Er zijn dit jaar echt veel games uitgekomen en ik heb er ook echt een hoop gespeeld. Maar ik moet zeggen dat ik veel games vond tegenvallen!
Tegenvallers, games waar ik erg naar uitkeek, maar die me flink tegenvielen
-Forza Horizon: had ik mega veel van verwacht, maar viel me flink tegen. Ondanks dat de game op veel vlakken beter was dan Test Drive Unlimited, ontbrak het bij Horizon aan een belangrijk ding, het gevoel. Bij TDU was het belevings gevoel van de grote open road veel sterker aanwezig. Horizon was te klein, te klinisch en weinig variatie in de wegen.
-Dishonored: ja echt waar, Dishonored! Bleek gewoon totaal mijn type game niet te zijn. Vond het allemaal saai worden na een tijdje en de game heeft me nooit echt gegrepen.
-Formula 1 2012: voor het derde jaar op rij een game afleveren die vol met bugs zit. Schaam je kapot Codemasters.
De toppers!
-Halo 4: vanaf het menu tot aan de credits heeft deze game me gegrepen. Werkelijk schitterende graphics, top gameplay, vette levels, geluid en soundtrack top, super gaaf verhaal en een top multiplayer. Het einde was ook echt een kippenvel moment. Absoluut mijn beste game van het jaar (misschien zelfs wel van de gehele 360, samen met Mass Effect 2). En dan ook nog de bloedmooie cutscenes.
-Max Payne 3: wat een spektakel was dit zeg! Super vette shoutouts, dikke actie, heel sterk verhaal, goede soundtrack en voiceacting, heel sfeervol, toffe locaties en speelde heerlijk weg. Na Halo 4 de beste game die ik heb gespeeld dit jaar.
-Assassins Creed III: voor mij persoonlijk de beste AC uit de serie. Deel 2 vond ik tof, maar daarna had ik het wel gezien met Ezio en de settings. De setting in deel 3 is veel meer mijn ding en vind het een genot om te spelen. Gameplay is top, nieuwe toffe toevoegingen, de frontier is super gaaf, goed verhaal en goede opbouw, prachtige graphics en de combat is zo tof.
Verrassing! Elk jaar zijn er wel weer een aantal games die je verrassen.
-Sleeping Dogs: had ik totaal niets van verwacht! Maar wat was dit een toffe game! Setting en sfeer was zo goed. Combat systeem vond ik echt super en de game was zo tof om te spelen. Een sleeper hit!
-Need for Speed Most Wanted: waar ik dacht dat Forza Horizon mijn racegame van het jaar zou worden, is dat dus Most Wanted geworden! Wat speelt deze game lekker weg, wat gaat het hard, wat ziet het er goed uit en vooral wat is het fun om te spelen!
-Hitman Absolution: heb Hitman altijd wel gespeeld, maar ben altijd afgehaakt omdat het mijn game niet was. Heb Absolution inmiddels een stuk gespeeld en wat is ie ontzettend gaaf! Bloedmooi om te zien en qua gameplay steekt de game super in elkaar. Een onverwachte topper voor mij.
-Xcom: had echt totaal niks verwacht van deze game, dacht dat het weer zo'n B titel zou zijn. Maar wat een gave game was dit joh! Veel inhoud en diepgang, strategie en uitdagend. Had ik niet verwacht.
Flop of the year
-Toch wel Sony voor mij. Het werd dit jaar pijnlijk duidelijk dat Sony serieus een gebrek heeft aan exclusives op de PS3 en dat de multiplatform games op de PS3 vaak minder zijn dan op de 360. En dan de Vita.....kan me geen grotere flop bedenken de afgelopen jaren dan de Vita. Wat een bagger games zeg.
Vooruitzicht
-Hitman Absolution was mijn laatste 360 game van het jaar. Call of Duty vind ik niks, dus die laat ik sowieso liggen en heel misschien pik ik Far Cry 3 nog op als het was is. Qua nieuwe releases staat mijn blik nu op de Wii U gericht, kom maar op met dat ding!
Laatst bewerkt: 19 nov 2012