[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    Ik heb Dark Souls van Gakkie overgenomen dus ik ga er van de week eens aan beginnen. Nog wat tips voor een beginneling?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Prepare to Die :+

    Er is genoeg te lezen over de ideale manier om te beginnen maar je moet je afvragen of je dat wilt

    http://www.gameinformer.com/b/featu...dark-souls-for-beginners.aspx?PostPageIndex=3

    en de wiki's natuurlijk

    http://darksoulswiki.wikispaces.com/

    http://darksouls.wikidot.com/

    Ik zou er niet teveel al op kijken maar een beetje voorbereiding kan geen kwaad

    ik zou bijvoorbeeld wel de Master Key als gift kiezen, dat is gewoon het handigste item en geeft je gewoon meteen aan het begin al meer routes om de wereld te benaderen

    en daarnaast als je begint met spelen, probeer goed te kijken naar de movesets van de verschillende soorten wapens

    movesets matchen met het type character wat je wilt spelen is belangrijk. Trage wapens gebruiken met een kwetsbaar personage is imho echt voor gevorderden

    Dodgen is echt belangrijk. DaS is niet zoals andere games waarin het het 9 van de 10 keer een feature is die je eigenlijk amper hoeft te gebruiken

    En probeer elke keer als je dood gaat te bedenken wat je anders had kunnen doen. En of je misschien een stuk van de wereld in gelopen bent waar je beter later een terug kan komen
     
  3. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    Tnx ik ga het morgen eens rustig doorlezen allemaal.
     
  4. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Pff, wat een haat. Ik denk gewoon rustig Dark Sun Gwyndolin gekilled te hebben, niks aan de hand, blijkt de Fire Keeper van Anor Londo het daar niet mee eens te zijn.

    Achja, ik heb er in ieder geval wel een Fire Keeper Soul aan over gehouden.
     
  5. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zal je nog niet teveel gaan inlezen op de game. Hou gewoon wat basics in gedachte, waarvan Delphiki er al een aantal genoemd heeft. Voor de rest het gewoon over je heen laten komen. En niet al te veel in dit topic kijken omdat er niet genoeg gebruik gemaakt wordt van spoiler tags, waardoor misschien het een of ander gespoiled kan worden.

    Voor de rest wat tips:
    • Maak gebruik van lock-on! Rechterstick in drukken, hierdoor kan je vervolgens om de tegenstander heen cirkelen. Echt noodzakelijk!
    • Block, block, block! Altijd je schild omhoog, er zijn verschillende verrassingen om een hoekje. Dus ook als je denkt dat er geen vijanden zijn, wees op je hoede.
    • Probeer het concept van Humanity onder de knie te krijgen door je in te lezen (dit kan wel zonder spoilers ;)) of het hier te vragen. Erg belangijk, met name in het begin.
    • Focus je op een bepaalde build. Ga niet te breed je punten verdelen, want dit ga je later merken dat je bepaalde punten beter ergens anders had kunnen plaatsen. Het beste is om je te focussen op 4 of max 5 stats tegelijk. Te breed je punten inzetten bereik je niks mee en loop je kans dat je later niet alles kan dragen.
    • Delphiki zei dat je de Master Key als gift moet nemen. Dit kan je doen, maar dit kan misschien de gameplay wat makkelijker maken en de ervaring van exploration verminderen. De Master Key kan je later ook nog krijgen, dus het is niet erg als je hem niet kiest. Ik heb het zonder gedaan en heb er geen last van gehad. In m'n tweede playthrough was ie wel erg handig, maar dan wist ik ook wat er ging komen
    • Speel op safe. Wees niet bang om soms een extra health potion (estus flask) te nemen voordat je bepaalde gevechten aan gaat of in een gevecht zit. Het is beter om altijd een volle health bar te hebben, dan om het risico te lopen een deel overnieuw te moeten spelen.
    • Don't be afraid to ask. De meesten hebben hier de game uitgespeeld en we kunnen je helpen met bepaalde dingen. Alleen probeer het eerst zelf natuurlijk. Deze game gaat allemaal om de ervaring die er mee komt, en deze ervaring is zeker uniek. Dus geeft een beter gevoel om het natuurlijk eerst zelf te proberen.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Schild altijd omhoog is idd een belangrijke tip. Op een gegeven moment weet je wel waar de vijanden staan in bepaalde gebieden maar tot die tijd, ALTIJD met schild omhoog rondlopen

    wat punten verdelen betreft, ik ben begonnen door vooral in VIT en END te levellen , dus voor je health en stamina meters. En aan de hand van wapens die ik vond en waarbij ik dacht dat ze wel bij mijn speelstijl zouden passen heb ik de bijbehorende stats geupgrade

    sommige dingen kun je volgens mij zo goed als unlevelled laten , zoals Resistance bijvoorbeeld. Als je bepaalde resistances nodig hebt is het veel handiger om daar de juiste gear voor te zoeken

