1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, kan een Ziggo kaart in, wel een aparte receiver daarvoor kopen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    want? Ik ben echt een leek op dit gebied. Ik heb hier beneden een kastje met zo'n kaart er in. Als de kaart al in de tv past, wat moet ik dan met nog zo'n kastje?

    of bedoel je een hd receiver? het gaat mij nl alleen om digitaa, aangezien analoog er niet uit ziet op een lcd
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt een CI+ CAM module ;)
    Je hebt de keuze uit Neotion of @Smit.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    gisteren met Ziggo gebeld. Ik heb een oud samsungkastje die alleen het digitale signaal verzorgd en dus ook geen hd. Mijn Panasonic P50G10 heeft wel een slot voor een CI+ module maar wordt dus niet ondersteund als ik de site moet geloven. De G20 wel |:-

    Kan je een dergelijke module ook 2e hands kopen? Want ik vind 90 nogal veel geld op een tv van 350 euro.

    edit: ik lees nu dat er nog een smartcard in de ontvanger moet. Zo'n module is 2e hands wel te krijgen voor 50, maar de kaart kost los ook weer 30....kan dat ook op een andere manier?

    edit 2: collega: de nieuwe tv's zijn al ziggo certified en hebben zo'n module al in zich, daar hoeft alleen een smartcard in. Is dit zo?

    het gaat om deze: http://tweakers.net/pricewatch/308267/samsung-ue32eh5300w/specificaties/
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn GT20 heeft ook een Ziggo gecertificeerde logo maar ik moest als nog een CI+ Cam module erbij kopen.
    Bij de MM (Hengelo) kost een @Smit CI+ module € 69.

    Ik lees ook ervaringen van mensen die een oude CI+ tv hebben maar kunnen zonder problemen kijken naar digitale televisie.

    Wil straks toch even naar de MM en zal even een blik op de tv's werpen of deze een ingebouwde CI+ moudule hebben.
    Bij de ES6100 serie van Samsung heb je naast een smartcard ook een CI+ CAM module nodig.
    Ga er maar vanuit dat de goedkope EH serie ook werkt met een losse CI+ CAM module.

    Wilde nog even achter de EH kijken maar toen kwamen er meteen een horde verkopers op mij aflopen en ben snel de andere kant opgelopen 8)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Deze afgelopen dinsdag aangeschaft. Installeren van de zenders was nogal vaag. Je moet blijkbaar eerst zenders zoeken zonder de module en dan pas de module er in doen. Vervolgens kon ie de kaart alsnog niet lezen etc.... maar goed na opnieuw opstarten deed ie het 8)

    Verder niet heel erg te spreken over Allshare play. Mijn popcorn hour heeft een standaard UPnP server en ik heb er nog een andere op geinstalleerd. MKV's weigert ie af te spelen. Echter als ik de .mkv verander in .avi wil de film wel afspelen over het netwerk. Echter alleen als ik het via de 2e server selecteer. Sterker nog, via de standaardserver staat er gewoon nog .mkv 8)

    Ik las ergens iets over firewallsettings, maar ik neem het wel even op met Samsung. Of heeft iemand hier een idee?
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Welke card reader had je dan? @Smit of Neonogwat? Bij mij deed de @Smit het niet (Ziggo, Samsung televisie).
     
  8. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, jij hebt een plasma tv van Panasonic...Heb jij nog tips voor settings om te gamen? Zet jij de tv bijvoorbeeld in game-modus? En hoe heb je de xbox ingesteld (bij reference levels, etc)?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn tv start automatisch naar de spel-modus maar schakel hem vervolgens handmatig naar THX.

    Mijn Xbox360 staat nu op zolder omdat we daar meer ruimte hebben voor Kinect.
    Als tv gebruik ik mijn oude Samsung LE32R71B :cool:
     
  10. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik wil twee apparaten via de scart aansluiten (gamecube en digitenne).
    Maar mijn TV heeft maar een scart ingang.
    Nu wil ik ze aansluiten via een splitter, maar nu ben ik bang dat dat signaalverlies oplevert...
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb Jaren geleden een scartsplitter gebruikt en die werkte prima. Zolang je niet teveel wiebelde aan dat ding :+
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik heb een Samsung Full HD HD LCD TV en heb daarbij de mogelijkheid (zoals iedereen met zo'n tv) om films af te spelen via je externe schijf. Die plug je gewoon in de USB poort van de tv en klaar ies kees.
    Nu heb ik de LOTR Extended trilogy gedownload (shame on me) en wil ik die afspelen. Nu duurt het laatste deel wel zo'n 4 uur. Speel ik 'm af, gaat allemaal prima, subs erbij, kan niet beter, alleen stopt ie na 2 uur en 3min met afspelen. Verder gaat ie niet. Weigert ie te gaan. Al skip ik ook naar het einde, hij stopt dan bij 2u en 3min. Hoe kan dit?
    Wordt dan gewoon een bluray spelert kopen met de extended trilogie vrees ik, maar ik heb daar een gruwelijke hekel aan (kutreclame e.d.).
     
  13. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ac ryon media player probleem opgelost_O_
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja maar hoe werkt dat dan precies? Moet je je externe schijf in die player rammen? Die herkent enkel FAT zeker? Heb je meteen weer t probleem dat je geen films groter erop kan knallen dan 4GB :emo:
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    kijk wel even of de scart-splitter RGB ondersteund.
    Ze wilt geen Digitenne kijken in composiet ;)
     
  16. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    harddisc in de usb van de media player
    hahaha dat probleem had ik ook de eerste keer maar je moet je schijf niet in fat32 formateren maar dat andere
    dan zijn mkv films van 11 of 12gb geen probleem
     
  17. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    NTFS
     
  18. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kon er ff niet opkomen
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    voordat je een mediaspeler aanschaft: wellicht eerst even contact opnemen met Samsung. Hun support-forum wordt netjes door een medewerker beantwoord.
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb een Samsung UEetc. maar ik vroeg me af of je al die nutteloze kanalen uit de lijst kan krijgen wanneer je bijvoorbeeld schakelt tussen HDMI1 en 2? Nu staan er bij mij namelijk de volgende kanalen:
    TV
    Ext.
    Component
    PC
    HDMI1
    HDMI2
    HDMI3

    TV, Ext. en PC gebruik ik niet en kunnen er wat mij betreft uit, maar is dit überhaupt mogelijk?
     

Deel Deze Pagina