[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    De muziek van Grant Kirkhope is best goed. :)

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Sen's fortress?

Bonfire zit als je buiten komt en richting de flamebomb gooiende giant gaat op een balkonnetje wat je niet kan zien. Je ziet alleen dat een stukje van de rand is afgebrokkeld. Daar spring je af (staan meestal wel wat messages om t aan te geven) en dan flikker je recht op de bonfire

Maar Skyrim vind ik ook nog steeds een enorme aanrader hoor, schitterende wereld en een stuk minder frustrerend dan Dark Souls :+

mja misschien wel , maar ook op dat vlak vind ik Skyrim 3 x beter :+

Laatst bewerkt: 3 dec 2012
  3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    26 keer discswappen? Overdrijven is ook een vak zeg.

KoA is misschien té groot qua sidequests, waardoor je het hoofdverhaal een beetje gaat vergeten, maar het is een RPG met het beste vechtsysteem ooit.
    Punt.

ME 3 alleen kopen als je de eerdere 2 delen ook hebt gespeelt (of in ieder geval deel 2). Super verhaal, dat juist door de eerdere delen te spelen zoveel meer lading heeft.

The Witcher is leuk en goed, een volwassen RPG game (niet voor de kids), maar is inderdaad erg rechtlijnig....

Skyrim heb ik niet gespeelt. Oblivion en Skyrim zijn niet mijn soort games.

Ik ken je budget niet, maar KoA is al voor een tientje te vinden volgens mij, en ME3 is ook al lang niet meer full price....misschien kun je er meerdere kopen!

(mocht je ME1 en ME2 niet gespeelt hebben, er is een trilogy pack uit, met daarin ook een aantal story-DLC bij inbegrepen)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

deel 1 en 2 uiteraard gespeeld, vond het super.

De prijs is niet zozeer het probleem, meer de tijd die ik maar 1x kan investeren :)

5. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, dan zou ik voor ME3 gaan!

In principe is de ME serie niet zo tijdrovend (voor een RPG dan), dus ik zeg haal KoA er ook bij.:thumbs:

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je eindeloos door samey omgevingen wilt sjouwen om dezelfde mobs 12 keer in elkaar te meppen zeker KoA halen :+

En dat het vechtsysteem het beste ooit is is geen feit maar een mening. Ik vind het goed in elkaar zitten maar ik hoefde alleen maar dezelfde paar aanvallen te spammen om te winnen (kan liggen aan het feit dat ik een mage was? ) en daar is ook niet veel aan.

Vind persoonlijk het vechtsysteem van DS waar elke foute beweging je laatste kan zijn en elk wapen ook echt gekoppeld moet worden aan een aanpassing in je speelstijl veel en veel boeiender

En ja ik overdrijf met die 26 keer disc swappen. Ik weet niet wat het was met ME3.. Ik was helemaal gek van deel 2 en heel enthousiast aan deel 3 begonnen maar ik zat gewoon niet meer in het verhaal. En het stond me misschien ook wat tegen dat ik nu voor de derde keer voor mn party members missies moest gaan doen. Ik was bij het begin van het spel eigenlijk al wel klaar voor de climax van het verhaal :+

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    26 keer discswappen valt toch best mee? Delphiki heeft vast nooit Star Ocean 4 gespeeld. :+

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nope, klopt

ik vind een disc swap systeem waarbij verschillende regios van de map op verschillende discs staan gewoon stom. Ik snap dat je dan in sommige gevallen minder discs nodig hebt dan wanneer je disc swaps doet op basis van waar je bent in het verhaal maar dat is dan maar zo.

Ik heb liever 4 discs die ik allemaal maar 1 keer hoef te wisselen dan zoals bij ME3 waar je van en naar bepaalde planeten soms al moest swappen

Of liever nog, doe me gewoon een install optie voor ALLEEN disc 2 en maak t verplicht dat disc 1 in de drive zit om te kunnen spelen. Zodat ze niet bang hoeven te zijn dat ik het spel deel met iemand anders maar ik niet hoef te swappen

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    @ Delphiki: KOA heeft wel meer positiefs. Ik vind de sfeer anders prima en de wereld ook. Erg sprookjes achtig en een prima game om je lekker in te ontspannen. Imo is het open gedeelte van de wereld nog beter dan Skyrim, maar die game scoort weer op andere punten.

@ Kevf: Mijn top 3:

1. Skyrim (9.3 )
    2. KOA (9.0)
    3. The Witcher 2 (7.0)'

Cijfers zijn op basis van hoe de game mij probeerde te boeien. The Witcher 2 is wel classic als het op RPG gebied aankomt, end bosses etc, maar de wereld vind ik weliswaar behoorlijk gevarieerd, maar het is er verschrikkelijk stil en monotoon. Soundtrack vind ik niet om aan te horen, terwijl die in KOA en Skyrim stukken beter is.

Controls van KOA vind ik verreweg de beste van de 3. En de hoeveelheid quests in KOA, inclusief DLC, is net zo groot als Skyrim ongeveer. Je moet de misc. quests niet meerekenen dan.