    Ik vind het spel btw wel so obscuur dat ik niet schroom om hier te kijken of me in te lezen als ik een bepaald item of npc ofzo niet kan vinden. Het is volgens mij wel een beetje de bedoeling dat je het met zn allen samen uitzoekt. In je eentje is het soms echt niet te vinden

    Naast een beetje inlezen in humanity is het denk ik ook wel zinvol om als je wat gespeeld hebt je even in te lezen in het online gebeuren en de verschillende covenants, het spel legt dat (expres) niet heel erg uit en het kan soms wat verwarrend zijn hoe het summonen nou precies werkt en wat het verschil is tussen de verschillende summon signs



    :eek: oops, dat heb ik van t weekend ook gedaan voor die achievement. Morgen maar even naar die bonfire lopen om mn firekeeper soul te halen dan :+
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  7. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Bovendien als je punten in Endurance pompt krijg je je belangrijkste resistances ook bij: Bleed en Poison Resistance.

    En btw, als je die Firekeeper Soul wilt halen moet je niet naar de bonfire gaan, maar naar de brug richting de kerk. Daar staat de Firekeeper ;)
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    De Anor Londo Firekeeper stond bij mij gewoon naast de Bonfire toen ik er heen warpte hoor.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  9. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    Vicill & Delph tnx nogmaals. Ik heb Demon Souls een tijdje gespeeld maar helaas nooit uitgespeeld...We gaan eens kijken of het lukt met Dark Souls.
     
  10. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je Dark Sun Gwyndolin dood maakt en Anor Londo wordt donker, staat ie op de brug, niet bij de bonfire.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik geef je een goede kans want stiekem maakt het Bonfire /Estus systeem DaS toch el een stuk makkelijker dan DeS

    Ik ben in DeS ook in de tower of latria afgehaakt, kreeg die eindbaas gewoon maar niet om

    Maar DaS gaat van een leien dakje
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Oh, dat is bij mij nooit gebeurd. Volgens mij wordt het alleen donker als je Gwynevere eerst aanvalt, maar ik ben eigenlijk meteen naar de boss fight gelopen, vandaar.

    Achja, ik kan in ieder geval mijn estus flask naar +4 gooien. Ik was toch al lang klaar in Anor Londo.
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Zo, Gwyn omver bij m'n tweede try. Op naar NG+ dan maar.
     
  14. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt trouwens gelijk, dit gebeurd alleen als je Gwynevere eerst dood. ;) Trouwens wel erg vet om Anor Londo in het duister te zien.

    Schaf de DLC aan. Is het echt waard!
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2012
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Haha, ik ben zo grof overleveled nu. Was in 10 minuten bij de Gargoyles en had ze alle twee binnen 30 seconden neer. :lol:
     
  16. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Die zijn ook erg makkelijk. Het voordeel is dat je nu weet hoe alles moet. Maar alleen het begin is makkelijker hoor, op het einde is het weer even knijpen. En zoals ik al zei, de DLC is het ook waard en brengt weer extra moeilijkheid omdat je die gebieden en bosses weer niet kent. ^^
     
  17. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Je krijgt wel veel souls overal, 120K van Greywolf Sif alleen al.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
  18. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    Lang geleden dat ik zweet op m'n handen had van het spelen van een game. Had net 2500 souls en elke keer dacht ik " toch maar even terug naar de Bonfire om te levellen? " nee joh lekker stukje door gaan. BAM! dood....Alles kwijt. Dood gaan en opnieuw beginnen en dat x1000 vind ik in deze game niet erg omdat je het eigenlijk al weet. Ik ben trouwens een warrior en heb de Master Key gekozen als gift.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    2500 souls valt nog wel mee. Straks heb 100000 souls op zak bijvoorbeeld. Dan is het zweten. Ik ging ook nooit naar bossbattles met veel souls op zak!
     
  20. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    100.000 souls? Ik heb vaak genoeg met een soul of 400 - 500.00 rond gelopen. Dat is zeker knijpen. XD

    Maar 2500 souls is natuurlijk relatief 'veel' als je net begint. Maar je zou inderdaad nog wel iets verder kunnen gaan dan 2500 souls. Daarentegen is het niet erg om beter het zekere van het onzekere te nemen!
     

Deel Deze Pagina