[XOne] Kunnen jullie helpen?

Discussie in 'Games' gestart door peerke2, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week bij cichlide een Xbox360 gekocht en aan me zoon gegeven met sinterklaas.
    Heb die binnen gekregen en bleek dat de 2 spellen(forza en Skyrim) er niet bijzaten.De topictitel was console en 2 games.Dit was een misopvatting van mij.Ik dacht dat de spellen erbij zaten.
    We bouwen hem vandaag op en blijkt dat de dvdspeler niet werkt.
    Hij gaat niet open en ik zie geen andere manier om dat wel te doen.
    Natuurlijk ga ik er niet mee rommelen omdat ik dan te horen krijg dat ik het veroorzaakt heb.

Ik heb de koper al verschillende mails gestuurd maar krijg echter geen antwoord.
    Op msn voegt hij me niet toe en hij heeft al eerder geen telefoonnummer toegestuurd.

Vandaar dat ik de topic hier open.
    Misschien staat ie in de verkeerde sectie maar ik wist niet waar ik hem anders moest posten.

Het gaat om de topic:

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=168021

Ook is dit klepje afgebroken:

Er zijn ook wat andere dingen zoals beschadigingen maar hij is niet nieuw.Daar heb ik het ook niet over maar hij moet wel werken.
    Zonder dvd heb ik er niets aan.
    De 2 originele spellen die erbij horen zitten er .(niet Forza en Skyrim)niet bij.
    Dat vind ik ook niet erg.

Vind het jammer dat de koper niet antwoord.Dan had ik het kunnen oplossen buiten het forum om.
    Nu zou ik graag vragen of het forum kan bemiddelen of iets anders kan betekenen.

Laatst bewerkt: 8 dec 2012
  2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dit is niet de eerste keer dat we een thread van je moeten verplaatsen/sluiten. Gebruik in het vervolg a.u.b. eens de [search]zoekfunctie[/search].

3. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar dat had ik er ook bijgezet dat ik de juiste sectie niet kon vinden.

Alsnog bedankt om hem te verplaatsen.

4. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weer wat mails gestuurd naar verkopende partij.
    Helaas geen antwoord.

Zie dat ie wel op het forum is geweest ,maar geeft gewoon geen antwoord.

Kunnen jullie hier eventueel bemiddelen voor mij(en me zoontje)??

Vind dit gewoon jammer.

5. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Intussen mail gehad van de andere kant.

Hij wil niets oplossen.
    Ik had hem maar moeten ophalen is het tegenwoord.
    Van Den Helder naar DenBosch is ook echt een afstand om dat te doen.

Er komt geen fatsoenlijk woord vandaan om het op te lossen.
    Het gaat me zeker niet om het geld , maar een 10 jarig kind moeten teleurstellen met sinterklaas omdat zijn xbox kapot is vond ik uit den boze.

Ik was laaiend en ben uit fatsoen gaan mailen , maar een medewerking zit er niet in denk ik.

Hier reageert hij ook niet ,terwijl hij wel op het forum is.
    Wat kan ik nu nog doen denken jullie?

6. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Voor je zoon (als je het geld hebt) eentje in de winkel kopen.
    Ik zal sowieso nooit een 360 kopen als ie maar 50 euro kost, kan altijd wat mee aan de hand zijn, wat nu echter het geval is. En dan je zoon erg moet teleurstellen. :mad:

Dit had overigens de verkoper erbij moet vermelden, dat er dingen defect aan zijn. Nu heeft hij je een kapotte 360, door je neus geboord!

Wil ook nog even melden. Dat ik het niet netjes vind, hier geen crew op reageert.. Wellicht kan een crew hier iets voor je betekenen?

Laatst bewerkt: 10 dec 2012
  7. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0

Als het financieel toe liet had ik zeker wel een nieuwe gekocht.
    Echter ging dat niet lukken.

Vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt.

Voor ik de Xbox kocht heb ik meerdere malen gevraagd of ie goed was en correct werkt.
    Dat was zo.Hij was 100% en zeker niet omgebouwd.
    Dat heb ik nog niet eens getest , maar verwacht ik ook niet.

Zoals ik al zei zijn het allemaal dingen die optellen.Het is een set waar 2 spellen origineel bij zit.
    Ook zou hij 2 spellen bij de deal bij doen zoals de advertentie(titel) vermeld.

Dat vind ik allemaal niet erg , maar de defecten had ie zeker wel moeten melden.

Mocht de crew contact leggen zal ik het netjes maken en mag hij een spel kostenloos opsturen en laat ik zelf de Xbox wel maken ofzo.
    Dit is maar een idee om het op te lossen.Ik ga niet eisen dat hij de Xbox terug neemt of iets dergelijks.
    We moeten samen tot een goede oplossing komen.

Echter betwijfel ik of hij dat zal doen of zal reageren.
    Doet ie bij mij al nauwelijks.

8. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Duidelijk. Mocht je een keer poging wagen om zelf 'm te maken, dan hoef je hem alleen schoon te maken en hij zal het weer doen. Check even dit filmpje; http://youtu.be/ks-b6yyhtNw Het kan zijn dat ie versleten en of stof tussen zit en daardoor niet goed functioneert!

Met eventueel een 360 face plate is het klepje wat af gebroken is te vervangen. Ik heb hier nog in seal eentje liggen, gebruik ik zelf niet mocht je er intresse in hebben.

Het is wel van WK 2006 en het is voetbal!
    http:// http://img65.imageshack.us/img65/626/64597pp.jpg
    Succes verder en ik hoor het wel!

9. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je voor je aanbod.
    Heb van een ander forumlid ook een frontplate aangeboden gekregen en die woont in de regio.
    Die zou ik eventueel kunnen ophalen.

Ik stuur je zo ie zo een PM.

Ik ga zelf weinig veranderen/doen aan de Xbox anders krijg ik straks te horen dat ik het zelf veroorzaakt heb.

In zijn laatste mail zei hij al dat hij het niet meer doet vanwege de volgende redenen:

- Doordat ik de frontplate verwijderd heb.Dat heeft hij nog nooit gedaan.Ik heb gewoon op internet gekeken hoe dat moet en dat is een moeite van niets.

- De post met de Xbox gegooit heeft.Echter zat hij in de originele doos en zat de dvdspeler aan de binnenkant.Kan dus nooit geraakt worden.

Verder heb ik ook helemaal geen reactie meer van hem gehad en begin het echt een beetje beu te worden.
    Ik probeer het op een normale manier op te lossen , maar krijg geen medewerking van hem.

Denk dat er anders niet anders op zit dan aangifte te gaan doen bij de politie.
    En dat voor zo'n bedrag zeg =(

10. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ziet er naar uit dat je gewoon opgelicht bent peerke2. De crew moet die gast bannen van het koop / verkoop gedeelte vind ik. Dit kan niet door de beugel.

Maar, niet ten nadelen van jou peerke2 maar een Xbox 360 die werkt ( en jij dacht zelfs 2 spellen erbij ) voor 50 euro kan natuurlijk niet kloppen =) let daar de volgende keer even op. Het blijft een klote streek van hem, dat sowieso. En het is inderdaad zwaar klote voor je zoontje. Succes kerel!

11. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Denk niet dat de crew hier een vinger naar uitsteekt.. Aangezien niemand dit interesseert! Kan het natuurlijk mis hebben, maar ik betwijfel dit.

Topic titel doet vermoeden dat hij ook de games erbij zou doen. Echter als in de topic verder leest is dit niet het geval.

12. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die spellen interesseert me niet eens zo.
    Het gaat me meer om de console.

De console was geheel compleet werd me verteld.
    Blijkt niet zo te zijn.Er horen origineel 2 games bij te zitten.

Forza en Skyrim was ook niet het probleem.Had ie graag gehad , maar nu het niet is vind ik het ook niet zo'n ramp.

Alleen die console is niet werkend te hebben , vind ik wel een probleem.

Hij moet zelf met een oplossing komen en doet ie dat niet zal ik verdere stappen ondernemen.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Succes daarmee, dat gaat je namelijk nimmer lukken. Je kunt onmogelijk bewijzen dat er niet iets is misgegaan bij de post met het apparaat. Of bewijzen dat het apparaat het uberhaupt niet deed. Je kunt er helemaal niks mee, kansloos verhaal, weer een boom gekapt om niks.

Die verder stappen zijn echt onzin, je kunt beter lering trekken uit zo'n situatie en de volgende keer niet op particuliere basis een apparaat op afstand kopen. Ik vind het lullig voor je hoor, maar verder stappen ondernemen is echt kansloos.

14. peerke2

peerke2 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het pakket is tot €500,- verzekerd en hij kan zeker wel stappen ondernemen.
    Alleen dat is juist het probleem dat ie weigert mee te werken.

Ik kan wel aantonen dat hij defect is , want hij heeft in een mail gezet dat ie 100% werkend is weg gegaan.

Dus of het aan hem of aan de post ligt maakt niet uit.
    Alleen hij kan er iets aan doen als verkopende partij.

Daarbij kan aangifte doen doen zeker wel nut hebben , want internetoplichterij word steeds harder aangepakt omdat het vaker voorkomt dan voorheen.

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Oh, hij kan zeker wel kapot gaan tijdens de post, had ik ook met een 360 tijdens een verhuizing, 4 jaar lang gedaan en na de verhuizing had ie er geen zin meer in.

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik dacht in eerste instantie dat het ging om een wat algemener xbox probleem maar blijkbaar is dit puur een "slechte" deal kwestie, zelf zou ik sowieso nooit een 2de hands console met de post laten versturen en ook zonder hem eerst werkend gezien te hebben. Stuur me maar een PM met daarin álle PM's tussen jou en diegene met wie je hebt gehandeld.

Deze gooi ik dicht.

-Slotje

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina