[XOne] Halo 4 - Spoiler topic!!!

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 4 nov 2012.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    Tevens uitgespeeld, zwak einde.
    'Every great jourbey begins with a small step.'
    Juist ja.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Hoe weet je dat over New Mombasa? En dat tweede heb je miss wel gelijk, Halsey is al erg oud inmiddels, en misschien wordt die wel verenigt met haar digitale persoontje, cortana dus.

3. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wil je je post even spoileren.

Als je Halo 2 hebt gespeeld zie je dat de overview shot van één van de straten in the h4 ending precies is als een gedeelte van de h2 campaign.

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dit topic heet niet voor niks een spoiler topic, dus dat weiger ik. Maar dat shot wat je bedoelt, dat geeft toch alleen maar een beetje historische beelden? Arcadia kwam ook voorbij dacht ik. Ik heb eigenlijk nergens hints opgemerkt voor Halo 5.

5. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De terminals in Halo 3 gaan over de librarian en de didact. Wellicht dat het verhaal er vanuit gaan dat MC en Cortana die dingen ook daadwerkelijk gelezen hebben?

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik vond het einde van Halo 4 anders al duidelijk genoeg. Conclusie daarvan is dat er nog teveel vragen open zijn, net als na het einde van Halo 3. Ik moet zeggen dat de open eindes van de Halo games mij altijd al hebben bevallen omdat ik dan benieuwd ben naar het nieuwe deel. Ik heb me ook nog nooit gestoord aan welke gedeelte van Halo 2 bijvoorbeeld, het einde ook niet.
    Ik kan me totaal niet herinneren dat die abrupt eindigde.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Die shots met die soldaten op het einde? Dat zijn toch gewoon beelden na de aanval?

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Aanval op New Mombasa? Ja dat lijkt me ook, daarom vraag ik me ook af hoe hij eruit afleidt dat New Mombasa terug komt in Halo 5 :+

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    New Mombassa lijkt me overigens wel heel erg vet. Ik vond, ODST was het geloof ik, of Reach, al erg vet. Compleet witte stad en wat een shoot outs. _O_

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775

Gewoon uitkijken als je de game heb uitgespeeld. Niet schrikken na 10+ jaar!

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Al lang gezien man, gelijk uitspelen op Legendary ftw :+

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik kijk m niet, wil hem zelf nog op legendary uitspelen

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Heel vet stukje, dus hoop zo dat we iets meer te zien krijgen in een volgende Halo. Vet dat ze wel dezelfde acteur gebruikt schijnen te hebben als in Forward unto Dawn.

14. KingOfTheHillNL

KingOfTheHillNL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de vorige games viel het wel mee, maar in deze werd inderdaad totaal niet toegelicht wat er in het universum van Halo is gebeurd tussen Halo 3 en Halo 4.

Je zou dit artikel eens moeten lezen: http://www.meerdangames.nl/2012/12/halo-4-wie-zijn-dat-allemaal/
    Daar wordt ingegaan op wie wie is en uit welk boek enzo iedereen komt, zonder echt te spoilen, mocht je die boeken ooit nog willen oppikken.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Tof artikel in die link van je. :thumbs:

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heeft iemand de laatste boeken gelezen? Ik zit namelijk nog steeds in de knoop om het volgende.

In de hele eerste Halo trilogie werd eigenlijk geïnsinueerd dat de mensheid een verre nakomeling was van de Forerunner. Dit werd nooit hard gezegd, maar het lag er wel dik bovenop.
    De Chief die al die Forerunner symbolen vaag herkent.
    De Monitor die de Chief en ook andere marines (zie het boek the Flood) aanziet voor de reclaimers.
    Gravemind die zegt "Child of my enemy, why have you come?"

Nu wordt de mensheid echter neergezet als ancient enemy van de Forerunner. Nu spreken al die hints uit de eerste trilogie dit niet tegen (daarvoor waren ze vaag genoeg), maar ik kan mij er niet van onttrekken dat hier afgeweken is van het originele idee. Deelt er iemand dit gevoel?

edit:
    Blijkbaar werd de Didact al genoemd in Halo 3 Terminals. Dat heb ik dan gemist.

17. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Als het goed is dan zijn de mensen een organisme gemaakt van de forerunners en zijn later meer tegen de forerunners oorlogen aan het voeren, wat de Didact niet echt cool vond en ze nu niet mogen.
    Reclaimers zijn
    Volgens de 1ste trilogie:
    Mensen die de Forerunner dingen kunnen aanzetten/gebruiken, zoals de halo's die alleen door een mens geactiveerd kan worden
    Volgens Halo 4:
    Mensen die als doel de ringen of andere dingen hebben/wilden activeren/openmaken of werden gedwongen(miranda keys in halo3 is een voorbeeld.

Heb de campaign bijna uitgespeeld, ben nu wanneer je de Didact's schip binnen gaat, kan ook zijn dat ik fout zit :p
    (Gelukkig is de SP vele malen beter als de MP :+)

18. Nelioka

Nelioka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja mensen zijn wel een soort afstammeling van de Forerunners. De Didact haat ze, de Librarian houdt van ze.
    Er wordt ook genoeg over verteld in de terminals in Halo 4. Staan wel filmpjes op youtube als je geen zin hebt om alle terminals te vinden.. :D

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb ze wel gelezen; ik snap de uitleg ook. Daar gaat het niet om. Ik had alleen sterk het gevoel dat wij ten tijde van Halo 3 in een andere richting geduwd werden. Maar blijkbaar was dit altijd al hoe ze het bedoeld hadden, gezien de Didact etc. al genoemd wordt in de Halo 3 terminals.

Het verhaal mist zo wel wat charme, vind ik. Het is zo Hollywood dat alles wordt voorgekauwd (Waypoint video's meegerekend). In de eerste Halo trilogie moest je maar gissen wat de Forerunner nou eigenlijk waren en wat hun relatie was tot de mensheid. Dat vond ik juist heel tof!

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Op een gegeven moment houd het wel een keer op Matrix en snakken mensen naar wat antwoorden.

Ik denk ook wel dat we er veel van zullen krijgen in de komende 2 Halo games en, misschien net als de vorige trilogie, nog 2 sub games. Ik hoop alleen dat die beter zijn dan ODST en Reach. Al vind ik het einde van Reach het beste van die twee en overall het level design en een zekere spanning beter in ODST.

Het is even afwachten, maar denk maar niet dat deze developer stil zit. Ook niet als het om het geven van nieuwtjes gaat, net als de schrijver van de boeken. Ik durf te wedden dat we bij de volgende DLC nog wel wat horen en vergeet ook niet de Spartan Ops filmpjes, Forward unto Dawn etc en al die andere promo dingen te blijven herkijken. Wie weet vind je nog wel dingen die je eerder over het hoofd zag.

Deel Deze Pagina