[XOne] Halo 4 Algemeen

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hier ben ik het 100% mee eens en kan me er ook heel goed in verplaatsen. Halo 2 heb ik misschien wel 2000 uur gespeeld (gokje). De game zat zó goed in elkaar en door het rankingsysteem waren potjes veel intenser. Je wilde ieder potje winnen en trainde daar ook voor.

Sinds Halo Reach vind ik er persoonlijk geen fuck meer aan. De potjes gaan helemaal nergens over, mensen leaven, totaal geen motivatie om een potje te winnen etc. Daarbij komt dat de rewards ook nergens op slaan, die helmpjes en dingen boeien mij persoonlijk 0,0.

De enige reden dat ik Halo 4 gekocht heb is omdat het _O_Halo_O_ is, maar ik ben inmiddels al weer redelijk klaar met de MP...

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk niet dat het echt te maken heeft met het matchmaking system. In Battlefield zie ik ook een ernstig tekort aan samenwerken. En wanneer mensen wel samen werken dan zie je ook gewoon dat je er enorm veel voordeel aan heeft, dat is zowel in Halo als in Battlefield het geval.
    En met randoms kan je imo prima samen spelen, ook zonder mic. Ik heb die van mij ook nauwelijks aan, en anders alleen met mensen in mijn party. Het is meer een mentaliteits ding denk ik.

3. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is Is hetzelfde als Halo met CoD vergelijken.

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Bedoel je mijn vergelijk met Battlefield.. of mentaliteit?

5. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Volgens mij snap je niet helemaal wat hij bedoelde :)

6. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Battlefield.

Het spel en matchmaking bepaald de mentaliteit. In Halo 4 is er ook niet echt meer veel teamwork nodig, het is veel meer individueel gericht. Kijk naar random ornance, hebben ze gedaan zodat teams minder controle kunnen krijgen, personal ordnance, zodat noobs ook eens een power weapon kunnen krijgen, maps waar niet echt map control voor nodig is. Alles is veel algemener geworden en je hebt veel minder skill nodig.

Laatst bewerkt: 21 nov 2012
  7. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Volgens mij moet je beter lezen :) hij doelt niet dat halo 4 en battlefield op elkaar lijken als game. Hij doelt enkel op het punt samenwerken in random groups zonder mic.

En teamplay is bij beide games toch van belang ? (in meeste game modes)

Hij had inderdaad inplaats van battlefield ook COD kunnen noemen of van mijn part Counterstrike.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De sniper laten liggen voor mij, dat is pas teamplay. Maar nee, dat doen ze weer niet! Moet ik weer mijn thrusterpack gebruiken om dat ding zo snel mogelijk te rippen. Gaan ze alle powerweapons te pakken om te basecampen. Alsof ze expres proberen te verliezen. :mad: 8)

9. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over de vergelijking van teamwork zonder mic...

Ik zeg dat er zonder mic minder teamplay is in H4, zegt hij dat dat ook is in BF. Wat is het punt dan?

Doe ik ook. Mensen doen tegenwoordig niks meer behalve een beetje campen. Dan ga ik het niet wagen om te pushen en m'n sniper te verliezen/dood te gaan, als ze toch niet van plan zijn om te helpen.

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Bedoelde meer een 'alles is voor Bassie' mentaliteit, dat is imo onafhankelijk van het type matchmaking. Lekker overal alleen in rennen en vooral je team genoten niet helpen. Natuurlijk eist een spel als Battlefield wat meer samenwerking, maar ook daar zie je het genoeg. Geen medkits droppen, geen ammo droppen, niet reviven. Die opties zijn er niet in Halo, maar nog steeds kun je daarin goed samen werken en geeft dat ook een overwicht.
    Als iemand op mijn team genoot schiet dan probeer ik die gast uit te schakelen, schiet mijn team genoot terug dan rag ik er toch een kogel of twee in, niet om net de kill te halen (want dat gun ik mijn team genoot wel) maar net voor de afleiding of om net zijn shield weg te halen. Dropt zijn shield dan schiet ik vaak niet eens door.
    Ik speel erg veel met holo, turret of de medic optie. Turret gebruik ik nauwelijks voor mij zelf. vaak drop ik die bij iemand die achter een machinegun turret staat zodat ie ietwat beschermt is daardoor. Holo stuur ik ook met regelmaat met iemand mee die onder vuur wordt genomen. En die medic shield (weet even niet meer hoe dat ding eigenlijk heet) gebruik ik eigenlijk uitsluitend voor team genoten.
    En zo zijn er wel meer mogelijkheden om samen te werken. Alleen doen mensen het weinig omdat het veelal een ikke, ikke, ikke mentaliteit is. En daar valt gewoon niet tegen op te programmeren. In battlefield krijg je notabene punten voor reviven e.d en nog doet de helft van de mensen dat niet.

