De XBW Terugblik op 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 nov 2012.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Denk je? Zowat altijd wordt achteraf geroepen dat de beta beter is dan de full game. Ik denk dat er hoe dan ook klachten waren. :+

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn dit jaar echt veel games uitgekomen en ik heb er ook echt een hoop gespeeld. Maar ik moet zeggen dat ik veel games vond tegenvallen!

Tegenvallers, games waar ik erg naar uitkeek, maar die me flink tegenvielen

-Forza Horizon: had ik mega veel van verwacht, maar viel me flink tegen. Ondanks dat de game op veel vlakken beter was dan Test Drive Unlimited, ontbrak het bij Horizon aan een belangrijk ding, het gevoel. Bij TDU was het belevings gevoel van de grote open road veel sterker aanwezig. Horizon was te klein, te klinisch en weinig variatie in de wegen.

-Dishonored: ja echt waar, Dishonored! Bleek gewoon totaal mijn type game niet te zijn. Vond het allemaal saai worden na een tijdje en de game heeft me nooit echt gegrepen.

-Formula 1 2012: voor het derde jaar op rij een game afleveren die vol met bugs zit. Schaam je kapot Codemasters.

De toppers!

-Halo 4: vanaf het menu tot aan de credits heeft deze game me gegrepen. Werkelijk schitterende graphics, top gameplay, vette levels, geluid en soundtrack top, super gaaf verhaal en een top multiplayer. Het einde was ook echt een kippenvel moment. Absoluut mijn beste game van het jaar (misschien zelfs wel van de gehele 360, samen met Mass Effect 2). En dan ook nog de bloedmooie cutscenes.

-Max Payne 3: wat een spektakel was dit zeg! Super vette shoutouts, dikke actie, heel sterk verhaal, goede soundtrack en voiceacting, heel sfeervol, toffe locaties en speelde heerlijk weg. Na Halo 4 de beste game die ik heb gespeeld dit jaar.

-Assassins Creed III: voor mij persoonlijk de beste AC uit de serie. Deel 2 vond ik tof, maar daarna had ik het wel gezien met Ezio en de settings. De setting in deel 3 is veel meer mijn ding en vind het een genot om te spelen. Gameplay is top, nieuwe toffe toevoegingen, de frontier is super gaaf, goed verhaal en goede opbouw, prachtige graphics en de combat is zo tof.

Verrassing! Elk jaar zijn er wel weer een aantal games die je verrassen.

-Sleeping Dogs: had ik totaal niets van verwacht! Maar wat was dit een toffe game! Setting en sfeer was zo goed. Combat systeem vond ik echt super en de game was zo tof om te spelen. Een sleeper hit!

-Need for Speed Most Wanted: waar ik dacht dat Forza Horizon mijn racegame van het jaar zou worden, is dat dus Most Wanted geworden! Wat speelt deze game lekker weg, wat gaat het hard, wat ziet het er goed uit en vooral wat is het fun om te spelen!

-Hitman Absolution: heb Hitman altijd wel gespeeld, maar ben altijd afgehaakt omdat het mijn game niet was. Heb Absolution inmiddels een stuk gespeeld en wat is ie ontzettend gaaf! Bloedmooi om te zien en qua gameplay steekt de game super in elkaar. Een onverwachte topper voor mij.

-Xcom: had echt totaal niks verwacht van deze game, dacht dat het weer zo'n B titel zou zijn. Maar wat een gave game was dit joh! Veel inhoud en diepgang, strategie en uitdagend. Had ik niet verwacht.

Flop of the year

-Toch wel Sony voor mij. Het werd dit jaar pijnlijk duidelijk dat Sony serieus een gebrek heeft aan exclusives op de PS3 en dat de multiplatform games op de PS3 vaak minder zijn dan op de 360. En dan de Vita.....kan me geen grotere flop bedenken de afgelopen jaren dan de Vita. Wat een bagger games zeg.

Vooruitzicht

-Hitman Absolution was mijn laatste 360 game van het jaar. Call of Duty vind ik niks, dus die laat ik sowieso liggen en heel misschien pik ik Far Cry 3 nog op als het was is. Qua nieuwe releases staat mijn blik nu op de Wii U gericht, kom maar op met dat ding!

Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    :mad: Uncharted, Gravity Rush, Everybody's Golf, Assassin's Creed, Littlebigplanet, Wipeout etc zijn niet bagger. En volgend jaar Tearaway!

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Update:

Hitman Absolution ondertussen gespeeld en zoals het er nu naar uitziet ben ik weer helemaal blij. Wat een game, wat een sfeer en wat een graphics. Weer ouderwets allerlei shit bedenken en levels 5x opnieuw spelen en dat in HD. Heerlijke game, dit is de shit voor mij. Samen met Max Payne 3 de toppers van dit jaar.

5. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook niets gekocht. Af en toe speel ik nog Gears of War 3 maar dat is echt alles.

Skyrim, Halo 4 en Battlefield 3 lijken me wel nog eens leuk om ooit op te pikken. Nu echter geen tijd voor.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Pfff, die kut crystals brengen je toch alleen maar naar Gran Soren. Ik wil kunnen fast travelen op een manier zoals in Skyrim en Oblivion inderdaad. Anders is het toch geen fast travel meer. 8) Slechts een veredelde quick escape, die ik herhaaldelijk tegen die modderfukking Ur Dragon heb moeten gebruiken. 8)

Ik heb daar trouwens nog een vraagje over in DD topic. ;)

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je kunt crystals zelf kopen en op iedere willekeurige plaats op de map plaatsen. ;) Je kunt dus in theorie over de gehele map fast travelen.

