Ik kan mij niet zo goed verplaatsen in de users die de HUD vervelend vinden, ik vind het wel fijn om dat ding daar te hebben... Sowieso is dit spel super fijn!! + graphix + gameplay, heerlijk rond rijden, tegenstanders gaan sneller dood + splitscreen co-op is erg vet (veel reviewers waren hier negatief over) + geluid is ook super nice Minpuntjes: - dat je steeds eraan herinnert wordt dat je verder moet met de main quest, ja ik weet nu wel dat ik met die dokter moet praten maar ik wil gewoon wat side quests doen
Ik ken genoeg vrienden die nooit naar de HUD kijken. Maar die gaan dan ook constant dood of gaan de verkeerde kant op. Ik vind zo'n ding wel handig
Het had zeker een optie mogen zijn net als dat er een optie in had mogen zitten om die voortdurende tips en reminders uit te kunnen zetten, die blijven me maar irriteren Zelfs als je met een bepaalde missie bezig bent krijg je er nog steeds reminders over.. zeker als je dan net een paar weken Dark souls hebt gespeeld irriteer ik me rot aan die betuttelende popups. Alsof het spel denk dat ik na 30 seconden alweer vergeten ben wat ik zou moeten gaan doen
Zeikerds! Nee serieus hoe moet je als je die minimap niet hebt met je auto de weg vinden naar iets toe, want ik ga er dan dus ook vanuit dat die andere map ook niet gebruikt word want dat is niet 'hardcore' genoeg. Dus het aanvinken van een missie en erheen rijden naar de pijl moet je dus dan ook niet gebruiken.
Ik heb de muziek wel meteen uitgezet in het menu aangezien het aan of uit was (geen volumeregelaar in menu).
Ik vind het een geweldig spel, maar door de lage framerate op de xbox kan ik dit niet lang spelen, en voelt het voor mij zowiezo niet fijn aan om het te spelen. Na enkele minuten krijg ik al brandende ogen, en even later begint de koppijn al. Mn pc is bij lange niet na krachtig genoeg om m beter te later draaien... Dat commentaar over het gebruik van een HUD is voor mij wel herkenbaar. Alan Wake vind ik ook erg goed, maar die heb ik nooit echt uit gespeeld, puur omdat ik me teveel stoorde aan de lompe HUD, die me ''uit het spel'' haalde, en bij Call Of Duty speel ik het liefst hardcore, alleen al vanwege het ontbreken van de HUD....
Maar jij vind het dus ook leuk, om uren rond te rijden/lopen zonder te weten waar je heen moet? Want als ik het zo begrijp aan jou wil je zelfs de map niet gebruiken... damn lijkt mij echt geen zak meer aan, weet namelijk 100% zeker als het niet aangegeven was je dus ook niet alles kon vinden/ontdekken maar ja, ieder zo zijn/haar ding he.
Ik zou een optie om bijv met alleen kaart en kompas te spelen (dus echte kaart, niet back button of minimap met icoontjes) ook wel leuk vinden of geen icoontjes maar je objective zoeken dmv gps coordinaten ofzo Vind het nu ook niet vervelend maar merkte van t weekend wel dat als je even een stukje map gaat clearen van collectibles dat je niet echt aan t ontdekken bent maar vooral achter icoontjes aan t aanlopen bent. En dan word t allemaal 1 grote fetch quest tot je weer met t verhaal verder gaat
Niet als ik uren moet gaan zoeken naar items terwijl je niet eens weet of ze er wel liggen? Daar kan ik mij idd niet mee inleven, en lijkt mij dus ook geen fun factor. Maar ja zoals ik al zei blijkbaar sommigen wel...
Moet je is bij GTA IV proberen. Is een bizarre gewaarwording, dan verdwaal je echt in Liberty City. Aan de ene kant vind ik dat heel cool, aan de andere kant ben ik wel gigantisch veel aan het zoeken. Stond een heel artikel van op gamer.nl over het herbeleven van Liberty City.
Ja idd bij zulke games is het ook heel lastig, maar ik snap ook wel dat het voor sommigen is dat de HUD teveel weggeeft. Ik kijk er zelf amper op, gebruik de map wel vaak om te kijken waar ik heen moet. Alleen vind ik dan weer die map erg onoverzicherlijk. Heb net ook dat filmpje gekeken zonder HUD, maar bijvoorbeeld in quicktime events weet je niet eens welke knop je moet indrukken dat is toch zuigend op de Xbox misschien niet met een controller maar met een toetsenbord... maar ik hou er nu wel over op.
Ik gebruik de HUD ook niet echt in GTA. Maar bijvoorbeeld in LC is het makkelijker om te zien waar je bent. Door straten etc. In een jungle van Far Cry is het wat moeilijker.
Ik betrapte me er juist laatst op dat ik super veel op de radar keek met GTA IV. Soms reed ik bochten gewoon op de radar in plaats van op de bocht. Nu heb ik dat een beetje afgeleerd en zie je toch meer van de stad. Die dan toch nog indrukwekkender is.