Jouw top 5 games van 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sloober, 2 dec 2012.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    1. Halo 4
    Het enige spel wat ik in 2012 nieuw gekocht heb en ook echt heb gespeeld. De overige spelllen zijn of ouder of liggen nog in de kast. (Arkham City is zeker ook van 2011?). Er is zoveel tofs te spelen atm dat ik er gewoon niet doorheen kom.

Maar daarnaast was H4 waarschijnlijk sowieso wel op 1 terecht gekomen. De sfeer in de SP is super en de graphics zijn top notch. Daarnaast is het voor het eerst in een hele lange tijd dat ik dagelijks een mp speel. Nu nog een echte ranked list en ik ben tevreden.

2. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    1. Trials Evolution
    Mensen die het spel hebben weten waarom. Heel toegankelijk spel wat door eenvoudige controls een hele lage instap heeft, maar naar mate het spel moeilijker word het ook echt moeilijker. En toch blijf je terug komen naar de game.

2. Forza Horizon
    Dikke bolides, maar jammer van de speel wereld. Alle wegen zijn erop gemaakt om er met 300 km/h overheen te rijden. De invloeden van DIRT had van mij ook niet gehoeven.

3. Halo 4
    Met Halo 4 word bewezen dat de 360 nog niet afgeschreven is, wat een graphix worden er getoond met een console van 7 jaar oud!

4. Happy Wars
    Toffe multiplayer arcade game. Ik was nogal sceptisch omdat er met 30 spelers geconnect moet worden voordat een game start. Dat zorgt ervoor je helaas meer tijd in de lobby door brengt dan ingame.

Dit is mijn top 4 van 2012, want de rest wat ik gespeeld heb komt uit de jaren ervoor. :+

Laatst bewerkt: 3 dec 2012
  3. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    1. Mass Effect 3
    2. Transformers Fall of Cybertron
    3. Halo 4
    4. Darksiders 2

4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    1. Awesomenauts
    De beste XBLA-titel van dit jaar, en wat mij betreft ook gewoon het beste spel dit jaar.
    Briljante manier om een MOBA (DOTA-kloon) om te zetten naar de consoles door middel van een 2D platform-element eraan toe te voegen, enige minpunt is de gebrekkige console-support. (op de PC zijn al meerdere karakters erbij gekomen)
    2. Far Cry 3
    Direct vanaf de intro zuigt het spel je erin, prachtige graphics, stoere campaign, en een uitgebreide wereld om in te kloten. Pas een uur of 5 onderweg, maar nu al zeker van de 2e plaats.
    3. Sonic & Allstars Racing : Transformed
    De vorige versie was een leuke kart-racer maar nog niet geweldig, deze versie is echt top-notch. De boten en vliegtuigen zijn leuke toevoegingen, het racen zelf werkt echt perfect, en de moeilijkheidsgraad ligt lekker hoog waardoor je heel wat uren verder bent voor je klaar bent met de singleplayer, daarnaast is er ook nog eens multiplayer voor praktisch alle modes. Beste ‘’kart-racer ‘’ sinds Mario Kart op de SNES als je het mij vraagt.
    4. Tekken Tag Tournament 2
    Tekken Tag is terug, en hoe, belachelijk veel (gratis) karakters en stages, tienduizenden moves, HET vechtspel van 2012..
    5. The Walking Dead
    Totaal onverwachte topper in het adventure-genre, het verhaal en de karakters zijn echt van Hollywood-kwaliteit, moet de laatste 2 EPs nog spelen, maar dit smaakt sowieso naar meer.

5. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    1. Borderlands 2
    Fantastische game, in co-op ongeëvenaarde fun!

2. Halo 4
    Prachtige graphics, sp oké, mp oké, cortana top!

3. Assassins Creed III
    Hoor veel mensen erover klagen, maar aangezien ik alleen deel 1 heb gespeeld en deze viel meerdere malen mijn mond open. Wat een prachtige omgeving! Had niet heel veel met indiaantje spelen maar de complete ervaring was fantastisch!

6. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ha, ik heb gewoon geen enkele game uit die lijst gespeeld dit jaar. :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik 18 maar zou zo niet weten welke ik de leukste 5 vond. Maar even goed over nadenken :+

XBLA releases mogen ook? Want Minecraft verdient sowieso een plekje

8. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tuurlijk mag dat, in de lijst staan ook alleen de triple A titels, zal de lijst vanavond wat completer maken :)

9. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    1. Mass Effect 3
    2. Sleeping Dogs
    3. Halo 4
    4. Far Cry 3
    5. Assassin's Creed III

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    1. Far Cry 3
    2. Hitman Absolution
    3...

Dat waren ook gelijk de games die ik dit jaar heb gekocht.

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    1. Hitman Absolution

Met afstand de beste game van het jaar, misschien wel van de afgelopen paar jaar voor mij. Ik geniet van deze game, wat heb ik die ouwe gek met zijn kale kop gemist. Eindelijk weer een game waar plezien voorop staat en geduld beloond wordt. Trail & error, I love you.

2. Max Payne 3

Hulde aan R* hiervoor. Wat een toptitel zeg. Had ik niet verwacht, maar lang was dit mijn nummer 1. Die shootouts zorgen voor een groot "moet je dat zien" gehalte. Love it.

3. PES 2013

De eerste keer sinds jaren dat deze footie in mijn favo lijstje komt, en terecht. Gameplay top, en als de randzaken wat beter waren geregeld, dan had hij misschien nog wel hoger gestaan.

4. Sleeping Dogs

Leuke game, vooral lollig om te spelen. Ik was niet erg onder de indruk van de technische kwaliteit van deze game, maar het plezier woog zwaarder.

5. Dishonored

Ik had verwacht dat deze wat hoger zou komen te staan, zat echt te wachten op deze game. Maar que stealth vond ik het allemaal niet overdonderend en grafisch sprak het stijltje me niet zo aan. Toch wel plezier gehad met deze game en verder was er niet zoveel soeps gekomen dit jaar voor mijn persoonlijk.

Teleurstelling van het jaar:

AC III. Wat een baggergame is het uiteindelijk geworden. Niet eens uitgespeeld, omdat Hitman kwam en ik daarvoor maar niet door de game heen kon komen. Het zou allemaal leuker worden, na 60% van de game is het nog niet leuk. Saaie bedoening, hoewel ik het in het begin verfrissend vond allemaal werd het (te) snel saai en een game die erom vraagt om niet gespeeld te worden, die krijgt zijn zin dan wel hoor. En die bugs, man o man.. Als de verwachtingen niet zo hoog waren, dan nog was dit een flater geweest. De zweep over deze franchise en anders lekker nokken met die shit. Stealth, mijn reet. Hitman, dat is stealth. Gebruik de naam Assassin dan niet niet baklappen bij Ubi....

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Vond je de vorige AC games wel stealth? Wat is er precies veranderd in ACIII wat het dan niet meer stealth maakt? (heb III nog niet gespeeld, dus dat is een serieuze vraag :+)

13. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    1 - Far Cry 3
    2 - Mass Effect 3
    3 - Halo 4
    4 - NBA 2k13

14. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    1. Assasins creed 3
    2. Dishonered
    3. Darksiders 2
    4. Far Cry 3
    5. Fifa 13

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    1. Mass Effect 3 (nog niet uitgespeeld, maar ik weet het gewoon)
    2. Borderlands 2 (wat een ontiegelijke foute, leuke game!) Wanna hear my new dubstep song?
    3. Far Cry 3
    4. Max Payne 3 (gewoon, te vet voor woorden punt)
    5. Lollipop Chainsaw (wut? ja, ik heb lol gehad met het spel, dus? ;-)

De zoveelste Ass creed of Halo kut-universe kan me gestolen worden. Halo vind ik nog steeds geen zak aan!!!

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Nee, die vond ik ook niet stealthy, hoewel 1 er nog het meest in de buurt kwam. Maar die had wat last van eentonige gameplay. Deel 2 was gewoon een toffe game, maar een actiegame. Deel 3 is niet veel minder stealthy dan deel 2, maar ik ben wel een beetje klaar met de franchise in deze vorm. Doe er eens iets echt nieuws mee, een soort Hitman in die omgevingen, hoe prachtig zou dat zijn?

De bugs, de hoofdpersoon, het verhaal, het is allemaal niet van topkwaliteit. Er zaten echt wel momenten in dat ik het gevoel kreeg dat het tof begon te worden, maar dat ebte weer (te) snel weg. Maar goed, dit is maar een mening, er zijn anderen die het spel wel geweldig vonden. Ik ook in het begin, maar na een uur of 10 werd het saai en was ik het zat. Had ik ook met Brotherhood en Revelations, dus het kan prima aan mij liggen. Ik ben toe aan games die iets nieuws doen denk ik.

17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Asura's Wrath
    Mijn favoriete game dit jaar is eigenlijks meer een anime dan een game maar als je net zoals ik liefhebber bent hiervan is het genieten van begin tot einde.
    Game kon soms wel wat minder quick time events gebruiken maar op alle andere vlakken was dit een meesterwerk.

2. Sonic & All-star Racing Transformed
    Betere kart game dan de meeste Mario Kart games van afgelopen generaties, deze game bied grote hoeveelheid content, gebalanceerde wapens waardoor de nadruk ligt op racen ligt en niet op geluk en dat in combinatie met geweldig ontworpen banen.

3. The Witcher 2
    Een fantasy RPG die je aan de controller houd door het volwassen verhaal, grimmige wereld en geloofwaardige personages.

4. Metal Gear Solid: HD Collection
    3 geweldige MGS games opgekrikt naar 60 fps.
    MGS 2 & 3 hebben wel verouderde controls ondertussen maar dat drukt de pret niet en het verhaal en boss fights zijn nog steeds top notch.
    MGS Peace Walker is de echte ster van de 3 door de toevoeging van online multiplayer.

5. Mark of the Ninja
    Stealth game die niet alleen een compleet eigen draai geeft aan het genre maar ook enorm lekker speelt.
    Je bent in complete controle waardoor het platformen een gevoel van voldoening geeft.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is dit spel echt zo goed? Ben gek op animé maar nooit meer echt stilgestaan bij dit spel.

19. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het zeker aanraden, het heeft een geweldig verhaal ondersteunt door geweldige personages en over de top actie.
    Zag de game laatst in een bak van de Mediamarkt voor maar 20 euro liggen, zou even rondkijken als je interesse hebt.

20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    1. Guild Wars 2
    2. Catherine
    3. Journey
    4. Max Payne 3
    5. Dead Or Alive 5

Edit: zie dat het alleen Xbox spellen mogen zijn.
    Dan doe ik dit:

1. Catherine
    2. Max Payne 3
    3. Dead Or Alive 5
    4. Resident Evil 6
    5. Final Fantasy XIII-2

Laatst bewerkt: 3 dec 2012

Deel Deze Pagina