[XOne] Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 jul 2009.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dit spel is schieten, schieten, schieten. Heeft echt niks meer met Tomb Raider te maken. Ik ga hem zeker wel kopen, want het ziet er goed uit. Met een Tomb Raider wil ik exploren en klimmen. Na ja, dan maar Underworld nog een keer opstarten. Ik vind schietspellen zo snel saai en dat is het enige wat je steeds over je heen krijgt gestort. Al die spellen beginnen ook op elkaar te lijken.

Plus, met exploren en puzzelen ben je vaak ook lang met een spel bezig. Die rechtlijnige schooters (daar reken ik deze Tomb Raider ook onder) duren niet langer dan 8 uur. Uncharted duurt ook heel kort. Ze zeggen wel dat Tomb Raider 12 uur duurt, maar dat soort opmerkingen neem ik niet serieus. Met Resident Evil 6 zeiden ze ook 3 uur per chapter. Nou, feitelijk duurde zo'n chapter maar een uur.

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Wow, sick. Nooit wat met Tomb Raider gehad, maar deze nieuwe weg vind ik cool! :thumbs:

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat is juist wat er mis is met de nieuwe Tomb Raider. Lekkere origins story. Ze vermoordt in dit spel meer mensen dan in de 15 jaar hiervoor bij elkaar. In het begin van het spel doet ze heel moeilijk over het doden van één hert om vervolgens honderden manschappen over de kling te jagen. Had het dan echt op het survival element gegooid. Alleen maar knallen kan ik geen survivallen noemen.

Die trailer bestaat overigens voor het grootste deel uit oude beelden.

4. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Deze game gaat dan ook over overleven (kill or be killed) en de vorige delen over treasures hunten voordat iemand anders ze steelt.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vind de switch wel leuk eigenlijk. Het is wat donkerder en volwassener. Samen met dat het een prequel is. Ik ben fan van originele Tomb Raider. Maar dat treasure zoeken doe ik als sinds de PS1. Ook al blijven het goede games het doet niks speciaals meer. En ik denk dat dit deel de hele franchise nieuwe leven in kan blazen. Btw ik heb ook wat stukjes op de E3 gezien dat je moest jagen om te overleven.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat is puur even het begin van het spel.

Hoeveel spellen komen er in een jaar a la de oude Tomb Raider spellen? Eeuh, geen één?

Hoeveel shooters komen er per jaar? Tientallen.

Dus ja, wat is originaliteit. Als ik shooteractie wil, keuze genoeg. Wil je in een beetje open omgeving de boel onderzoeken en tegelijk wat puzzelen (Mexico in Underworld is het perfecte voorbeeld), die spellen zijn er niet.

Maar goed, we leven toch in een Call of Duty samenleving. We moeten blijkbaar over onzichtbare lijntjes lopen zodat er her en der wat explosies te zien zijn. Niks tofs aan, allemaal voorgeprogrammeerd. Er zullen best kleine open omgevingen zijn. Maar alles wat je in de trailer ziet is voorgeprogrammeerd en zo'n beetje op rails. Je bestuurt het wel, maar de uitkomst staat toch al vast.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is toch geen shooter? Het is actievol zoals iedere trailer is tegenwoordig. Zie Hitman bijvoorbeeld. Mensen dachten toen de trailers kwamen. Oh god dit gaat een standaard shooter worden. Dat is dus ook niet gebleken. Ze laten geen trailer zien waar je 3 minuten alleen in de bos loopt. Dat is niet de bedoeling van een trailer. In films en games.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik ga even af op de speelsessie van Gamekings waar ze zeggen dat je all out gaat qua schieten na het rustige begin.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb het even gekeken maar dat zeggen ze niet. Hij zei dat die het niet hoopt en dat die pace die van de eerste 3 uur juist goed vond. Wat actie, wat puzzelen, wat craften en wat jagen. Het is gewoon nu een survival game geworden waar je ook gaat zien hoe Lara zich ontwikkeld. Dat zie je steeds meer in games de laatste tijd dat ze meer richting de film kant opgaan qua character ontwikkeling dan de standaard game personage van vroeger. Ik vind het wel tof.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    De oude Tomb Raiders waren niet schieten? Ik denk dat de balans vanaf TR 2 op 40/60 lag, dus zo extreem anders is het niet met vroeger. Daarnaast weten we nog te weinig over de game om uberhaupt zo'n conclusie te trekken. Dat er teveel shooters uitkomen ben ik wel met je eens.

11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Bij de oude Tomb Raiders ging het meer om het ontwijken van de vijand dan het schieten zelf, omdat het mikken automatisch was. Dat vind ik heel anders dan dat je nu headshots moet gaan maken. Ik trek wel te snel conclusies, maar ik ben gewoon een beetje teleurgesteld in de beelden die ik zie. Misschien valt het allemaal nog mee. Maar wat 360 games betreft is dit nog steeds mijn meest geanticipeerde game van 2013. Enkel een paar PS3 games staan hoger op mijn lijst.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb eigenlijk maar 1 most anticipated game (naast GTA), en dat is Nino Kuni. :+

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Mooier dan dit gaan we niet meer op de 360 vinden? Zo heel erg mooi vind ik TR er helemaal niet uit zien, het doet zijn werk en ziet er goed uit. Er zijn echter nu al games die ik mooier vind dan TR en die volgend jaar gaan uitkomen...het kan absoluut mooier dan TR als je het mij vraagt.

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Welke multiplatform titels vind jij mooier dan?

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Qua detail en in het geheel....

Uncharted 2 en 3
    Halo 4
    Far Cry 3
    GTA V (afgaand van die tweede trailer)

Het is misschien ook de grauwe stijl van de graphics in TR, maar als je die grote screenshots bekijkt, dan zie je toch echt flink wat ronduit lelijke dingen. Ook toen ik het speelde op GC vond ik het lang niet altijd even mooi. Het is goed genoeg, maar in no way het beste wat de consoles te bieden hebben. Denk dat The last of us ook een pareltje gaat worden.

Oh wacht..je zei multiplatform...min Uncharted en The last of us dan.

Trouwens...een uur lang Tomb Raider, veel gameplay is hier te zien heb ik begrepen:

http://uk.ign.com/videos/2012/12/01/ign-live-presents-tomb-raider

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Je moet het eigenlijk niet kijken, want het is één groot spoilerfestijn. Ik keek alleen even om te zien of het spel niet té rechtlijnig is. Maar dat viel me toch wel reuze mee.

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.932
    Halo 4 is tevens geen multiplatformtitel. :+
    Hybrid, zie ik daar nou Seth Rogen zitten? Baas!

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Erg mooie sneeuwomgeving. Blijf het wel jammer vinden dat je dus niet hoeft te jagen voor survival, er is dus gewoon regenerating health. Maar al klinkt het tof, als je zou moeten eten om health terug te krijgen, ik zie dat ook wel irritant worden op den duur.

Deel Deze Pagina