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.950
    Pff..is het alweer zover 8)

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dit is de Beta joh.

Alsof PV, Camo, instant spawns, ordenace dice rolls en slechte maps ons 2 jaar bezig gaan houden. Niemand van de Halo crew digged deze shit.

Alleen slayer pro is leuk maar die lagged te veel omdat niemand het speelt vreemd genoeg. Zou tof zijn als true skill eruit ging en werd vervangen met zoeken op connection.

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Ik wil Lone Wolves FFA Ranked terug en dan hopelijk wel eens een keer rank 50 bereiken, wat was en is dat een gemis met Reach en H4..

Halo 3 qua speltype indeling was naar mijn mening perfect en hield me ontzettend lang bezig, nu vermaak ik me ook nog wel prima maar als er geen ranking in komt wordt het sowieso korter.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, maar je hebt toch nog zo'n andere steen nodig erbij en volgens mij ga je dan nog steeds naar Gran Soren.

Of ik koop de verkeerde, of ik doe iets fout. Of ik moet een quest ofzo gemist hebben; het zijn er redelijk wat in de game.

12. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    The Walking Dead, Ghost Recon Future Soldier en Max Payne 3 zijn mn favorieten dit jaar. Zeworden op de voet gevolgt door Darksider 2 en Assassins Creed 3. Spec Ops en X-Com zijn twee games die ik zeker nog ga proberen, en waar ik me denk ik goed mee ga vermaken. Op dit moment bezig met Black Ops 2, die me goed bevalt ... Halo 4 ga ik ook nog een keer proberen als mn budget het toestaat.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zeg niet dat de game nu perfect is (verre van), ik zeg alleen dat er hoe dan ook klachten zouden zijn geweest. Dat is het drama van beta's, het merendeel zegt achteraf dat nog het leukste te hebben gevonden. Hoe vaak zie je die reactie niet als het over Halo 3 of Reach gaat? Het lijkt altijd alsof ze het onmogelijk goed kunnen doen in de full game. :+
    Halo 3 > Alles. Deze FFA zuigt. Gisteren even de Throwback FFA gespeeld en om de een of andere reden was KotH niet zo leuk als normaal. Irriteerde me constant aan alles. Oddball was wel weer leuk om even alleen te doen. Vooral door die bal even te gooien naar een tegenstander die op je aan het schieten is; hij kijkt even verdwaasd rond wtf er gebeurd is en hoe hij aan die bal komt, ik knal hem om en pak die bal weer op. :D Leuke toevoeging.

Maar goed, 343 heeft het voor een eerste poging niet slecht gedaan. Hopelijk luisteren ze naar alle kritieken en wordt Halo 5 eindelijk de game die beter wordt dan Halo 3.

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.950
    Ik heb dus echt geeneen favoriet dit jaar.
    Ik heb uberhaubt weinig games gespeeld die in mn interesse vielen, behalve AC3 en Halo 4. Maar die games waren toch, met name eerstegenoemde, teleurstellers voor mij.

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hm, ik denk dat mijn leukste game Forza Horizon is. Speelde heerlijk weg, dikke wagens, lekkere soundtrack, simpel racen, toffe races, veel afwisseling. Kleine 20 uur mee vermaakt. Assassin's Creed III nog niet uitgespeeld, ongeveer halverwege en is het nog niet helemaal. Kan nog wat beter worden, hopelijk. Verder wil ik nog Hitman, Max Payne 3 en Far Cry 3 spelen. Zit alleen weer helemaal in GTA IV en wil hierna de DLC eerst spelen. Ter voorbereiding op V!

Zelfs Fifa 13 nog niet stuk gespeeld, alleen paar lange sessies met kameraden. Online nog bijna niet gespeeld. Daarnaast wil ik ook nog F1 Race Stars proberen.

Laatst bewerkt: 20 nov 2012
  16. LuckyLuciano

LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

Leuk Bevonden:
    30
    Hmm ik heb eigenlijk geen topper uit 2012...

Veel Fifa 12 gespeeld, maar die is van 2011. Fifa 13 vond ik tegenvallen. Sleeping Dogs helaas niet gespeeld. Skyrim is ook van 2011. Denk dat ik toch uit ga komen bij COD Black Ops II. Vermaak me echt heel goed met de game, dat plezier heb ik egt gemist bij BO I en MW3. Verder kijk ik heel erg uit naar de Wii U. Het jaar is nog niet om dus wellicht komt mijn topper daar weg.

17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren Transformers: Fall of Cybertron uitgespeeld, echt vette game en ik was nog Max Payne 3 vergeten te vermelden voor dit jaar :+
    Een goed jaar geweest voor third person shooters dus :b:

18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Vind 2012 ook wat tegenvallen maar 2011 was dan ook een jaar waarin gewoon teveel toppers zijn uitgekomen, 2012 kon imo alleen maar tegenvallen.

Hoogtepunt van 2012 was voor mij Dragons Dogma. Toch wel de game die mij het meest verrast heeft en waar ik het meeste plezier uitgehaald heb. Al hoop ik stiekum dat Hitman dit overtreft, maar ja deze valt hopelijk vandaag of morgen in de bus.

Verder vond ik Forza Horizon, Sonic All Stars Racing, Darksiders 2 en toch ook weer Dark Souls ( door de DLC ) erg vermakelijk.

Wannahaves 2012: Borderlands 2, Sleeping Dogs ( beide nog niet gespeeld ) en Skylanders Giants ( die brengt de goede sint op 5 december voor mijn zoontje ) .

Verwachte hoogtepunt 2013: GTA 5.

Laatst bewerkt: 20 nov 2012

Deel Deze Pagina