Goddamn, waarom kon ik het jaar vanaf mei 2012 niet skippen naar mei 2013? Eindigen met Max Payne 3 en vervolgens beginnen met GTA V. Damn...
- Mass Effect 3
Nog nooit heeft een game me zo kunnen raken als Mass Effect 3. Emotionele achtbaan die alles nagaat die ik over de jaren heb beleefd met de voorgaande games. Ik hou van games waar ik meevoel op een of andere manier met personages en in Mass Effect 3 is dit voor mij echt subliem gedaan. Legendarische (zowel de hype als dat ik het wel okay vond) afsluiter van de beste IP deze generatie.
- Max Payne 3
Euphoria Engine, euphoria, euphoria. Once again laat Rockstar zien waarom het mijn favoriete ontwikkelaar is. Fantastische graphics met de beste animaties deze generatie. Een TPS is nog nooit zo bruut geweest, ja beter dan Gears Of War.
- Sleeping Dogs
Toffe setting en sfeer met een mix van awesome sandbox-games. Niet legendarisch goed ofzo, game had zijn foutjes. Ondanks dat toch erg mee vermaakt en als sandbox liefhebber een frisse wind in games die zich altijd maar in USA afspelen.
- The Witcher 2
Dikke en epische RPG die zichzelf erg serieus neemt. Daardoor vond ik de game ook erg tof gezien het toch wel wat serieuzere sfeertje. Toffe gameplay, geweldig verhaal en Gerald is gewoon een player.
- Hitman Absolution
Zes jaar gewacht op een nieuwe Hitman-game. Ben pas op de helft, maar weet me niet vast te pakken. Weg die IO Interactive heeft ingeslagen met Hitman is niet dramatisch, want er valt nog steeds genoeg te herkennen uit de voorgaande games. Het lijkt eerder op Batman Arkham-games, maar dan zonder je spullen en outfit. Game is zeker niet slecht, maar de vrijheid en de gameplay die nooit saai is uit de voorgaande games kom ik hier niet tegen. Sowieso wel blij dat Agent 47 weer present is, maar dit is toch beetje een tegenvallertje ondanks dat de game op sommige momenten ook wel tof is.
Nu moet ik nog Far Cry 3, Halo 4, ACIII, Forza Horizon en GR Future Soldier uitspelen. Maar goed, alleen de top twee springt er dan ook echt uit voor mij, overige drie waren al moeilijk om te kiezen. Rest komt er dan ook niet bij. Volgend jaar gaat beter worden, sowieso GTA V, beste game deze generatie, jeweetzelluf.
Laatst bewerkt: 2 dec 2012