Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon laptop dichtgeklapt laten. Ik heb thuis een 27" Thunderbolt Display en op kantoor heb ik een 27" Thunderbolt Display. Gewoon ideaal. Hang daar m'n Retina MacBook Pro aan.. lekker werken. 's Avonds kom ik thuis, hang 'm daar aan het Thunderbolt Display en weer de perfecte werkplek.

2. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Even een vraag. Mijn Macbook opent programma's soms erg traag, en nu vraag ik me af of het verstandig is om van 4GB RAM naar 8GB te gaan, en of dat wel nut heeft voor mij?

Ik heb zo even geen idee waar ik op moet letten, dus ik denk vraag het maar even.
    Het gaat om een Macbook Pro eind 2011.

Ik doe geen gekke dingen verder. Gebruik mijn Macbook voor films te kijken, muziek te luisteren en verder gewoon facebook en twitter etc.

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Je page-outs (= je Mac heeft te weinig RAM, en moet daarom je harde schijf als "RAM" gebruiken) is erg hoog. Dus je geheugenbeheer moet vaak noodsprongen naar de harde schijf maken om bij te kunnen blijven. Heb er niet veel verstand van maar wat ik o.a. in onderstaande links heb gelezen en omdat je zelf ook vind dat het af en toe aardig langzaam is kan een RAM upgrade niet kwaad.

Check dit maar eens:

http://macintoshhowto.com/hardware/does-my-mac-need-more-memory.html
    http://www.appletips.nl/hoe-wordt-het-geheugen-door-mac-os-x-gebruikt/

Laatst bewerkt: 12 dec 2012
  4. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Thanks voor de info. Wel leuk om te zien hoeveel je mac nu daadwerkelijk gebruikt. Ik heb dus meer dan genoeg.

Al kan ik hieruit opmerken dat 4gb niet genoeg was voor mij? Of gebruikt die nu gewoon een X aantal gb omdat het kan?

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Bedankt, heb het even doorgenomen. :)
    De page-outs zijn inderdaad aan de hoge kant. Nu alleen nog de vraag of 8GB genoeg zal zijn voor de dingen die ik op de laptop doe? Films kijken, muziek luisteren, facebook/twitter, geen hele zware dingen dus.

Op replacedirect.nl en crucial.com is 2x 4GB rond de 41 euro. Dat vind ik nog wel meevallen. Iemand ervaring met deze site's?

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm mijn stats zijn ook slecht terwijl ik nu alleen maar browse en Photoshop open heb staan..

Page ins:7.67 GB
    Page outs: 3.98 GB
    Swap used: 2.29 GB

Ik heb 8 GB.

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Als je je Mac bijvoorbeeld nooit uitzet moet je je Mac eens uit zetten en hem opnieuw opstarten en dat testje na een week gebruik nog eens doen.

8. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443

Ik heb een tijd terug 8 GB gekocht bij Micro-Mail Zeewolde BV via internet (voor ongeveer dezelfde prijs), erg tevreden over.

Heb mijn mid 2009 Macbook Pro intussen voorzien van nieuwe HDD en geheugen maar laatste tijd wordt die toch redelijk traag. Begin onderhand toch te denken dat het de processor is.

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een ellende om een Samsung ML-2186W (Wifi) laser printer te installeren :mad:

Via usb was het totaal geen probleem dat werkte in 1x maar Wifi lukte me via de Mac helemaal niet.
    Moest mijn oude laptop van zolder halen met Windows en daar werkte het setup programma wel.
    Toen wilde de Samsung geen verbinding maken met mijn Airport Extren want deze stond ingesteld op WPA2 , heb de Extreme moeten in stellen op WPA/WPA2.

Zal Young Sohn (CSO Samsung) de zelfde problemen thuis hebben met zijn Apple gadgets 8)

Alles werkt en de Laptop met Windows verhuist weer naar zolder.

10. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    he ff vraagje,

ik heb een imac 27 inch eind 2009

3,06 ghz intel core 2 duo
    4 GB 1067 Mhz DDR3

Nou vind ik hem de laatste tijd langzaam worden vooral met iphoto enzo.

wat kan ik het beste doen? geheugen uitbreiden? naar bv 8 GB? of schone installatie? of allebei?

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ben geen OSX expert maar volgensmij hoef je bij OSX de boel niet opnieuw te installeren als het langzaam draait.
    Zou gewoon wat extra ram erbij steken, processor is ook niet de snelste meer maar dat ligt er maar net aan waar je je iMac voor gebruikt.

12. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet dat je bij een iMac late 2009 het geheugen makkelijk kan vervangen, dus dat zal in ieder geval wel een verbetering zijn. Ik weet niet of je er nog een speciale schroevendraaier voor nodig hebt, maar Rivanov die weet dat wel ;) Je kan hem als het goed is tot max 16GB uitbreiden.

[yt]Z4UqhXIcEQ4[/yt]

Overigens heb ik de laatste tijd last van een soort storing op m'n monitor bij m'n Mac Mini :mad: Heb al een EFI update gedaan maar dat helpt niet. Schijnt een probleem in OS X te zijn dus ik hoop dat ze snel met een update komen.

Laatst bewerkt: 16 dec 2012
  13. BBE TheOne

Leuk Bevonden:
    0
  14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wat betreft de schroevendraaier, dat ligt vaak aan het type. Sommige hebben kruiskop, de andere speciale Torx.

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt nu 2x2 neem ik aan? Ik dacht gelezen te hebben dat verschillende groottes van modules niet goed samenwerkt, maar correct me if i'm wrong. Modules die je hebt moeten hieraan voldoen en je kan dus max 4GB per slot doen.

Waar gebruik je je iMac voor?

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Verschillende groottes maakt niet veel uit.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  18. BBE TheOne

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

ik heb nu 2x 2gb geheugen kaarten erin.. wat is het beste om erbij te doen?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon vervangen voor twee sets: KTA-MB1066K2/8G
    Heb je 16GB. Genoeg.

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Rivanov, ik denk dat jij als Apple expert me wel kan helpen ;) Ik twijfel tussen de Magic Mouse en de Trackpad. Wat raadt je aan en waarom?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina