden nu wat rondjes..

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heren, de definitieve setups zijn vastgesteld en vanaf heden te vinden op mijn Storefront en staan daarnaast in de Club Garage.
    Zoek met het het handmatig trefwoord xbw wtcc en/of op gamertag AZT B Tender en er komen 9 setups tevoorschijn. Zoals reeds aangekondigd is naast de reeks reeds bekende auto's ook de Volvo S60 aan het rijtje toegevoegd.

Het is een mix van RWD-auto's en FWD-auto's geworden; er zijn sedans, hatchbacks (drie en vijfdeurs) én coupés en ten slotte kun je naast Europeanen ook kiezen voor een Japanner of een Amerikaan.

Voor mezelf hield ik de eigenschappen van elke auto op een rijtje middels onderstaand schema. Wellicht dat het jullie ook helpt bij de keuze voor een auto!

Ik heb m'n best gedaan om de auto's zo dicht mogelijk bij elkaar te krijgen. Deels op basis van eigen inzicht, maar ook op basis van feedback van jullie, waarvoor mijn dank!

Inherent aan het rijden met verschillende auto's is dat er gereden wordt met verschillende auto's met elk hun eigen sterktes, zwaktepunten, karaktertrekken en eigenaardigheden! De komende tijd kan benut worden om te ontdekken welke auto het best bij je past en om teams te gaan vormen! Hopelijk zien we straks een leuk, enthousiast en divers deelnemersveld!

7. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Menno en ik kiezen de Seat.
    Morgen komt de teamnaam etc. :+

8. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Hier ook de seat samen met f1freaky.

Seat is dus bij deze niet meer mogelijk on te kiezen. Vanavond of morgen zal ik ook nog lijstje maken welke wagens nog beschikbaar zijn. Kunnen jullie ook weer je paint posten zodat ik dit kan verwerken in de op. Binnekort zal ik ook de verplichte sticker op me storefront zetten. Dit zal 1 sticker worden (alleen de nummerplaat) zodat je zoveel mogelijk creatieve ruimte hebt :)

Laatst bewerkt: 17 nov 2012
  9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Lekker. Heb nog niet eens kunnen testen en ik heb al minder keuze dus...

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

11. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Leuk dat na 20 minuten de keuze al minder is geworden.
    Dan moet je snel de Honda en Volvo gaan testen aangezien ik die goed in actie heb gezien vanavond. :+

Dit is zeker een leuke cup om mee te doen dus er mogen wel meer inschrijvingen komen!

Laatst bewerkt: 17 nov 2012
  12. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Er is nog tijd zat en genoeg keuze qua auto's.
    Of jullie hadden iets eerder moeten gaan kiezen voor de auto's waarmee jullie in het toernooi willen gaan rijden.

13. BIGGA84

BIGGA84 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    de honda is ook al gereserveerd :)
    tender en bigga in een team

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Testen bleef natuurlijk lastig omdat vóór gisteren nog niets definitief was qua setups/builds.

Ik geloof wel oprecht dat de auto's echt aan elkaar gewaagd zijn en dat het meer op persoonlijke voorkeur/aanleg bij een bepaald type aandrijving aankomt welke auto bij je past. Naast de al genoemde Honda en Volvo gaan bijvoorbeeld ook de BMW, de Golf, de Cobalt en de Audi goed. De Focus is ook een fijne auto maar heeft wat minder topsnelheid en ook de Vauxhall is prima maar wat zwaar :).
    \o/\o/

Laatst bewerkt: 18 nov 2012
  15. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Loyall + Kimi
    Team Nitro Circus
    Auto: Honda Civic

16. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

17. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Vraagje: De WTCC rijdt in suzuka bijvoorbeeld op de East versie en voor de rest zijn het ook veelal korte circuits.. Ik zie dat je alleen maar de lange versies hebt opgenomen in de kalender. Is het niet mogelijk om ook wat korte banen toe te voegen als Tsukuba etc.. tsukuba was tijdens het testen erg spannend en we kunnen nu banen rijden die we nooit anders rijden wat weer een stukje extra oefening meebrengt..

18. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ja dit is ook nog niet de definitieve lijst ;). Maar goed dat je het even meld. Vond met testen monsterat eigenlijk wat te groot. Ik ga er vd week even naar kijken. Denk dat de verkorte circuits van deze lijst wel interresant zijn.

19. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    NA OVERLEG MET DE RIJDERS TOCH BESLOTEN OM HET KIEZEN VAN DE WAGEN OPEN TE GOOIEN. PRIVATEERS MOGEN DUS OOK KIEZEN

20. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Hier gaan Menno en ik in rijden. Alleen nog nummerbord dan is die af en volgen er team photo's.

Edge Racing

Deel Deze Pagina