Edit;
    Wat betreft een mic. Natuurlijk helpt dat wel wat, dat zal ik echt niet onderkennen. Maar het is zeker geen vereiste. Team genoten in de gaten houden kan ook zonder mic.

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Je redeneert wat betreft mic nu de andere kant op. De discussie begon over het feit dat er vroeger meer samengewerkt werd, met als indicatie daarvoor het mic-gebruik. Met Halo 2 had vrijwel iedereen mic aan, werd en gecoacht en gepraat. Nu heeft dat weinig toegevoegde waarde omdat er minder incentive is om te winnen en dus samen te werken.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Misschien is het niet helemaal duidelijk hoe ik het bedoel, ik denk dat minder incentive to win (of type matches/matchmaking e.d.) niet de oorzaak is van geen teamwork. Ik denk juist dat het een verandering van mentaliteit is. Want als dat het geval zou zijn dan zou je juist in spellen als een Battlefield wel meer samenwerking moeten zien. En ook daar is duidelijk te merken dat men niet veel samenwerkt.
    Trouwens, je ziet het niet alleen in dergelijke spellen. Zelfs in co-op spellen werkt men niet samen, daarom speel ik spellen als Borderlands 2 gewoon niet met randoms.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Volgens mij ligt het meer aan de toevoeging van de party optie. Ik zit tegenwoordig altijd in een party als ik met anderen game.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik weet niet wat ik erger haat. Dat ik geraped wordt door kids met PV en boltshots of dat ik steeds in matches terecht kom die al afgelopen zijn. Of dat er doodleuk een match wordt begonnen met 3 man.... :F:

BTB griefen gaat ook vervelen. Wordt er bij BTB niet naar trueskill gekeken ofzo? Win alles zo makkelijk.

15. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Wordt zeker wel gekeken, won eerst ook echt alles maar nu nog maar amper. Kom ik vaak tegen teams waarvan je weet dat ze bij elkaar zitten, eergisteren nog de LLL crew (Low Land Lions) tegen me gehad, terwijl ik solo in matchmaking zat :emo:

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    LLL XD

Ze zijn mad goed in LoL man! pas maar op!

17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is niet altijd een nadeel hoor.:9

18. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk heeft dat met elkaar te maken, als mensen iets hebben om voor te spelen nemen ze het gelijk serieuzer (zie levels) en zullen dus sneller samenwerken om te winnen, want daar doe je het uiteindelijk voor. Nu spelen kids voor helmpies en K/D ratio omdat er niks beters is. Levels zeggen ook niet veel, maar K/D helemaal niks terwijl dat vaak een graadmeter is onder de n00bs. Denk maar niet dat iemand tijdens een potje hardcore van level 40's liep te fucken met H2, zelfs de pro's namen het vrij serieus.

@Thundercrash, LLL heeft geen officieel Halo team meer, volgens mij spelen ze ook nauwelijks.

19. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Keihard worden gespawntrapped op Longbow en lekker 2-14 gaan! Wat een heerlijke game is dit, eerlijk waar.

Ben er eigenlijk echt helemaal klaar mee, elke avond kan ik nog eens niet genieten omdat ik of op één of andere 3e wereld verbinding zit te spelen of er gewoon alleen voor sta. Elke game hetzelfde liedje, het andere team pushed en spawntrapped ons gewoon voor het leven en ons team staat echt gezamenlijk met 7 man elkaar te bevredigen.

Fuck het, campaign is top en ik zie over 3 jaar wel weer hoe het verder gaat in Halo 5.

20. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Kamachi zat er zoiezo bij met een paar van zijn knechten geloof ik, het was een flinke vernedering dus ik heb vaak zat kunnen kijken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina