[XOne] Far Cry 3

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 7 jun 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nee, Skyrim is 20x zo groot, veel meer te doen en nog diverser.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Alleen al de grotten zijn al een duidelijk voorbeeld. Bij Oblivion werd dat gedaan door 1 man, bij Skyrim door 12. Skyrim scoort ook vooral op de variatie en de mogelijkheden. Far Cry moet het vooral van de omgevingen, deels de A.I. en het customizen hebben.

Ik moet wel zeggen dat de term ''Skyrim met guns op een tropisch eiland'' wel goed bij deze game past.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Skyrim Light op een tropisch eiland dan :+

Game is wel echt supervet hé, heb eindelijk genoeg gejaagd om 3 wapens mee te sjouwen. Nu kan het echte werk beginnen!

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Skyrim kan je echt niet vergelijken met Farcry 3............
    - andere setting
    - andere tijd
    - ander soort gameplay
    - andere sfeer

Skyrim kan je goed vergelijken met games als Borderlands of Fallout 3/ Vegas

Skyrim met Farcry 3 vergelijken is Mario Kart met Project Gotham racing:+

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Blablabla, hoezo zou je niet kunnen vergelijken?
    Je kunt ook appels met peren vergelijken.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kan je alles wel dood relativeren, net zulke blblaba dus

Maar ik zal even de diepte in gaan met betrekking tot mijn vorige reactie..

Skyrim= hardcore rpg
    Farcry 3= hardcore shooter met rpg elementen
    (dit is al een belangrijk en groot verschil)

Skyrim= veel focus op verhaal, geschiedenis, personages, clans etc
    Farcry 3= draait praktisch alleen om Jason

Skyrim= side quests om het verhaal en de omgeving beter te leren kenne, eigenlijk om de diepte in te gaan
    Farcry 3= side quests voor persoonlijk gewin, betere portomonnee, meer health etc etc

Skyrim= setting in de oudheid/ lang geleden
    Farcry 3= moderne setting

Skyrim= langzame pace
    Farcry 3= snelle actie

etc etc zo kan ik wel ff doorgaan

7. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Och ja, ik ga hem zeker nog een keer spelen, Wel niet meteen nu maar over een week of twee. En deze keer wel op hoogste moeilijkheidsgraad of gewoon wat minder overpowerd wapens meenemen, Moet ik nog beslissen.

Red Dead Redemption heb ik ook minstens drie of vier keer uitgespeeld en GTA IV volgens mij zelfs al een keer of vijf. (Zeker 3x X360 en 1x PS3 en dan heb ik de PC versie ook nog maar daar moet ik eerst een nieuwe PC voor kopen, Is ook gelijk de reden dat ik FC3 op de X360 heb want mijn videokaart wordt volgens mij niet ondersteund.)
    En dan de DLC van GTA en RDR ook alle drie twee keer doorgespeeld.
    (Uiteraard niet elke keer 100% complete, Dat doe ik enkel de eerste keer.)

Goede keuze, Zoals hierboven aangegeven ga ik met mijn tweede playtrough ook die kant op.

Dat heb ik zelf nooit echt een probleem gevonden, vaak kon je er op een manier wel omheen. En anders was het gewoon plankgas erdoorheen scheuren en dan een eindje verder je ehbo doos en bandenplaksetje erbij pakken indien noodzakelijk;)

Mijn advies: Laat je door anderen hun gezanik niet onthouden van Far Cry 2 en ga het op zijn minst eerst eens zelf proberen. (Zo duur is die niet meer.)

Precies, Voor de digitale content moet je het zeker niet doen.
    En die map en bobbelhead, Hoewel ze erg tof zijn heb ik er niet zo veel mee.
    Beetje zonde dat ik de insane edition heb gekocht, Zeker omdat er ook geen papieren map van de gamewereld bij zat, Maar verkopen zal ik het niet was er toch maar 59,97 aan kwijt en dat is het spel meer dan waard.

En dat dikgedrukte is iets waar ik mij toch best wel aan stoor de laatste tijd. Dat er of geen, of een heel kort en dun boekeje bijzit is nog wel te overzien. Maar een open world/sandbox game moet gewoon met een gedrukte kaart komen.

Ga er maar vanuit dat rockstar wel verstandiger is en er een bij GTA V in het doosje zit ongeacht welke editie je koopt, Anders krijgen ze net zo lang klachtmailtjes tot ze er een opsturen. :+

---

Na alle buidels te hebben gecraft word jagen wat zinloos, op het geld wat je ervoor kunt krijgen na dan maar de moeite die je moet doen om het spul te verkopen kan je daarvan weerhouden. (Gaat namelijk allemaal per stuk helaas.)

---

Die reminders vond ik nog wel meevallen, Elke keer opnieuw hetzelfde telefoongesprek te moeten aanhoren is irritanter.
    Maar die missies die automatisch starten zijn wel erg vervelend.

De maps waar de Relics, Letters en Memorycards opstaan zijn de maps die 500 kosten, Die van 1500 geven je enkel alle locaties van die loot kistjes en zijn vrij nutteloos.

WARNING: Ga hier even in op het einde en mijn keuze, En ga ook dieper in op de gevolgen ervan. Spoiler alert dus.

Oke, Das minder. Koos zelf al voor einde 2 omdat ik een ontzettende goedzak ben. Maar dat einde 1 dan ook nog eens precies is wat ik al verwachten is dan wel weer jammer.

Overigens verwacht ik dat je bij beide eindes na de aftiteling gewoon de vraag krijgt of je verder wilt op het eiland om je laatste dingen te doen.
    Bij einde 2 ga je feitelijk naar huis terug, Maar na de aftiteling krijg je de vraag of je nog terug het eiland op wilt of niet.

---

En als afsluiter: Ik vind het jammer dat je geen krokodillen leer nodig hebt voor een van de te craften items (of ik kan het mij gewoon niet herinneren) En het feit dat je ze eigenlijk niet veel tegenkomt.

Ook is het jammer dat ondanks dat je in een volledig open jeep zit tijgers en dergelijken jouw niet kunnen aanvallen. En dat maakt van elke auto ook gelijk een mobiele schuilplaats, Gewoon op het dak springen en zelfs een beer kan je niets meer maken.

---

En Dank voor de ING Rentepuntenwinkel tip, Zie dat ze ook Assassins Creed III hebben voor 40,- Inclusief verzenden. Toch iets om over na te denken ondanks dat ik een beetje klaar ben met AC na Revelations, Teveel van hetzelfde. Al zou ACIII het roer omgegooit hebben.
    Maar dat is iets voor een ander topic.

Laatst bewerkt: 7 dec 2012
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Zie hier het bewijs: je hebt hierboven de 2 games met elkaar vergeleken en bent tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk verschillen zijn. Point proven, case closed, end of story. :)

'Vergelijkbaar' is wat anders als 'identiek', wat jij lijkt te interpreteren.

9. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Je kan dat laatste assault rifle nemen (volgens mij m4) die is single shot, ik heb dan als attachment silencer en extended clip. Voor de andere wapens kan je dat niet instellen denk ik.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Woa eindelijk wat boar gevonden. Wel grappig dat je de eerste uren van de game echt puur bezig bent jezelf wat beter te maken, maar ik vrees dat dat aan het einde van de game totaal niet meer opgaat...

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Na een paar missies had ik alle gear al op max. Loop letterlijk door de missies heen vanaf dat moment. Gebruik 3 special guns + grenade launcher. Heb bijna alle vaardigheden vrijgespeeld en stuk of 70 relics al.

Ik vind juist dat je veel te makkelijk aan geld komt. Ik kan 96 items in m'n rugzak, als ik naar een shop ga heb ik al een paar duizend bij elkaar. Het looten van doden levert best veel op + nog eens het geld van (side)quests. Vandaar dat ik nu maar all mappen koop om van het geld af te komen.

Wellicht wordt het toch eens tijd verder te gaan met main story.

12. martinibaby

martinibaby aka Misty

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik ooit iemand zoek om appels en peren te vergelijken, weet ik waar ik terecht moet. Misschien moet ik de voorgaande posts ff lezen om deze uitleg beter in context te plaatsen..
    Na het lezen.. Ja je hebt inderdaad een punt.. Wie waagt zich aan het vergelijken van Far Cry 3 en Fifa13?

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Op zich is dit wel vergelijkbaar met openworld rpg's waarin ontdekken en exploren tof is, doordat je dingen verzamelt (of in het geval van de rpg, XP) kan het gebeuren dat je eigenlijk te snel te sterk wordt. Maar goed, dat is ook weer iets wat je een ontwikkelaar niet kwalijk kan nemen, daar een balans in vinden is ontzettend moeilijk.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    ??

15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja vervelende daarvan is dat je skill points uit moet geven aan skills die je soms niet wil maar toch moet aanschaffen om andere skills vrij te spelen.

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Heb het spel gisteren uitgespeeld en ook voor de optie gekozen om mijn vrienden te redden, je gaat toch niet met de zus van die fucking Vaas verder leven.

Heb het andere einde ff op YT gekeken en als je dus voor de optie kiest om bij Citra te blijven, hoezo killt ze je dan? Want ze zegt wel 20x I love you etc, dus dat is een beetje wazig imo.

17. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    waar vind je die everzwijnen dan?

18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Die zitten in het zuidelijke gedeelte vrij ver onder het dorp waar je begint. Ze hebben een apart icoontje. Het heeft een hoop (bruine) biggenlevens gekost voor dat ik er achter was dat die beesten ergens anders zaten.

19. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Iemand enig idee waar ik een Double Takedown from Above kan down om een bepaalde Skill vrij te spelen?

Er zijn volgens mij echt maar 1 of 2 plekken in de game waar je dit kan doen... En waarschijnlijk ben ik daar allang voor bij :{

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha ja inderdaad, precies hetzelfde hier.

Je moet even de brug over vanuit de startvillage en dan die radio tower ff vrijspelen.

Boar teken is bijna hetzelfde als biggen teken, alleen dan gespiegeld.

Deel Deze Pagina