10. gizmozz

gizmozz Bierdoos

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu zo'n 30 uur in KOA zitten en ik moet zeggen dat het me een beetje tegenvalt. De combat is tof ja, en ook het sprookjesachtige spreekt me wel aan. Toch mis ik de verslavingsfactor van Skyrim en het aangrijpende verhaal van de Mass Effect games. Die games heb ik aan een ruk door gespeeld. KOA pak ik af en toe - enigszins met tegenzin - een keer op. Wat deze game mijn inziens mist, en dat wordt ook gezegd in diverse reviews, is een ziel. Het verhaal, de personages en de lore weten me minimaal te boeien. In de wereld is genoeg te doen - exploren, quests, loot - maar het werkt allemaal niet bevredigend. Alles wat deze game doet - met uitzondering van de combat - wordt in andere games beter gedaan. Zelfs van Fable 3 heb ik meer genoten.

Begrijp me niet verkeerd, zo nu en dan kan ik zeker genieten van deze game. Maar ik ben blij dat ik deze game destijds niet full price heb gekocht. Ik zou anderen dus ook aanraden deze uit een budgetbak te vissen.

11. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja duh, alles wat iemand over een titel schrijft mbt gameplay, beleving, etc is een mening.;)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het open gedeelte van de wereld beter dan Skyrim? Sorry maar nu vraag ik me echt af of je aan de crack zit :+

KoA heeft amper een open wereld, het zijn allemaal maps met een paar ingangen en uitgangen die weer naar een nieuw deel leiden. Niks open wereld.

Daarnaast is Skyrim bevolkt het honderden NPC's , zijn er tientallen dorpjes en steden, honderden dungeons, mijnen, forts , grotten etc etc etc

vaak allemaal met een stukje lore of een eigenaardigheidje wat het onderscheid van de rest.

Verschillende klimaatzones die prachtig in elkaar overlopen, een weer systeem, dynamisch dag en nacht , uitgebreide wildlife, schitterende skybox (die KoA uberhaupt niet heeft omdat je door de standaard stand van de camera alleen naar de grond voor je kijkt)

Ik wil best toegeven dat KoA ook wel wat dingetjes goed doet op een kleurrijke en vrij simpele manier.

Maar de wereld is gewoon niet met die van Skyrim te vergelijken.

Het zijn steeds maar kleine uniforme stukjes waarin je door glinsteringetjes al ziet waar de pickups zijn en voor de rest is er zelden iets onverwachts of interessants te vinden.

Terwijl je in Skyrim nooit weet waar je aanbeland als je een grot binnen gaat. Het kan zomaar leiden naar een nieuwe quest lijn of een falmer grot gevolgd door Dwemer ruines of noem maar op

kijk dit filmpje nog s en vergelijk dan nog s met KoA

http://www.eurogamer.net/videos/skyrim-timelapse-world-in-motion-video

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik dacht even niet na nee. Ach, vind dat KOA iig genoeg charme en goede dingen heeft achtergelaten voor een vervolg.

Wakker worden Casey Hudson, deze licentie moet naar jouw team + de schrijver van Morrowind en Oblivion. :thumbs:

14. martinibaby

martinibaby aka Misty

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo vinden mensen deze game zo geweldig..? Hoe laag is de drempel wel niet gezakt? Ik heb het geprobeerd op aanraden van een vriend, op de PC met m'n controller. Het is echt ontiegelijk saai om rond te lopen in de lege wereld, die totaal geen sfeer beaamt. Best belangrijk vind ik dat, maar goed.. Vervolgens kom ik dus enemies tegen...=( Dan veranderd het spel van singleplayer Warcraft kloon in KoA kennelijk. O leuk, ik heb 2 discs die ik de hele tijd op dezelfde manier tegen iemand aangooi tot hij dood is. Wat een spanning. En toen brak ik de dvd in 2en, maar ik heb het tenminste geprobeerd. Jammer, eigenlijk elke rpg spreekt mij aan behalve WoW.. Dacht ik een geweldige rpg te hebben nu, blijkt het een 1 op 1 kopie van WoW, maar dan een stuk beperkter. Zonde

15. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Misschien moet je je wat meer verdiepen in het vechtsysteem....je hebt meer dan 1 knop op je controller zitten, you know.
    Bovendien unlock je later meerdere moves.
    Als je echt zo'n RPG liefhebber bent zou je dat toch moeten weten, das in elke RPG zowat standaard.

De game is een pareltje, dat jij dat niet vind is your loss.:+

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mee eens. Heeft zeker ook een MMO feel, maar een echt action oriented combat systeem wat erg lekker weg speelt. Geen brilliante game, maar goed op alle vlakken. En een groot voordeel tov MMOs, er zit een einde aan ;)

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    +1 en ook ik vind het een pareltje. _O_

Deze game had die ook niet op de PC moeten spelen. :emo:

18. martinibaby

martinibaby aka Misty

Leuk Bevonden:
    0
    Want? Ik speelde gewoon op de tv met een xbox controller :confused:
    Ik vond de omgeving gewoon fake, dat deed 't 'm. Heel erg beperkt, a la Fable maar dan lelijker.

Laatst bewerkt: 9 dec 2012
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Nee, maar PC versie is om meer technische redenen slechter dan de console versie en bij mijn weten hebben ze nog steeds niet de camera gefixed. Console versie kies ik meestal voor, puur om de 360 controller. Alleen Borderlands I en Skyrim speel ik met een aparte 360 controller op de PC. Ergens vind ik bijvoorbeeld Skyrim en KOA ook totaal niet te vergelijken, maar goed, ieders zijn mening.

20. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Doe je dat met elke game die je niet leuk vindt? :emo:

Deel Deze Pagina